Barnevogner...ka e best?:)

Pingis

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junibarna 2019
Dåkke me litt erfaring...ka barnevogn vil dåkke annbefale? ka e positivt å negativt me dei forskjellige vognene? :)

Ditte e jo min første baby å må jo finne ei vogn som e go i by å land. Vi he en toyota avensis -06, so he vi et hundebur som teke halve bagasjeromme. So treng ei barnevogn so e lett å ta av baggen på og å legge ihop..nåken som he tips? :)

Litt usikker, men den vi vogna vi har fra før ble valgt for disse kriteriene: det skal være god plass under vogna, den skal være nøytral i fargen slik at den kan brukes igjen til et annet barn. Etter som jeg har en veldig høy mann skal også det være muligheter for at håndtakene kan reguleres høyt slik at han slipper å bøye seg når han går tur med barnet.

Sniker:p vi hadde emmaljunga city cross som vi var kjempe fornøyd med. Hadde plass i hovedbilen hvor bagasjerommet er på ca str me halvparten av deres vil jeg tro. Samt vi hadde plass til vognen i en audi a6 sedan 97modell:)

Her er mine kriterier fo barnevogner.

• GOD plass til barnet både bag og sportsdel.
  • full liggestilling
  • Vindtett og vanntett
  • 4 like store hjul med luft. (hat sett 3 hjulinger velte i vinden Å hardplast hjul gjør at vogna er vanskligere å trille på forskjellig underlag)
  • God å trille (ikke for tung eller ustyrlig)
  • God plass under vogna. (ingenting som er værre enn å trille hjem eller rundt med en arm på vogna og en arm full av varer!)
Tror det var alt.
Så jeg har sagt tidligere ønsket jeg meg Emmajunga første gang jeg var gravid.. Å jeg synes fortsatt de er flotte.
MEN jeg endte opp med SIMO. Følte den passet bedre for oss og det vi ønsket ut av det.
Testet også Basson på Island. Fin vogn men følte at den ble våt bare det kom noen dråper fra himmelen.

Emmaljungavognene virker de fleste veldig fornøyde med. Citycross er den vanligste å ha. Edge duo er større og tyngre, ellers ganske lik.
Simon virker ganske lik Edge duo.

Vi har hatt brio happy duo, sånn passe fornøyd.
Vurderer emmaljunga double viking nå når vi trenger søskenvogn. Den kan brukes som enkeltvogn også, men single understell :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har mange av de samme kriteriene som flere skriver når det gjelder barnevogn:
* Stor plass, både i bag- og sportsdel.
* Full liggestilling.
* God og trille.
* Understellet kan kobles sammen med bilstolen.
* nøytral i fargen slik at den kan brukes igjen til et annet barn.
* Liten når den legges sammen.
* Lufthjul.
* Pris er også en faktor.

Vi har tittet på flere vogner, og tror vi ender opp med easywalker qtro :) Da vi har muligheter til å få denne til en veldig god pris!

Emmaljunga fyller alle kriteriene mine. Solid,god plass, stabil, pen, kjekke finesser og store gode hjul.

Var kjempefornøyd med Quinny Freestyle 3XL sist gong, bortsett frå at den hadde tendens til å velta på shopping. Har aldri hatt problem med vanlig trilling, kun ved "overlast".

Denne gongen vil egha ei vogn med 4 hjul OG sving på begge framhjul.
Til no e Basson Nordic Lux den så ser ut til å passa best. Skal ha ein anna farge.
http://www.choppi.no/barneutstyr-5/vogner/barnevogn-basson-nordic-lux

skjermbilde_2013-10-22_kl._15.27.27.png

Brio Smile har absolutt potensisale, men e skeptisk til sportsbaggen.
http://www.babyshop.no/smile

brio-barnevogner-smile-sport-svart.jpg

Viktige kriterier er:
God plass i bag og sittedel
Full liggestilling i sittedel
God trillekomfort
Justerbart styre
Lufthjul
Svinghjul
4 hjul
Kunna setja bilstol på understellet
Nøytral farge, som enkelt kan brukast til motsatt kjønn eller vidareselgast

Om eg er lur, velger eg Brio Smile, for då har eg allerede bilstor frå sist så passe til ;)
MEN, så syns eg Basson e såååå mykje finare :P

Ska ikkje v lett :S

Vi har mange av de samme kriteriene som flere skriver når det gjelder barnevogn:
* Stor plass, både i bag- og sportsdel.
* Full liggestilling.
* God og trille.
* Understellet kan kobles sammen med bilstolen.
* nøytral i fargen slik at den kan brukes igjen til et annet barn.
* Liten når den legges sammen.
* Lufthjul.
* Pris er også en faktor.

Vi har tittet på flere vogner, og tror vi ender opp med easywalker qtro :) Da vi har muligheter til å få denne til en veldig god pris!

Vi har quinny Zapp til det :)
images

Prøvd litt forskjellig, men den beste barnevogna jeg har vært borte i er emmaljunga Edge duo. Kommer til å bruke den til nestemann! :)

Vi har Brio Happy Duo og er utrolig fornøyd med den! Kriteriene var at det skulle være duo-vogn og ikke kombivogn, full liggestilling, lun og god, god plass og holde til vogntida er over, god plass under, nøytral farge, godt regulerbart håndtak for meg som er lav og han som er høy, god å trille med i terreng og på vinterføre, lett å tørke av møkk, lufthjul, og ikke minst syns jeg den er pen å se på :)

Vi har også en Mountain Buggy Urban Jungle til "byvogn" da den er lett å trille i butikker og den tar veldig lite plass i bilen når vi er på biltur og trenger god plass til annen baggasje (men denne kjøpte vi når snuppa ble litt større, ville ikke hatt den som babyvogn tror jeg, ikke vi som bor i liten by) :)

Jeg har vært enormt fornøyd med min simo duo. Tar dog litt stor plass i bil. Men jenta mi har hatt god plass både i baggen og sportsdelen. Har nå kjøpt mountain buggy urban jungle, for å spare på simoen til gullet i magen. Savner simoen, men MB er til nå absolutt godkjent ;)

Vi hadde edge duo, rett og slett utrolig fornøyd. Den var i bruk hver eneste dag til hun var nesten 3 og det vises ikke på den. Det er kun hjulene som vi kommer til å kjøpe nye. Den er bunn solid enkelt og greit.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Veldig fornøyd med emmaljunga citycross :) den er like fin etter 3 års bruk og den skal vi fortsatt ha ;)

Vi skal ha Emmaljunga Edge Duo, i denne fargen. Jeg har null erfaring med barnevogner, men magefølelsen sier at jeg skal gå for denne :)

186105.jpg

Jeg har en Emmaljunga City Cross, og er utrolig godt fornøyd med den :)

Tenk over kriteriene dine og les her: http://www.barnevognguiden.no/ ! Og så langt det lar seg gjøre, kikk på vognene i butikk:)
Vi har en simo duo, stor og solid med god plass, men tung. Og en Brio Go, lett og enkel å manøvrere,men med mindre plass i bagen. Brukte simoen som bagvogn, og brioen som sportsvogn.

Vi hadde først Emmaljunga. Super vogn, men forferdelig tung... Så etterhvert kjøpte vi TFK til førstemann, den skal vi bruke til neste også. Må bare få kjøpt bag til den :)

Nåken som he eller he hørt om Baby Merc Q7 classic voga? Å ka e normal størrelse(innvendig) på en vognbag i LxBxH? :)

Back
Topp