Barnevogn!

Vi har en bugaboo fox og en Stokke trailz fra forrigemann.. Stokke bagen er såååå fin :Heartred Vi kommer nok til å ha de videre. Tredje barnet, så denne gangen kjøper jeg ikke noe nytt. Fornøyd med det vi har. Har liksom vært gjennom den der kjøpegalskapen et par ganger:hilarious:
 
Noen som har hørt noe eller har erfaring med Emmaljunga alu s? Tror kanskje den er ny!

Jeg henger meg på dette spørsmålet! Synes det virker som om den er veldig lik nxt90, bare lettere og billigere. Men usikker på om sittedelen kan gjøres flat?
 
Har en gammel Emmaljunga nitro
City fra 2014 og er fornøyd med den. Har faktisk brukt den til 3 barn og den holder seg veldig bra.

Kjøpte en brukt bugaboo cameleon, men syns den var stiv som vogn. Emmaljunga er en bedre sovevogn syns jeg virker mer stabil en bugabooen jeg hadde.

Ellers har jeg kjøpt en lightweight type reise vogn Ergobaby metro compact city med nyfødt del som er ment som bilvogn som kan lett slås sammen (praktisk når man skal reise med 4 barn i bilen og lite bagasjeplass).
 
Vogner er litt gøy, da. :)

For meg har det vært viktig å ha stabile vogner som triller godt på litt ujevnt "føre". Vi går mye på tur i skogen - på grusdede turstier. :) I tillegg bor vi nært sentrum, så det er fint mulig å trille seg en bytur, handle litt og gå hjem igjen. Så en stor handlekurv og god trillekomfort er viktig. Også er mannen her i hus 1,9 m høy. Jeg er 30 cm lavere - så vi har også trengt vogn som var god for oss begge to.

Vi kjøpte Stokke Trailz til storesøster på tre år, og den har vært i bruk helt til nå. Digg vogn for oss. Ser helt ok ut (jeg synes ikke den er den fineste, men grei nok!) og funker bra både på kjøpesenter og på grusede turveier. Kan anbefale den om du ikke har noe i mot å kjøpe brukt! :) Dette er favorittvogna vår.

Har også en Britax Smile 2 som vi kjøpte brukt for å ha en litt mer kompakt vogn. Kjøpte den med bare sittedel, og den var utvokst da storesøster var ca 2 år. Har hørt at 3 og 4 har lengre sittedel... så hadde nok ikke gått for en ny 2'er om jeg skulle kjøpt Smile på nytt nå. Men bortsett fra at den er kort, så liker jeg vogna. Både å se på og trille! Så jeg har kjøpt en bag brukt på finn, og har tenkt til å ha den som kjøpesentervogn igjen.

Har til tider hatt lyst på en trehjuling, fordi de er gode å trille - men har liksom ikke behovet..
Og om jeg skulle kjøpe nye/andre/flere vogner nå, så hadde jeg kjøpt en dansk type bagvogn (gjerne Oddervogn), eller en superkompakt flytrille ;) Fordi det i mellom har jeg! :D
 
Er det noen her som har erfaring med Thule urban glide 2? Hvordan er den på vinterføre?
 
Er det noen her som har erfaring med Thule urban glide 2? Hvordan er den på vinterføre?

Den er det beste som finnes på vinterføre synes jeg, sammen med Tfk Mono kombi! En av de beste vognene jeg har trillet. Veldig god offroad og på snøføre.
Den store ulempen med denne er mangel på vendbar sittedel, og jeg savner igså litt justerbar fotstøtte på sittedelen (men man kan kjøpe universal fotstøtte fra feks Easygrow som passer sånn høvelig også).

Tfk Mono kombi har bag hvor du kan heve ryggen og etterhvert ta ut madrass og bruke seler slik at babyen kan opp å se litt. Også bytter man til kun forovervendt sittedel etterhvert da. Her får du enda litt større sittedel og justerbar fotstøtte.

