Barnevogn

Fin tråd! Trenger tips ☺️
Sist gang kjøpte jeg Simo-vogn som var stor og robust! Elsket den, men det er 15 år siden og behovet er annerledes nå Bor i leilighet også, så det er enda mer pes…

Er det noe man bør tenke på når man kjøper barnevogn brukt på finn? Noen deler man ev burde kjøpe nytt?

Spørre hvordan den har blitt lagret (særlig siden mugg ikke synes like godt på svarte vogner, det blir gjerne hvite flekker), se over skruer - er de rustne så er muligens understell oppbevart litt fuktig. Men det kan også komme av veisalt og at vogna ikke har vært vasket på skruene under/ettervinteren. Rustne skruer kan fikses.
Spør gjerne hvilke bruksmerker vogna har, og om alt funker som det skal. Man kan ikke forvente at en brukt vogn er helt som ny, men feil og mangler skal gjenspeiles i prisen. En 1-2 år gammel bugaboo Fox er feks ikke verdt 10 000 etter min mening, en pent brukt vogn i 1-2 år bør ligge på maks 2/3 av nypris. Og vogner som det selges mange av, kan man prute mer på. Emmaljunga nxt90 er feks en vogn som det ligger mange av på Finn og bruktprisen er dermed lavere. Thule urban glide er derimot en veldig populær vogn som selges raskt og til høy bruktpris. Lurt å overvåke vogner og se hvor raskt de legges ut. De nyeste modellene/utgavene av en vogn selges naturligvis sjeldnere enn eldre modeller!

De fleste vogner får forsåvidt raskt lette merker pga inn og ut av bil uten at det betyr at vogna er i dårlig stand. Hvor lenge den har vært brukt og til hvor mange barn. Eks. En Bugaboo Buffalo som ble kjøpt i 2017 og kun brukt i 2 år til ett barn, deretter forsvarlig lagret siden det, er i bedre stand enn samme vogn kjøpt i 2017 og brukt til 2-3 barn.
Sist men ikke minst - ALLTID lov å prute. Jeg har kjøpt og solgt mye vogner, og det er såpass mange vogner til salgs at det meste ikke er så lettsolgt og ofte selges under det de legges ut for. :) jeg legger faktisk ut pris mtp at jeg forventer pruting, så det er helt innafor!

Last edited:
Har nå kommet over drømmevogna! Den kom ut for to måneder siden ca.. Nyeste modellen av cybex priam 2022.
En duo vogn av cybex med rosegull understell og liggedel og sittedel inkludert. Noe som gjør at vogna kan bli brukt fra baby og til 4 års alderen.

Problemet er bare.. prisen! Svimlende 16000kr.
Er det egentlig verdt det?

Har nå kommet over drømmevogna! Den kom ut for to måneder siden ca.. Nyeste modellen av cybex priam 2022.
En duo vogn av cybex med rosegull understell og liggedel og sittedel inkludert. Noe som gjør at vogna kan bli brukt fra baby og til 4 års alderen.

Problemet er bare.. prisen! Svimlende 16000kr.
Er det egentlig verdt det?

Skjønner deg så godt - har selv falt helt for søskenvogn fra Bugaboo, men 18 000 syns jeg er for mye for en vogn så det blir nok med drømmen her :)
Men du kan jo tenke at den skal brukes til 2-3 barn, og kan selges etterpå?

Skjønner deg så godt - har selv falt helt for søskenvogn fra Bugaboo, men 18 000 syns jeg er for mye for en vogn så det blir nok med drømmen her :)
Jeg har kjøpt søskenvogn fra Bugaboo på Finn for 6000kr :happy: Kjøpt nye kalesjer, også er det litt bruksmerker her og den, men fungerer supert som bare det :D

Jeg har kjøpt søskenvogn fra Bugaboo på Finn for 6000kr :happy: Kjøpt nye kalesjer, også er det litt bruksmerker her og den, men fungerer supert som bare det :D

Så bra :) Har varsel på Finn for å se om det dukker opp noen i nærheten av her jeg bor, er lite til salgs i ødemarken, haha!

jeg kjøpte den :angelic:
Fikk ett veldig greit pakketilbud!
Pluss at den første tiden nå ikke har vært den enkleste mtp. kvalme, tenkte jeg at det kunne være greit å unne seg noe så jeg fikk en liten opptur :)

jeg kjøpte den :angelic:
Fikk ett veldig greit pakketilbud!
Pluss at den første tiden nå ikke har vært den enkleste mtp. kvalme, tenkte jeg at det kunne være greit å unne seg noe så jeg fikk en liten opptur :)

Så bra :D Helt enig, da syns jeg du fortjente det :)

Back
Topp