Barnevogn

Kjøpte en i 2021 som vi kommer til å bruke nå, emmaljunga nxt90 :)
 
Tenker å bruke Stokkevognen vi har hatt til de to andre. Stokke trailz. Synes ikke den er en så veldig god vintervogn (akkurat det blir ikke så stort problem denne gangen), men veldig fornøyd med den utenom akkurat det.
 
Vi bruker nok også emmaljunga nxt90, den er i bruk nå til vår 1,5 åring. Vurderer en søskenvogn også, siden eldste er bare litt over 2 år ved termin. Noen som kan anbefale søskenvogn? Eller er det ikke nødvendig? Noen erfaringer? :)
 
Tror vi kommer til å bruke Cybex Priam som vi kjøpte til første her. Litt usikker på om det er nødvendig med søskenvogn. Prøver oss frem med de vi har først i alle fall! Vanlig kombivogn, sportsvogn, reisevogn.. blir da så mange vogner etterhvert
 
Vi bruker nok også emmaljunga nxt90, den er i bruk nå til vår 1,5 åring. Vurderer en søskenvogn også, siden eldste er bare litt over 2 år ved termin. Noen som kan anbefale søskenvogn? Eller er det ikke nødvendig? Noen erfaringer? :)

Min eldste var rett over to år da nr to ble født. Vi hadde søskenvogn som ble brukt litt, men ikke så mye. Vi hadde en emmaljunga viking, mener jeg det var, og det var ganske smalt det setet storebroren satt i. Følte han satt bedre og sov bedre i emmaljunga Edge duo-vogna si, så jeg trilla som regel heller to vogner selv når jeg var alene. Men ser det er mange andre som har hatt søskenvogn og god nytte av det, så jeg skiller meg kanskje litt ut :)
 
Har Stokke fra forrige barn, veldig fornøyd med det.
 
Vi har en Britax smile 2, og vi er veldig fornøyd med den. Nå etter to bruk av to barn så begynner den å bli slitt, men den burde holdt til ett barn til. Så ryker det justerbare fotbrettet, og vi er ikke sikre på om det kan fikses.

Hvis det ikke kan fikses er jeg usikker på hva vi går for. Vogna er super, så vi kommer til å bruke den så lenge vi skal bruke bag til baby, men storesøster sover fortsatt på dagen og vil sikkert gjøre det noen måneder til. Nå bruker hun reisetrillen, men den er ikke god å trille på vinteren frem og tilbake til barnehagen, så enten blir det ny vogn nå før vinteren eller så holder den til en unge til.

Konklusjon, Britax smile er en super vogn!
 
Merker jeg er ganske fortapt i en ny og ukjent barnevognverden. Hjelper veldig å lese postene deres her! :smiley-ashamed004
 
Vi har Uppababy Vista 2 fra første som vi kommer til å bruke, veldig fornøyd med den! Skulle vi kjøpt ny nå hadde det stått mellom den og Cybex med motor.

Lurt å prøve flere før kjøp, tenk på hva man skal bruke den til, hvor man bor, terreng man tenker å bruke den i, høyde på foreldrene etc. Preferansene og behovene er så individuelle.
 
Virker som om emmaljunga nx90 er den beste vogn for vinterføre ?
 
Til vinterføre er min oppfatning at det beste er god demping og store, faste hjul, med luftdekk (bedre demping). Men det er basert på det jeg har merka er dumt med vår Stokke trailz på vinterføre. Den har luftdekk, men ellers er hjulene foran veldig små og jeg har måttet trekke vogna mye etter meg. Pluss at det utenom lufthjul er dårlig demping på den så blir helt hompetitten nedi bagen om man ikke går i utrolig treigt tempo. Hadde en nxt 90 en kort periode, og synes den er ganske lik Stokke trailz mtp demping og små hjul foran?
 
Virker som om emmaljunga nx90 er den beste vogn for vinterføre ?
Jeg har ikke så mange å sammenligne med da jeg bare har hatt den, men jeg synes den var ganske håpløs i alt annet enn tørt vinterføre på brøyta veier. I slaps og litt kram snø må jeg dra den etter meg for å få den med meg, men sånn er det sikkert med de fleste vogner på sånt føre?
 
Det er akkurat sånn jeg har hatt det med stokkevogna også. Trilla med ei fra barselgruppa til helsestasjonen en dag med masse snø og ho kunne gå helt vanlig uten at ungen ble kasta rundt i bagen. Ho hadde en eller annen city elite vogn eller noe? Med tre hjul og tydeligvis mye bedre demping. Jeg måtte gå hele veien med vogna tippa opp på bakhjula for å klare å holde nogenlunde følge med ho uten at ungen ble rista helt i stykker.
 
Virker som om emmaljunga nx90 er den beste vogn for vinterføre ?
Jeg har vært fornøyd med vår Britax. Her i Bergen er det jo mer slaps enn snø, og den duger greit på det. Et tips i snøvær er uansett å dra vognen fremfor å sku. Da får du de store hjula frem og de triller jo bedre enn de små. Det skal sies at vi hadde en del snø her for to år siden, og så lenge folk måker fortauet så gikk det helt fint, men dritt når de ikke gjør det. Det vil jeg tippe er likt for alle vogner.
 
Er det noen som er fornøyde med Bugaboo Fox?

Har alltid tenkt at jeg skal ha Emmaljunga, synes de er så fine! Men jeg liker virkelig ikke nx90. Synes tidligere modeller var gode og trille, men den er så stiv og hard. Jeg ble veldig skuffet over vognen da jeg trillet nevøen min i sommer.
 
Back
Topp