Barsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Håper alle som er førstegangs blir på sykehuset til de har fått gang på ammingen. Utrolig viktig ! og utrolig frustrerende og sitte hjemme etterpå og ikke få det til......
Bare et lite tips :)

Var på barsel 6 dager sist, mini fikk gulsot. Følte meg klar til å dra etter 3 dager.

Vi fikk veldig god oppfølging på AHUS, fikk time på barselpoliklinikken for ammehjelp et par dager etter hjemkomst siden barn med gulsot er veldig slappe og ikke orker å suge. Etter det gikk ammingen som en drøm:)

Tar det litt som det kommer mtp at jeg er førstegangs. Vil ihvertfall føle meg trygg før jeg drar hjem :)

Blir så lenge jeg kan el føler meg trygg nok. Er annengangs, så kan jo være jeg vil hjem tidligere enn sist.

Vil hjem så fort som mulig denne gangen også.. var der bare 2 dager sist og det var perfekt. Var godt å komme hjem ;)

Det tar jeg som det kommer. Sist var det bare slitsomt å være der. Men håper at det skal være greit å være der to-tre dager ;)

Med Nora var jeg på barsel i 5 dager, var utrygg på amming og ønsket å være der lengst mulig før jeg dro hjem. Var helt topp syns jeg! Denne gangen kan jeg gjerne hjem etter en dag,max 2 tenker jeg. Litt fordi jeg føler meg tryggere som mamma, og litt fordi jeg har ei jente som jrg kommer til å savne og som jeg vil hjem til, få familien komplett :)

Overrasket over hvor lenge mange har fått ligge når alt er iorden..? Jeg har blitt sendt hjem etter to døgn begge gangene. Første gangen ønsket jeg å få være lengre fordi jeg ikke fikk til ammingen, men merket fort at det ikke var helt ønskelig :p

Jeg kommer til å nyte de dagene jeg får være der jeg ;-) bruke dagene å komme meg, bli kjent med den lille ig nyte det å slippe husarbeidet hjemme :p sambo blir hjemme med de to største, så får han ta hverdagen med de så lenge jeg er borte. Det har han bare godt av ;-)
Enig me me deg.
Eg syns att nå ska mannen få kjænna på hur det er å legga 2 st selv . Stå Upp med de selv .
Mat og hela pakken. Han er så vant å ha meg på siden av å gjør mye.

Jeg skal ha planlagt keisersnitt så det blir nok noen dager. Var 5 dager sist når jeg hadde hastekeisersnitt.

Sist lå jeg 4-5 dgr på barsel pga akutt egen sykdom, da ble mannen skrevet inn som ledsager for å ta seg av barnet, eget rom på barsel, ikke verst. Satser på å ikke bli dårlig denne gangen, men det er en viss risiko. Hvis vi alle er friske og ammingen går som en drøm, drar jeg hjem så fort som mulig. Vil hjem til sønnen så fort som mulig :-)

Vil hjem så snart jeg kan, men vil helst se at ammingen fungerer før jeg drar. Sist slet vi veldig, og fikk elendig ammeveiledning på barsel, og av ammehjelp i ettertid. Men kommer til å kreve mer hjelp denne gangen med mindre babyen tydelig finner ut av det selv.

Back
Topp