LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Hei! Har dere begynt å se på barnevogn ennå? Hvilken barnevogn skal dere kjøpe, og hvorfor? Jeg prøver å finne ut hvilken jeg skal gå for, og har sett litt på både Britax Smile 3, Bugaboo Fox 3 og Emmaljunga NXT90, men har ingen kjennskap eller erfaring med noen vogner. Noen av disse, eller noen andre, som anbefales/frarådes? :happy:
 
Kombinasjon av babyjogger mini GT og babyjogger premier her etter storesøster. Første kan ikke snus mot oss (sportsdel), så den blir pakket vekk fra 6 mnd til han vil sitte utover. Med storesøster var dette først 2,5-3 år. Har dog bag til begge (samme bag x2), så tenker første halvåret ha en på verandaen til soving og en i gangen til tur/bruk ute.
 
Sniker, kjøpte nxt90. Den er tung og tar mye plass i bilen, så endte opp med en fox3 også.
Positive med nxt90 er at du kan få kjøpt fastehjul til å ha forran.
 
Har stokke trailz fra første mann.. forgude den vogna så tviler på det blir en ny :)
 
Vi skal ha Fox 3, den har alt vi trenger og var veldig god å trille selv om den er veldig lett :happy:
 
Fox 3 er veldig lett, i test sies det at den kan oppleves å riste? Kontra en tyngre og stabil vogn . Har ingen erfaring med bugaboo fra før :happy:
 
Fox 3 er veldig lett, i test sies det at den kan oppleves å riste? Kontra en tyngre og stabil vogn . Har ingen erfaring med bugaboo fra før :happy:
Vi prøvde den med en «baby» som de har på barnas hus, synes den var stabil og god der men vet jo ikke hvordan den er ute da forsåvidt. Synes den virka veldig grei :)
 
Fox 3 er veldig lett, i test sies det at den kan oppleves å riste? Kontra en tyngre og stabil vogn . Har ingen erfaring med bugaboo fra før :happy:
Nxt90 skrangler/rister bra mye den også, spesielt med bagdelen og om babyen er «lett vekter». Men fox er langt lettere, men ikke noe mindre stabil av den grunn.
 
Hei! Har dere begynt å se på barnevogn ennå? Hvilken barnevogn skal dere kjøpe, og hvorfor? Jeg prøver å finne ut hvilken jeg skal gå for, og har sett litt på både Britax Smile 3, Bugaboo Fox 3 og Emmaljunga NXT90, men har ingen kjennskap eller erfaring med noen vogner. Noen av disse, eller noen andre, som anbefales/frarådes? :happy:

Britax smile 3:
- Veldig allsidig vogn
- forholdsvis liten sammenlagt, det finnes større og mindre
- litt liten bag, men gjør som regel ikke så mye for en høstbaby, for til våren bytter man til sittedel likevel. Kalesjen på bag er kort så anbefaler Tinkafu Solskjermforlenger som bare knytes på
- Tåler det meste av terreng, skjønt det finnes heftigere terrengvogner
- forholdsvis lett
- håndtaket er fint opp til personer på ca 185-190. Er man 190 eller høyere ville jeg har testet, da det kn være for kort. Passer veldig godt til meg på 160, men savner større justeringsmulighet.
- stor og romslig handlekurv
- flat sittedel (som vil si at man legger ryggen ned fremfor å vippe hele setet bakover). Denne er stor og romslig, kan være litt stor akkurat når man bytter til sittedel, men med et innlegg (minimizer) løser det seg inntil babyen er større.
- fantastisk stor og god kalesje på sittedelen, sittedel virker også lun og god ved vind og mer vær.
- vendbar sittedel

Bugaboo Fox3:

