Barnevogner

da må nok vogna inn med nesa først og ikke på tvers. da må du ha en vogn som ikke blir så lang sammenslått...
jeg tenker litt tfk med tanke på at du skal være aktiv. kjempe enkel å slå sammen, blir liten og er meget god på fjæring... minusen er jo at sportsdelen er vendt bort og at den har en litt klønete ryggregulering m glidelås...
dra på barnebutikken med mål dere må holde dere innen og få alternativene... så ser dere hva dere har å velge mellom.... ville tippe dere ikke ville ha en vogn som var alt for tung- ekstra slitsomt på tur....

Lois Lane skrev:

Vi er kjempe fornøyde med bugaboo cameleon. Hadde ikke problemer med å kjøre den på snø, men i løs grus, går det nesten ikke på fram. Da snur vi bare styret, sånn at de små hjulene kommer bak. Kan også kjøpe store hjul fremme. 

Jeg vurderte brio go, men den er hardere (fjærene) enn bugaboo, så da ble det den. 

godt å høre... er spent på denne..

Hadde OTH sist, og likte den godt, meeeeeen ønsket veeldig en 4 hjuls vogn denne gangen. Syns de er bedre å trille, tyngre, og mer stabile. Dessuten er jeg sikrere på at vogna ikke tipper, og at jeg faktisk kan sette vogna og sovende baby fra meg ute, uten å være redd for at den skal velte.

Passer på vogna da - så står aldri ubevoktet, men allikevel liksom...

Ser at du har fått mange gode svar her!
Er enig med liseann at du bør gå for duovogn og ikke kombivogn. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe det, for da drasser man jo på sportsdelen unødvendig + at den bli slitasje på den.
Når det gjelder forbud mot trehjuling i barnehager, kan det neppe gjelde alle vogner, men har hørt at en tidligere quinny-vogn ble kalt Veltepetter, så det kan jo ha vært denne vogna som utløste det..
Har selv Brio Happy duo-vogn som vi er veldig fornøyd med. Den er stødig, har god fjæring og har masse plass under til bæreposer osv. Har brukt den mye på butikken og fått plass til to svære handleposer. Kjøpte med luftfrie hjul for å slippe problematikken med punkterte dekk, og det er jeg glad for. Har vært supert både vinter og sommer! Eneste minuset med den er at håndtaket ikke kan vippes opp/ned (det er teleskophåndtak), noe som gjør at den blir litt lengre sammenslått i bilen (hvis du skjønner). Hvis vogna må stå med lengderetning innover i bagasjerommet, kan det bli et problem, men det kommer jo an på hvor dypt bagasjerommet er.
En annen firhjuling som jeg vet mange er fornøyd med er Emmaljunga City Cross.

Ida82 skrev:
Vi har emmaljunga edge duo fra forrige gang. Så den blir å bruke nå også. Syns den har vært helt grei i grunn.

Samme her Syns den er veldig fin og stødig. Men egner seg ikke så bra som kun asfalt og kjøpesenter vogn. Den er robust og litt tung.
Og Bag-delen er stor og romslig, så de ikke vokser utav den med en gang

Back
Topp