Jeg hadde Thule urban glide2 (altså ikke tvillingvogna da). Den holder seg godt på bruktmarkedet. Kjøpte den da det var kampanje og solgte den med tap på kun 500kr noen år etterpå, for å bytte til Tfk Mono kombi. Synes Thule har finere design, men at Tfk er hakket mer praktisk. Like gode å trille. Elsker trehjulinger :)
 
Den er det beste som finnes på vinterføre synes jeg, sammen med Tfk Mono kombi! En av de beste vognene jeg har trillet. Veldig god offroad og på snøføre.
Den store ulempen med denne er mangel på vendbar sittedel, og jeg savner igså litt justerbar fotstøtte på sittedelen (men man kan kjøpe universal fotstøtte fra feks Easygrow som passer sånn høvelig også).

Tfk Mono kombi har bag hvor du kan heve ryggen og etterhvert ta ut madrass og bruke seler slik at babyen kan opp å se litt. Også bytter man til kun forovervendt sittedel etterhvert da. Her får du enda litt større sittedel og justerbar fotstøtte.

Jeg hadde Thule urban glide2 (altså ikke tvillingvogna da). Den holder seg godt på bruktmarkedet. Kjøpte den da det var kampanje og solgte den med tap på kun 500kr noen år etterpå, for å bytte til Tfk Mono kombi. Synes Thule har finere design, men at Tfk er hakket mer praktisk. Like gode å trille. Elsker trehjulinger :)
Tusen takk for utfyllende svar. Da høres det ut som at jeg har funnet noe som kan fungere til vårt bruk. Skal absolutt sjekke ut Tfk mono kombi, for et stort minus med Thule er jo at sittedelen ikke er vendbar. Vet du forresten om det finnes noe skaft stormtrekk til Thule sin sittedel?

Jeg har tidligere sett litt på Emmaljunga nxt90, men er skeptisk pga trilling på vinterføre, vekten på selve vognen og hvor lett den blir å trille.
 
Last edited:
Tusen takk for utfyllende svar. Da høres det ut som at jeg har funnet noe som kan fungere til vårt bruk. Skal absolutt sjekke ut Tfk mono kombi, for et stort minus med Thule er jo at sittedelen ikke er vendbar.

Jeg har tidligere sett litt på Emmaljunga nxt90, men er skeptisk pga trilling på vinterføre, vekten på selve vognen og hvor lett den blir å trille.

Ja, jeg har hatt Emmaljunga nxt90, og kjøpte den fordi jeg ville ha en god vogn på terreng og snø og asfalt. Men for meg var den for tung og stiv, veldig dårlig demping. Så jeg solgte vår ganske raskt. Tfk veier vel faktisk det samme, men med god demping kjenner man ikke noe til det i det hele tatt. I tillegg valgte jeg lufthjul, som ikke finnes til nxt90, og det gir også en helt annen opplevelse på ulendt terreng. Thule har for øvrig også lufthjul.
 
Har lest mye forskjellig om vogn, og ser at det er mye splittet meninger så og si over alt. Så vi valgte å stole på magefølelsen.

Da har vi endelig kjøpt oss vogn, og vi gikk for Emmaljunga nxt90 outdoor 2023-modell i oliven-grønn:Heartred.

Helt nydelig vogn som vi føler passer våres behov. Virker både lett og stabil med god nok demping. Og elsker at man kan låse de svingbare hjulene fremme! Selv om den ikke er den letteste på markede, føler jeg det er en god vekt på denne i forhold til å kjøre på både grus, i snø og mark. Er selv under 50kg men denne er ikke noe problem å kjøre med. Kommer også til å måtte ta mye buss og gå opp og ned bratte bakker, men for meg blir det bare godt med litt ekstra trim og styrketrening:gen014. Itillegg kan vi feste bilstolen vi har på vognen! Så over-all med pris inkludert rabatt, så føler vi at vi har fått mye vogn for pengene!:joyful:
 
Her er den gamle Emmaljungaen (Nitro city tror jeg!?) Har vasket trekket, vognen og stasjet den opp med litt rosa greier siden det er jente denne gangen :joyful:
 

Vedlegg

  • FDD3D3B4-000E-44D5-9BD7-6F75AB47C729.jpeg
    FDD3D3B4-000E-44D5-9BD7-6F75AB47C729.jpeg
    3,4 MB · Visninger: 20
Back
Topp