Barsel besøk

Trudde våkenhet hadde med når de ble født ikke str. Dattera mi var ordentlig baby og sov mye. Hu var 50 cm veide 2705 gram og ble født i uke 38+0. Ser nevøen min som ble født rundt termin var mye mer våken.

Det høres ikke helt logisk ut, med tanke på at de fleste førstegangs går over tiden, men det kan kanskje stemme..?

Både min mann og jeg synes det var helt greit at guttene våre var såpass store og robuste ved fødsel (hhv 4880 gr, 54 cm og 4300 gr, 53 cm), og de var kanskje ganske sterke begge to. Lette å håndtere og ivrige på spisingen.
Jeg følte da vitterlig at jeg hadde baby lenge begge gangene..
De er like avhengige av oss foreldre selvom de har grei størrelse ved fødsel, like hjelpesløse og avhengige av å få primærbehovene dekt som alle andre :)
Men om vi fikk "ordentlig" baby eller ikke har jeg aldri tenkt over!

Min gutt var 51 cm og 3760 g da han ble født.
Alle på både barsel og nyfødtintensiven sa at han va utroli våken og fulgte med på alt.
Holdt hodet selv tili og va tili med enkelte ting.
Han skrek svært sjeldent og va en fornøyd liten baby som likte best å sove eller å følge med på ting.
Selv ikke da han nettopp kom ut fra magen min skrek han. Lå bare å så seg rundt og hadde blikkontakt med alle.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver.

Jeg er på besøk hos søsteren min som nettopp har fått en liten baby. Han er helt gjennomsnittlig normalt stor gutt ca 50 cm og ca 3500 g. Han er en helt typisk liten baby og det fikk meg til å innse at jeg har aldri hatt en baby, men jeg gikk rett over til å ha et barn.

Gutten min var ikke så veldig stor men 54cm og 4000g men han var utrolig våken, jeg forstod ikke alle kommentarene om hvor våken gutten min var før nå. Han løftet på hodet og studerte oss på barsel, når han var våken så var han våken og fulgte med, når han sov så sov han.

Jeg har lyst på en baby. Neste gang har jeg lyst på en sånn liten en, en som knirker, en liten klump som ikke er hundre prosent på fra første øyeblikk.

Hehe, førstamann var ikke baby, men nr 2 var BAABYYYYY lenge, til hun var året :P Så kom nr 3, aboslutt ikke en baby, snart 9 kg og bruker str 74, er 4 mnd gammal :P Sterk som bare det :P Føler jeg holder en som er 7-8 mndr :P

Back
Topp