Hvilke er best, 3 hjul eller 4 hjul?
Synes dem med tre hjul ser så ustabile ut?
Og at det må være umulig å komme frem på snøføret med?
Men samtidig virker dem fine på bar asfalt, men kanskje ikke skog?
Så lurer jeg på en ting til, skal dere kjøpe barnevogn som kan bytte ut baggen, ala duo vogn fra simo, eller oppgraderer dere vognen etterhvert som barnet vokser?
Vogner er jo så himla dyre så jeg tenker jo at det lønner seg å kjøpe en duo vogn f.eks, istede for å drive å bytte hele tiden.....
Dere med barnevogn erfaring, hjeeeeeelp!
Hehe
Smak og behag....
Jeg hadde tre forskjellige 3-hjulinger til førstemann.... Teutonia s3, Mountain Buggy og Babytravel Icon Sport. aldri funnet dem hverken ustabile eller vansklige å komme frem med. Jeg fikk barn 3 desember, og hadde dermed en del vintermnd å kjempe meg igjennom....
Fremhjulet på 3-hjulingene kan låses så det ikke svinger v feks, snø... og så låser du den opp når du kommer på vanlig vei- om det er grus, asfalt eller skog :)
Det er mye lettere å trille en 3-hjuling, ettersom du ikke trenger å hele tiden tippe vogna opp på bakhjula for å justere kjøreretningen... Har ingen ting vondt å si om denne type vogn..
Forbud mot 3-hjulinger i bhg har jeg aldri hørt om.....
Du kan kjøpe vogn med kun sportsdel, men svært sjelden kun med babybag... Kjøper du en kombivogn har du sportsdel med en babybag OPPI sportsdelen. Det betyr at du må drasse med deg sportsdelen selv når du egentlig ikke bruker den.. det blir og ekstra slitasje på sportsdelen. En DUOvogn har en babybag og en sportsdel. Disse brukes hver for seg. Flere og flere vogner går nå over til denne typen..
Det du må tenke på når det kommer til valg av vogn er dine behov... skal du reise mye med buss? Skal vogna inn og ut og bil-passer vogna inn i bilen? Bor du i 100 etg i blokk eller kan du trille vogna rett inn i gangen?
denne runden har jeg kjøpt en 4-hjuling med svingbare fremhjul (eller bakhjul om du vender styret). Bugaboo Camelon. denne vogna ble vagt fordi den er liten og lett. Har fått ny bil siden sist med en brevsprekk til bagasjerom..
og det aller viktigste jeg finner i en vogn; kan du ha sportsdelen mot deg? jeg har veldig liten lyst til å ha min 5 mnd gamle baby vendt fra meg når h*n er så liten...
Lykke til!!