Barsel

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Ønsker dere å bli på sykehuset eller reise hjem så fort som mulig etter fødsel ?
Jeg ønsker å komme meg hjem til mann og barn :) eller eventuelt bli over en natt sammen med mannen mens storesøster sover hos besteforeldre :)

Fortest mulig hjem. I alle fall om jeg må dele rom.

Fortest mulig her også. Vil heller være hjemme med samboer og storesøster med lillebror enn å være på sjukehuset alene med lillebror..

Hvis jeg får føde på fødestue tenker jeg å bli et par dager. Det er nærmere hjemme, kun enerom og få fødsler i året. Ser for meg at det blir rolig, og god tid til å bli litt kjent med baby. Dersom det oppstår komplikasjoner i svangerskapet eller under fødselen må jeg på sykehus, og da vil jeg fort hjem.

Jeg vil være på barsel/sykehushotellet i allefall ei uke. Tror jeg trenger litt veiledning, oppfølgning og hjelp og rett og slett fred sammen med mannen min før vi reiser hjem og starter den nye tilværelsen :)

Jeg vil være på barsel/sykehushotellet i allefall ei uke. Tror jeg trenger litt veiledning, oppfølgning og hjelp og rett og slett fred sammen med mannen min før vi reiser hjem og starter den nye tilværelsen :)
Spørs om dere får være en hel uke (med mindre det oppstår noen komplikasjoner). Er jo høysesong for fødsler og trangt om plassene.

Her er det vel 2-3 dager som er normalen. Og ender man på flermannsrom er det vel ikke så veldig fredelig og rolig (og mannen får kun være der på dagen).

Spørs om dere får være en hel uke (med mindre det oppstår noen komplikasjoner). Er jo høysesong for fødsler og trangt om plassene.

Her er det vel 2-3 dager som er normalen. Og ender man på flermannsrom er det vel ikke så veldig fredelig og rolig (og mannen får kun være der på dagen).
Fikk høre av jm (som også jobber på sykehuset der jeg skal føde) at jeg fikk være så lenge jeg trengte det, og de på sykehuset mener også at jeg vil kunne trenge muligens opptil en uke der. Måtte spørre jm for jeg var redd for å bli kastet ut dagen etter liksom :p Virket ikke som hun tenkte noe videre over eventuell plassmangel heller, håper det ikke blir det, selv om det er høysesong i juli. På barsel hotellet får far være med hele tiden. Jeg skal føde på St. Olavs, vet det er forskjellig fra sted til sted.

Kommer annpå når på døgnet fødsel skjer osv. Blir nok noen timer og så lenge amming og vi føler alt går fint reiser vi nok fortest mulig hjem;)
Eventuelt en natt viss vi får enerom;)

Fikk høre av jm (som også jobber på sykehuset der jeg skal føde) at jeg fikk være så lenge jeg trengte det, og de på sykehuset mener også at jeg vil kunne trenge muligens opptil en uke der. Måtte spørre jm for jeg var redd for å bli kastet ut dagen etter liksom :p Virket ikke som hun tenkte noe videre over eventuell plassmangel heller, håper det ikke blir det, selv om det er høysesong i juli. På barsel hotellet får far være med hele tiden. Jeg skal føde på St. Olavs, vet det er forskjellig fra sted til sted.
Så fint da :) nei, man blir vel kanskje ikke kastet ut, men om det er plassmangel blir man kanskje spurt om man snart er klar til å dra? Finnes ikke barselhotell her, og er flest flermannsrom, så jeg vil bare fortest mulig hjem :p orker ikke dele rom med kreti og pleti og høre på andre babyers grining! Måtte ligge 4 dager sist pga ks og det var mer enn lenge nok :p

Jeg ønsker å ha et par dager på sykehuset etter fødsel. Sist drog jeg hjem dagen etter og det gikk fint. Denne gang vil jeg bruke dagene på sykehus til å lade og bli kjent med lillebror. Vet at i det jeg kommer hjem er det full fres....

Ønsker fortest mulig hjem dersom ikke samboer kan sove der. Dessuten har svigermor tatt seg fri rundt termin og skal vere hjemme hos oss å hjelpe til i begyndelsen :) så tenker vi får god hjelp der. Så lenge alt går bra håper jeg på å komme fort hjem :)

Det kommer litt ann på flere ting.. om jeg trenger hjelp med ammingen og slikt, vil gjerne ha kommet i gang med den før jeg drar hjem.. Å så kommer det litt ann på om jeg føder i den uka vi har bonussønnen eller den uka vi har fri. Han er ganske krevende og det kan godt være at jeg prøver å drøye hjemreisen litt visst han er her :p Off.. nå hørtes jeg veldig slem ut :( Visst amming går greit og at jeg og mannen er alene så vil jeg helst hjem fort i grunnen :)

Jeg vil nok være på barselhotellet ett par dager tenker jeg. Vil nok fortest mulig hjem til storebror, men vet jeg har lyst på litt alenetid med lillesøster før det blir full rulle hjemme ;)

Det kommer an på hvordan formen er :) første gang fødte eg 2 min øve 12 på natten og dro heim neste dag :) men liker ikke sykehus:/ så reiser vel heim kjapt

Back
Topp