Barnevogn

Vi har kommet frem til at vi skal ha to vogner. En hjemmevogn (en stor og god emmaljunga som vi også kommer til å bruke som sovevogn i barnehagen) og en som vi får plass til i bilen. Vi har takboks, så på ferie eller lengre turer pakker vi i den. Men jeg vil gjerne ha plass til både understell og hundebur i bagasjen, for det blir mer praktisk! Da må understellet kunne pakkes godt sammen. Jeg gikk på tiktok for å søke råd ( :hilarious: ) og ser amerikanerne digger Uppababy Vista. Har noen erfaring med den?

Jeg er helt ute av gamet, kjenner jeg!

Vi har kommet frem til at vi skal ha to vogner. En hjemmevogn (en stor og god emmaljunga som vi også kommer til å bruke som sovevogn i barnehagen) og en som vi får plass til i bilen. Vi har takboks, så på ferie eller lengre turer pakker vi i den. Men jeg vil gjerne ha plass til både understell og hundebur i bagasjen, for det blir mer praktisk! Da må understellet kunne pakkes godt sammen. Jeg gikk på tiktok for å søke råd ( :hilarious: ) og ser amerikanerne digger Uppababy Vista. Har noen erfaring med den?

Den er kjempebra!! Ei venninne har den og den er bare super. Barnet ligger/sitter ganske høyt så slipper å stå så bøyd. Og kurven under er kjempestor! Veldig praktisk! Anbefales! Men jeg har ikke sett den sammenslått så vet ikke hvor stor/liten plass den tar. Hun har iallfall ingen problemer med å slå sammen/opp, legge i bagasjerom (på en liten bil). Skulle jeg kjøpt ny vogn ville det blitt den uten tvil.

Den såg jeg en anbefalte en plass, men klarer ikke huske hvem :facepalm:

Den er kjempebra!! Ei venninne har den og den er bare super. Barnet ligger/sitter ganske høyt så slipper å stå så bøyd. Og kurven under er kjempestor! Veldig praktisk! Anbefales! Men jeg har ikke sett den sammenslått så vet ikke hvor stor/liten plass den tar. Hun har iallfall ingen problemer med å slå sammen/opp, legge i bagasjerom (på en liten bil). Skulle jeg kjøpt ny vogn ville det blitt den uten tvil.
Åh det var stas å lese! Takk for svar! Jeg må se litt flere videoer, men kjenner at den store kurven under et veldig pluss!

Jeg er altså så glad i emmaljungaen vår vi.
Så glad for at vi har den. Nå sover 3åringen i den.

Jeg er altså så glad i emmaljungaen vår vi.
Så glad for at vi har den. Nå sover 3åringen i den.
Ja vi skal ha en emmaljunga også, som hjemmevogn og barnehagevogn. Vi har vært veldig glade i de vi har hatt tidligere :happy:

Det blir nok en emmaljunga som hovedvogn og en babyjogger city sights som bilvogn/reisevogn. Jeg fikk veldig lyst på Uppababy Vista, med det er få på bruktmarkedet og ny koster den 7000 kr mer enn Baby jogger, og det kan jeg ikke forsvare :smiley-ashamed005

Har Uppababy Vista V2 selv, brukt i 17 mnd. Gjorde MYE research på youtube etc. før valget falt på denne. Angrer ikke et sekund! Må dog legge til at det ikke finnes EN perfelt vogn for alt! Vi har også en Thule Urban glide 2 som vi bruker på de værste vinterdagene og hvis vi skal på tur i terreng/grusvei Det største problemet når man velger Vistaen er at man blir farlig bortskjemt med all plassen i varekurven Anbefaler Vistaen på det sterkeste! Og et tips om du ender på den: Kjøp trekket til varekurven! Da blir det aldri snø eller vått oppi der og det ser mer ryddig ut under vognen

Cybex Talos s lux 2023 er godt alternativ til liten vogn aom samtidig kan tåle lett terreng :)

Satt og googla bugaboo vogner og kom over bugaboo Cub. Den virker som en enklere og billigere modell enn fox. Har noen erfaring eller formening om denne vogna? Så at hjulene er mindre enn fox, men bor i by så det spiller ikke allverdens rolle for meg. Har Cybex balios S (?) nå og vært fornøyd med trillekomforten på den.

Vi har en fint brukt bugaboo fox. Guttungen slutta med hvil på dagtid og vogn på tur i følge han selv når han var 14 1/2 mnd :hilarious: (Håper nestemann trenger daghvilen litt lenger :hilarious: )Vi har en thule spring i tillegg som vi har dratt med på ferie. Fornøyd med begge på hver sin måte. Men blir å bruke foxen først til nestemann før hun/han blir stor nok for spring :)

Satt og googla bugaboo vogner og kom over bugaboo Cub. Den virker som en enklere og billigere modell enn fox. Har noen erfaring eller formening om denne vogna? Så at hjulene er mindre enn fox, men bor i by så det spiller ikke allverdens rolle for meg. Har Cybex balios S (?) nå og vært fornøyd med trillekomforten på den.
Ble nysgjerrig på Cub også - ser jo ut som det er utrolig liten forskjell på de da?
URL - sjekk at cub og fox er valgt på nedroppsmenyen - av en eller annen grunn blir det feil på lenken

Ble nysgjerrig på Cub også - ser jo ut som det er utrolig liten forskjell på de da?
URL - sjekk at cub og fox er valgt på nedroppsmenyen - av en eller annen grunn blir det feil på lenken
Ja, var den linken jeg så på. Syns ikke det ser ut som noen nevneverdig forskjell på bildene, men :angelic: Likte så godt den grønne :happy:IMG_5847.png

Ja, var den linken jeg så på. Syns ikke det ser ut som noen nevneverdig forskjell på bildene, men :angelic: Likte så godt den grønne :happy:Vis vedlegget 424026
Vi har Donkey i grønn. Veldig fin farge, ja! :)
Ellers kan jeg anbefale Easywalker Harvey 2 (finnes nyere utgaver siden vi kjøpte 2-eren). Det har vært vår favorittvogn av alle, og byttet den bare ut pga behov for søskenvogn.

Vi har Donkey i grønn. Veldig fin farge, ja! :)
Ellers kan jeg anbefale Easywalker Harvey 2 (finnes nyere utgaver siden vi kjøpte 2-eren). Det har vært vår favorittvogn av alle, og byttet den bare ut pga behov for søskenvogn.
Harvey ser også fin ut :)

Det er så mange fine vogner!! :love017

Back
Topp