Barnevogner...ka e best?:)

Vi har emmaljunga Edge duo med sving hjul til storesøster og er super fornøyd :-) så når neste mann kommer nå, kommer vi til å kjøpe en brukt vogn vi han ha i bhg til største frøkna :-)

Jeg vil ha en Emmaljunga, enten city cross eller edge duo. Syns de er fine, og alle som har dem er fornøyde. City crossen er jo lett også.

Jeg vil ha en Emmaljunga, enten city cross eller edge duo. Syns de er fine, og alle som har dem er fornøyde. City crossen er jo lett også.
City Cross er vesentlig lettere, ja :)

Har edge duo. Er veldig fornøyd med vogna. :) God plass i bag og sportsdel, mange fiffige løsninger, og god å trille. Eneste minus er at den er relativt tung å løfte inn/ut av bil. Men nå er det sjelden vi trenger å ha med vogna bort. :) Skulle jeg ha løftet den inn og ut av bil flere ganger om dagen, eller opp mange trapper hele tiden, så ville jeg hatt en lettere vogn.

Jeg hadde City Cerox 360 i 2008. Tror den heter nitro? nå. Den var jeg SÅ fornøyd med. Hadde citybag da hun var baby. Kommer til å kjøpe meg city cross nå tror jeg ;)

Blir tfk her. Hadde det med første. Favoritten !

Vi hadde emmaljunga sist. Husker ikke hvilken modell, men sikkert blandt de største. Kjempe fornøyd. Vognen har god plass og grei å kjøre i all slags vær. Vognen er og ganske tung, så den egner seg dårlig hvis du skal mye inn og ut av bil.
Tror det viktigste å tenke på er hvor du skal bruke vogna. Små hjul er veldig upraktisk hvis du skal kjøre i snø og slaps.

Noen som har erfaringer med en barnevogn som er god å jogge med? Tenker både på vei, sti og i snø.

Jeg ser for meg å kjøpe Emmaljunga for å bruke som babyvogn og senere sove vogn i barnehagen. Hjemme vil jeg ha tfk som sportsvogn :0)

Slenger meg med her. Ikke noe fornuftig å bidra med, for går rundt og tenker og funderer og tenker og funderer... Har egentlig ikke så mange krav til vogna, men usikker på om jeg får alt i en. Føler at to vogner ikke vits her i huset. Tidligere ble de brukt bare 2 års tid.

Krav: - Stabil!!! Er ofte på turer i ulendt terreng.
- Må fungere i snø og slaps.
- Må være lett å bruke på butikken. Vil ikke ha tung vogn når jeg shopper, for da kan jeg like godt være hjemme. Pes. (Er under utredning for ME, derfor dette kriteriet...)
- Vil gjerne ha vendbart sete. Vil se barnet mitt. :)

Ellers er det egentlig det samme for meg. Ja, vil heller ikke har en slik futuristisk utseende. Har egntlig tenkt på TFK, for den virker perfekt. Men så er det stabiliteten til 3-hjulingen da. Emmaljuinga virker som den knallfine vognen også. Men så er det fremkommeligheten på trange plasser, som feks klesbutikker. Ser det er 4-hjulinger med svingbare hjul, men de virker så små og spede. Hvordan er de i snø og slaps? Ønsker også mulighet til å feste bilstol. Tenker det er praktisk når man tar bussen til shopping. 1/2time i buss i 80-sone uten sete er egentlig uaktuelt. Noen som har noen ide om vogna for meg? Godt vi har god tid til å finne ut.... :P

Tror jeg slenger dette spørsmålet ut på hovedforumet også...

Forje gang hadde jeg baby travel vogn. Den hadde tre hjul og den var lett, men opplevde aldri at den velta eller var vanskelig å kjøre. Veeeeldig fornøyd. Meen! Nå blir det jo et vinterbarn og jeg vil ha fire hjul og større bag. Men den må ikke være for tung.. :P og ikke koste skjorta. Så mye mulig vi går for brukt, siden pris kommer til å spille en stor rolle.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde Emmaljunga Citycross...ville ikke ha en alt for stor vogn. Superfornøyd med den, så kommer til å bruke den nå også.

Kjøpte hjul til Maxi Cosi'en (Zapp) - uvurderlig.

Slenger meg med her. Ikke noe fornuftig å bidra med, for går rundt og tenker og funderer og tenker og funderer... Har egentlig ikke så mange krav til vogna, men usikker på om jeg får alt i en. Føler at to vogner ikke vits her i huset. Tidligere ble de brukt bare 2 års tid.

Krav: - Stabil!!! Er ofte på turer i ulendt terreng.
- Må fungere i snø og slaps.
- Må være lett å bruke på butikken. Vil ikke ha tung vogn når jeg shopper, for da kan jeg like godt være hjemme. Pes. (Er under utredning for ME, derfor dette kriteriet...)
- Vil gjerne ha vendbart sete. Vil se barnet mitt. :)

Ellers er det egentlig det samme for meg. Ja, vil heller ikke har en slik futuristisk utseende. Har egntlig tenkt på TFK, for den virker perfekt. Men så er det stabiliteten til 3-hjulingen da. Emmaljuinga virker som den knallfine vognen også. Men så er det fremkommeligheten på trange plasser, som feks klesbutikker. Ser det er 4-hjulinger med svingbare hjul, men de virker så små og spede. Hvordan er de i snø og slaps? Ønsker også mulighet til å feste bilstol. Tenker det er praktisk når man tar bussen til shopping. 1/2time i buss i 80-sone uten sete er egentlig uaktuelt. Noen som har noen ide om vogna for meg? Godt vi har god tid til å finne ut.... :p

Tror jeg slenger dette spørsmålet ut på hovedforumet også...
Off topic, men blir så glad når jeg ser deg :D

Vi skal ha stokke crusi denna gangen ♡ forelska meg heilt i den.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ka e måla på baggen til vogna deres? Lengde x Bredde x Dybde? :)

Vi vurderer TFK joggster III, men lurer på om noen har erfaring med den? Hvor stor ulempe er det å ikke kunne snu sportsdelen? Vanesak kanskje?

Vi kommer til å kjøpe edge duo.. eeeller city cross..

Disse har jeg hatt:
Edg duo: kjempevogn de første 8 mnd. litt tung

City cross: favoritt, nydelig å se på og lett å ha med å gjøre.

emmaljunga dypvogn fra 1980 i lilla: Knall :D lett og god

Babytravel søskenvogn med harbag(og uten etterhvert): knall søskenvogn, deilig med svingbare hjul

reisetrille med nesten full liggestilling: supert når de ble større.

phil and teds søskenvogn: fra mali var 2 år sov hun ikke lenger dupp. Deilig med lett 3 hjuling, super å legge sammen tok liten plass osv.. men kan tålte ikke mye baggasje bak med begge ungene eller med bare 1.

Back
Topp