Barnevogns-frustrasjon

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Da jeg gikk gravid med min første var jeg pottesur fordi jeg ikke fikk kjøpe ny barnevogn. Måtte bruke en stygg gammel barnevogn som svigerforeldrene mine hadde stående, som gubben også ville bruke. Jeg var så sint at fy, mitt første barn og jeg fikk ikke gleden av å kjøpe en ny vogn! I ettertid er jeg faktisk enda sintere for det. Og derfor sa jeg klart ifra til gubben min at neste gang så SKAL jeg kjøpe barnevogn, og det ALENE. Jeg forsto raskt at jeg faktisk har nødt til å heve stemmen min og være bestemt for å få det slik jeg vil. Heldigvis gjør jeg ikke det ofte, for meg er dette med barnevogn kjempe stort og viktig og da måtte det bare til. Han har ingen valg denne gang, sånn som jeg ikke hadde sist gang! ;)

Jeg har funnet ut at jeg liker Brio smile 2014 utrolig godt. Denne kommer jeg til å kjøpe. Vogna, baggen og bilsetet som passer. Denne gangen vil jeg at ting skal være enkelt og brukbart. Den første vogna er stor og stygg, men grei å trille med på flat mark. Derfor gleder jeg meg veldig til å kjøpe en vogn som ikke tar like stor plass, lett å legge sammen i forhold til fugleskremselet og ny vognpose skal jeg ihvertfall ha, og det er gubben enig i da vognposen vi fikk av svigers praktisk talt var til å spy av. Gul/orange ull inni, og mørk brun fløyel, med tynne striper (forbinder det med en tysk bukse som mattelæreren min gikk i, ææsj) .. Nå høres det ut som om svigers er helt forferdelige, men det er de så absolutt ikke. De er kjempe snille og vi har fått masse nye klær, vinterdresser og regntøy av dem, men vogna og vognposen = fiasko.. :p

Har dere sett litt på barnevogner? Jeg er jo en som liker å planlegge, og ettersom jeg har en ifra før av er det lettere å tenke praktisk og til lengre bruk :) Seng, stellebord, flasker, babygym, vippestol og slikt har vi. Og det er jeg fornøyd med. Så det blir nok bare en ny vogn og selvfølgelig ny bilstol da småen enda bruker sitt og kommer til å få bruk for det i god tid fremover.

Last edited:
Jeg har faktisk kjøpt allerede! Trengte ny vogn til 4 åringen på 17. Mai, så da kjøpte jeg like gjerne med dypvogn. Etter jul trenger jeg jo ikke vogn til storesøster lenger :) ImageUploadedByBV Forum1400927479.075768.jpg

02.06.10

Vi skal vist kjøpe vogna til kusina til samboeren min. Den har jeg ikke sett enda, så jeg håper ikke den er lik den du beskreiv her :-P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi skal vist kjøpe vogna til kusina til samboeren min. Den har jeg ikke sett enda, så jeg håper ikke den er lik den du beskreiv her :p

Hehehe, det er farlig å begi seg ut på slikt :P Men om den skulle være så fæl, så stå opp for deg selv og si ifra! Du kommer til å spare deg for så mye anger i ettertid, men hallo?! Hvem veit? Vogna kan jo være knallfint og fullt brukervennlig :D

Hadde aaaaaaaldri i verden brukt en gammel vogn til mitt første barn :P

Men drømmer om ny vogn til denne :P Har en etter jentene, veldig fornøyd med den, men nå er den ca 6 år gammel snart :P :) veldig fornøyd med bagdelen, men ikke sportsdelen :P

Drømmer om bugaboo Donkey :D :P

Hehehe, det er farlig å begi seg ut på slikt :P Men om den skulle være så fæl, så stå opp for deg selv og si ifra! Du kommer til å spare deg for så mye anger i ettertid, men hallo?! Hvem veit? Vogna kan jo være knallfint og fullt brukervennlig :D

