Barnevogn

Anissa

Betatt av forumet
Er det noen som har bestemt seg for hvilken barnevogn dere skal ha?

Jeg synes det er så vanskelig, for det er så mye å velge mellom...også er det veldig delte meninger om de forskellige[:@]

Noen som har noen mening om Teutonia Spirit?

vi har bestemt oss for Emmaljunga smart duo [:)]
mange å velge mellom ja.. ta deg en tur i butikken og trill litt på de forskjellige =)
det gjorde jeg og falt for utseende på emmaljunga samt den var go å kjøre [;)]

Jeg har ett kriterie: Svingbare hjul foran.

Barnevognen jeg hadde til forrigemann var tung og upraktisk og slitsom å kjøre, da alle hjulene gikk rett frem. Jeg er forelsket i Brio Pram, en slik skal jeg ha. Eller en som er like funksjonell. Men ser i første omgang om jeg får tak i den brukt.

Jeg husket feil. Brio SING [;)]

http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?b=3

ja, den var jo fin. Ser mange som kjører den.
Jeg tenkte mer på en trehjuling, ikke små hjul. Skal jo kunne kjøre den om vinteren[:)] 

eg ska ha emmaljunga city cerox 360[:D][:D]
nydeli vogn, og gud så god den er å kjøre..[:D][:D]

ORIGINAL: Trone

Emmaljunga citycross [:D][:D][:D]

Denne har jeg også, med city bagen [:D] ELSKER vogna!!!!! Snuppa på 2,5 bruker den enda hun når vi skal bruke vogn[8D] Er kjempelett og god. Er fire hjul da, men det var et MUST for meg for firhjulinger ER sikrere enn trehjulinger[;)] Det sa de faktisk der jeg kjøpte vognen også. Mye mer stabilitet i en firhjuling enn tre[;)]

ORIGINAL: *snart2barnsmor*

Denne har jeg også, med city bagen [:D] ELSKER vogna!!!!! Snuppa på 2,5 bruker den enda hun når vi skal bruke vogn[8D] Er kjempelett og god. Er fire hjul da, men det var et MUST for meg for firhjulinger ER sikrere enn trehjulinger[;)] Det sa de faktisk der jeg kjøpte vognen også. Mye mer stabilitet i en firhjuling enn tre[;)]

Ja, absolutt! Er ikke aktuelt i det hele tatt å ha trehjuling. Ikke om vi så får den i gave eller vinner eller hva det måtte være. Skjer ikke at jeg setter mine barn i en slik vogn.. Samboern har aldri skjønt hvorfor det er så forskjell, for han har hørt så mye bra(????) om de. Så i går når vi var i en vognbutikk så fikk jeg han til å svinge fort rundt omkring i butikken med ei dukke oppi. Husker ikke hvor mange ganger vognen holdt på å tippe og dukka faktisk falt ut. Noen ganger svingte han bare helt vanlig med vognen og den holdt på å tippe. No way om jeg tror at denne er trygg..

jeg vil ha en vong som tar liten plass i bilen (passat) og som er lett å løfte ut og inn av vognen....forslag? 4-hjuling helst...prøvde simo kombi i bilen i går, tror aldri jeg har løftet en så tung vogn ever! å den tok nesten hele bagasjerommet... er emmaljunga lettere og evt mindre?? snart 10 år siden jeg hadde emmaljunga sist...

har sett på simo kombi vi... syns de er fin [:D] skal vartfall ikke ha troll som vi hadde te jenta vår...

Jeg syntes Simovognene er utrolig tunge. De fleste veier jo rundt 20 kilo med understell og bagdelen og 22 kilo med understell og sportsvognen. Dette i tillegg til ett barn syntes jeg blir unødvendig tungt [&:]

Vi hadde Teutonia sportsvogn til snuppa og den var vi sinnsykt fornøyde med. Den så kjempeflott ut fremdeles for 2 år siden. Så ut som ny :) Helt til bf fant ut han solgte den.. Argh..

Tenker vi kanskje går for Bugaboo Chameleon og bruker vinterhjul på den så lenge snøen ligger.
Noen som har erfaring med denne på dårlig brøytede fortau?

Copy that!

Vi har simo kombi fra forrige gang..kjempefornøyd[:)]

her blir det nok simo kombi! [:)] veiene rundt her er mest grus og mye snø om vinteren så trenger en vogn laget for norske forhold[;)] + at jeg synes den er fin og stor, god bag! veldig greit å kunne ta ut bagen da[:)] vet den er stor og litt tung men det får bare være - skal ha stor stasjonsvogn før den tid kommer[;)]

Du gjør et bra valg, Amaryllis!! Har hatt min Simo kombi i siden jeg fødte for første gang- og har den enda!! Den har vært i bhg, vært flittig brukt- og har vært på x-antall fly :-) Helt fantastisk vogn!!!!![;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)]

ORIGINAL: GripDagen

ogaå bedre lagrings plass på først nevnte, hm.. dette er fryktelig vanskelig syns jeg

ORIGINAL: *snart2barnsmor*

Ja, absolutt! Er ikke aktuelt i det hele tatt å ha trehjuling. Ikke om vi så får den i gave eller vinner eller hva det måtte være. Skjer ikke at jeg setter mine barn i en slik vogn.. Samboern har aldri skjønt hvorfor det er så forskjell, for han har hørt så mye bra(????) om de. Så i går når vi var i en vognbutikk så fikk jeg han til å svinge fort rundt omkring i butikken med ei dukke oppi. Husker ikke hvor mange ganger vognen holdt på å tippe og dukka faktisk falt ut. Noen ganger svingte han bare helt vanlig med vognen og den holdt på å tippe. No way om jeg tror at denne er trygg..

Lurer veldig på hvordan dere kjører vogn. Høres ut som dere er formel1 sjåfører.

Anyway, jeg skal nok ha 3 hjuling. Mest sannsynlig en TFK Joggster twist. Liker å kunne svinge vogna i sted for å dytte over 20 kg rett fram hele turen fordi den er så vanskelig å styre. Har gått turer med emmaljunga og syns de er sinnsykt tunge å dytte, styre og løfte. De er fine og veldig solide men skal jo brukes også. Vi har en avensis så har ikke akkurat lite bagasje rom og plass i bilen er egentlig ikke et viktig kriterie, men gjør ikke noe at den tar mindre plass og er lettere. Liker også det at du kan trille fint både på snø og vanlig føre fordi hjulene er store og at det er en flott vogn å trille inne på senter etc ved shopping. Kommer nok ikke til å la en liten baby ligge alene uten oppsyn i noen vogn.

Pluss at den er en av de vognene med størst plass i sportsdelen.  

City Crossen er jo griselett i fht til de fleste vogner[;)] Den veier ca 11-12 kg[;)]

Hvis vesla er litt mer håndterlig når vi er ute å går når vi kommer så langt så fortsetter vi med vår TFK Joggster Twist. Vært superfornøyd med den [:D]

Back
Topp