- Den letteste og aller smidigste vogna av disse. Den oppleves helt stabil på tross av lav vekt, det har etter min mening mer med konstruksjon enn vekt å gjøre.
- dempingen er god, men med nyfødt baby vil de fleste vogner riste litt. Opplever likevel dempingen til bugaboo som såpass god at det ikke gjør så mye.
- triller godt på det meste av underlag og kan fint gå en tur på grusstier også, men er «veldig god på terreng» den viktigste egenskapen så ville jeg valgt en annen vogn. Den takler likevel både lett terreng og snø!
- god og romslig bag
- man bruker samme kalesje til bag og sittedel og dette er den beste og mest funksjonelle jeg har vært borti av kalesjer. Luftemulighet på nyeste kalesje og man kan bytte til sommerkalesje ved behov
- vendbar sittedel av ergonomisk type. Altså hele setet bikkes bakover. Kun 3 innstillinger. Skulle jeg ønske meg noe her, så var det en ekstra innstilling i setet slik at barnet kunne sitte litt mer rett men ikke HELT rett slik som øverste innstilling er. Men ikke noe som gjør den ubrukelig.
- de minste babyene sitter godt i denne sittedelen og den halvveis bakoverlente hvilestillingen er fin for refluksbabyer. Min siste baby hatet vognbag så den kunne typ ikke brukes. Fikk endelig gått korte turer da hun fikk sitte i denne sittedelen fra rundt 3 måneder.
- handlekurven er ok stor. Smile sin er betraktelig større til sammenligning.
- tar lite plass i bilen

Emmaljunga nxt90:

Her mener jeg nyeste modell heter select? Ville utvilsomt valgt denne fremfor en av de eldre modellene på bruktmarkedet da dempingen er forbedret i nyeste modell. Jeg solgte min fordi jeg opplevde den som stiv, tung, uten demping, tung å manøvrere selv på asfalt, babyen ristet veldig på grus, tok mye plass sammenlagt.
Men, vil legge til at dette med vogn er individuelt og en smakssak. Alle disse tre vognene er gode vogner som det selges mye av :) for noen er nxt90 drømmevogna og jeg tror nok jeg hadde likte den nye modellen bedre.
De som liker vogna peker på stabil, god på snø og i terreng og romslig som positive egenskaper.

Andre vogner du kan titte litt på som minner om disse over er:
Easywalker Harvey 3
Joolz Day+
Babyjogger City select 2 (hvis du vil ha søskenvogn i samme slengen)
Cybex Priam
 
Jeg var fast bestemt på Emmaljunga nxt90 select, men falt for Britax Smile 3, så blir den:happy: Både pga vektforskjellen og at den blir litt mindre sammenlagt :happy:
 
Blir Easywalker Harvey 3 Sportsvogn på meg :)

Har blitt anbefalt denne veldig sterkt at flere veninner som har prøvd forskjellige med flere barn. God å kjøre på de fleste underlag, lett å legge sammen, fint design, lett i vekt, komfortabel for ungen osv. God pris også!
 
Blir Easywalker Harvey 3 Sportsvogn på meg :)

Har blitt anbefalt denne veldig sterkt at flere veninner som har prøvd forskjellige med flere barn. God å kjøre på de fleste underlag, lett å legge sammen, fint design, lett i vekt, komfortabel for ungen osv. God pris også!

Satser på at du blir fornøyd med den! Jeg har hatt mange vogner (det er en form for galskap man forstår først når man har hatt den, haha) og skulle jeg hatt en ny vogn nå, skulle det utvilsomt ha blitt denne :D
 
Jeg sikler sånn etter denne. Jeg har en silver cross Sleepover, men har så lyst på den til stokke. Den virker så praktisk

har bare godt å si om vogna! Synd den ikke er å få kjøpt ny nå. Men mange som selger fint brukte <3
 
Jeg kjøpte en Brio kombi vogn på finn, nesten ikke bruk. Fornøyd med det ;)
 
Vi har en bugaboo Buffalo fra forrige barn. Bare bruker den tenker jeg! Den er jo så lite brukt da gutten nekta å sitte i vogn fra 1.5 års alderen og har stått på lagring på et loft nå i 6 år. Tenker den duger. Vi var hvertfall helt sykt fornøyd med bugaboo, beste vognene på markedet!
 
Anbefaler bugaboo vi har fox 2 fra førstemann og elsker den! Utrolig lett og god å trille og er uslåelig når man skal pakke da man kan gjøre dns veldig liten og tilpgmed slå sammen bagdelen ( dette var viktig for oss da vi har stor hund itillegg som har hundebur i bilen)
 
Er det noe man bør tenke på når man kjøper barnevogn brukt på finn? Noen deler man ev burde kjøpe nytt?
 
Er det noe man bør tenke på når man kjøper barnevogn brukt på finn? Noen deler man ev burde kjøpe nytt?

Prøv vognen. Slå den sammen og opp igjen, sjekk for rust, kjenn hvordan det føles ut ift kjørekomfort, lytt etter ulyder i dekk + kjenn på de, se etter flekker på tekstiler.

Og kjøp gjerne nytt laken til vognbag. Vask alt nøye før bruk :)
 
Back
Topp