Haha, ja jeg kommer nok til å si i fra om det skulle vise seg å være en grusom vogn. Tror ikke samboern min tørr å diskutere med en hormonell gravid jente! :P

Hadde aaaaaaaldri i verden brukt en gammel vogn til mitt første barn :p

Men drømmer om ny vogn til denne :p Har en etter jentene, veldig fornøyd med den, men nå er den ca 6 år gammel snart :p :) veldig fornøyd med bagdelen, men ikke sportsdelen :p

Drømmer om bugaboo Donkey :D :p
Huff, nei jeg skulle ønske jeg ikke gjorde det :P Får ta det igjen nå da! Og denne gangen skal jeg unne meg masse amme-tøy, ull-innlegg og gjøre akkurat som jeg vil, denne ammeperioden skal bli fin. Ikke stressete hvor melka forsvinner etter 5 uker :( Hadde ikke problem med ammingen eller noe sånt, småen tok puppen fint, men gubben skulle ha det kaldt på rommet og det likte ikke jeg å blotte puppene i, alle forventet også at jeg skulle amme offentlig og ikke bruke noen former for å skjule puppen min, hadde ikke ammepute, osv. Grusomt. Skal pleie meg selv denne gangen, og gubben får sove på sofaen med stuevinduet åpent om han ikke liker 18-20 grader på rommet! :p

Jeg har fra sist:). Emmaljunga duo og er kjempe fornøyd:). Den er veldig pent brukt:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Kjøpte ny vogn til førstemann som er like fin enda ;) emmaljunga city cross, kjempe god vogn, lett og praktisk ;)

Forstår deg godt! Kjøpte brukt vogn til storebror og angret sååå i etterkant. Angret både på type vogn og at den var brukt. Den knakk rett og slett etterhvert.. til mellomste kjøpte vi ny emnaljunga city cross og jeg eeelsker den:) så den kommer vi også til å bruke til lille i magen:)

Vi fikk Emmaljunga Edge Duo av mine foreldre til storesøster i -12, den er fortsatt som "ny". Så vi skal bruke den :))

Vi kjøpte ny tfk joggster her til gutten vår i vinter og da kjøpte jeg med bag delen voksipose og litt div på kiddies24.com og fikk alt til 5000,- det ville kostet rundt 10 000,- i Norge og vi er superfornøyde:) angrer kun på at vi ikke kjøpte den før:pImageUploadedByBV Forum1400962865.279701.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Her var det faktisk omvendt, mannen kjøpte en nydelig emmaljunga som jeg virkelig ønsket meg og, men jeg brukte den knappe fem ganger..o_O Vi brukte bil en del, og da gikk det mest i chicco lite med vognpose i..Jeg solgte denne når tassen var 5 mnd gammel,for da stod den og samla støv.. Denne gangen har jeg sett en teutonia Monsun, men usikker på hvor mye den vil bli brukt..syns den er nydelig hvertfall:)

Her er det motsatt. Kjøpte en ny vogn til førstemann, mens nå må vi nøye oss med brukt. Heldigvis får vi denne av en bekjent så det hjelper masse på økonomien. Egentlig er vi fornøyd med det meste vi kan få gratis eller billig. Jeg trodde jo ikke jeg skulle ha flere barn så gav bort eller solgte alt etter førstemann..

Har du bilde av den gamle, stygge vogna da? :-P

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Her er det motsatt. Kjøpte en ny vogn til førstemann, mens nå må vi nøye oss med brukt. Heldigvis får vi denne av en bekjent så det hjelper masse på økonomien. Egentlig er vi fornøyd med det meste vi kan få gratis eller billig. Jeg trodde jo ikke jeg skulle ha flere barn så gav bort eller solgte alt etter førstemann..

Har du bilde av den gamle, stygge vogna da? :-P

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
Hehe :p

Nei huff, det er vel bare en igjen i hele Norge så om jeg legger ut bilde blir jeg nok avslørt :p Skulle vært utrydert :p

Back
Topp