Barsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvor lenge ønsker du å være på Barsel etter fødselen, om alt står bra til?

Så fort vi får "lov." Har aldri ligget mer enn 2 dager, og det var med første. Andre er født på kvelden, og ble den natten pluss en natt til... Kunne tenkt meg å reise så snart ungen var ute, men greit å få med seg legesjekken osv:p

Jeg har alltid vært der så lenge det er anbefalt (er ikke det 3 dager??). Har hatt det som en liten ferie med den lille :) med sistemann var pasienthotellet kommet, så da var vi der ;) litt fredeligere enn på barsel ;)

Drar ikke derfra før jeg føler meg klar for det. Aner ikke hvordan det vil være siden jeg er førstegangs :p Håper de hjelper mye til med amming, slik at jeg føler jeg har det litt under kontroll før vi drar :)

Blir vel på barselhotellet i 3 dager

Med nr 1 var jeg 3 dager, med nr 2 var jeg 2 dager. Tar det som det kommer, førstemann lå på nyfødtintensiven og nr 2 hadde feber og oppkast pga hun svelget fostervann som hun hadde bæsja i. Ikke alltid så lett å planlegge :)

Siden jeg håper å få planlagt keisersnitt, tenker jeg at jeg må se på formen. Hvis formen er bra, kan jeg evt dra hjem etter 3dager, hvis ikke ser jeg an. Tenker det er greit å være litt alene med den lille og bli kjent og i tillegg slappe litt av. Fikk ikke den tiden med førstemann. :-)

Tenker og reise hjem etter 1 døgn. Har 2 barn og en hund hjemme som må ha pass når vi er borte. Og eg klarer ikkje og slappe av når barna er på "utlån" lenge. Veit godt at besteforeldrene klarer og ta seg godt av dei men liker og ha kontroll selv :p og ingen vil passe den store hunde min :p så litt usikker hvordan vi ordner det :p krysser fingrene for min bror kan ha den 1 natt :)

Jeg kommer til å nyte de dagene jeg får være der jeg ;-) bruke dagene å komme meg, bli kjent med den lille ig nyte det å slippe husarbeidet hjemme :-P sambo blir hjemme med de to største, så får han ta hverdagen med de så lenge jeg er borte. Det har han bare godt av ;-)

Jeg kommer til å nyte de dagene jeg får være der jeg ;-) bruke dagene å komme meg, bli kjent med den lille ig nyte det å slippe husarbeidet hjemme :-P sambo blir hjemme med de to største, så får han ta hverdagen med de så lenge jeg er borte. Det har han bare godt av ;-)
Enig med deg :)
Det blir travelt nok når vi kommer hjem til de andre barna. Godt å være på sykehus og slappe av og bli kjent med den lille :)

Jeg tar det litt som det kommer i og med at jeg er førstegangs, men ønsker egentlig å komme meg hjem så fort som mulig, men det får vi bare se litt an hvordan alt går:happy:

Siden jeg håper å få planlagt keisersnitt, tenker jeg at jeg må se på formen. Hvis formen er bra, kan jeg evt dra hjem etter 3dager, hvis ikke ser jeg an. Tenker det er greit å være litt alene med den lille og bli kjent og i tillegg slappe litt av. Fikk ikke den tiden med førstemann. :-)
Jeg dro hjem så fort jeg fikk lov etter keisersnitt (hastesnitt), men burde blitt litt lenger med tanke på å ikke løfte noe særlig etterpå (går ikke å la løfting være når jeg er hjemme!). Hadde det vært nr 2 ville jeg nok blitt litt ekstra - ikke gøy å ikke løfte førstemann ekstra mye når nr 2 kommer..
Dette er min 3., så se an formen, men vil nok fortest mulig hjem også nå:)

Jeg er førstegangs og tenker jeg blir så lenge jeg får :p Håper vi får plass på barselhotellet så får både samboer og jeg tid til å bli litt kjent og trygg på vår lille skatt, med tilgang på hjelp hvis det trengs.

Forhåpentlig ikke mer enn 2-3 dager. Var der i 6 dager sist, men vil helst hjem til egen sofa og seng. Får mer ro hjemme også, selv om det er deilig med mat fra kantina på sykehuset.

Første gang var jeg på barselhotellet 5 dager. Jeg sleit med å komme i gang med amminga og fikk bli lengre for å få hjelp. Mannen bodde sammen med meg, og det føltes riktig å være så lenge. :)

Denne gangen vet jeg hvordan jeg skal få melka i gang, må bare få en resept på Oxytocin nesespray. ;) Siden jeg har en 3-åring hjemme tror jeg nok at jeg vil reise hjem dagen etter fødsel, så blir vel inne 24 timer ca. :)

...er det ikke plass på barselhotellet så jeg må ligge på avdeling og dele rom drar jeg hjem etter 4 timer. :p

Håper å få reise hjem fortest mulig. Men siden jeg har høyt stoffskifte forsto jeg det slik at knøttet skal på overvåkning i noen dager.. :/ Så blir nok iallefall 2-3 dager..

Back
Topp