Barnevogn

Tips:

Vi brukte koden "lyng15" på den lille barnebutikken (på nett) og fikk 15% rabatt!:) Usikker på hvilke varer den gjelder på, men funket på barnevognpakken fra Britax hvertfall!:joyful::joyful:

Penger spart er penger tjent, som Pappa pleier å si!:hilarious:

det tror jeg jammen ikke, men du kan komme til Bærum å prøve min, hehe!
Spør bare om du lurer på noe med den! Har den til babyen min født i mars21 :)
Til totilla over: bag er høyt plassert :)

Takk for info! Kanskje det er vi som må ta en tur til Bærum... :)

Hvor stor er den sammenlagt?

Var å så på Cybex Priam, Bugaboo fox 2 og 3 + Emmaljunga nxt90 i går. Ut i fra de vi så i går leder Bugaboo, men ble ikke like forelsket i den som så for meg på forhånd. Har sett på bilder og siklet på den siden positiv test. Skal ut å se på Smile 3 i dag, håper det blir kjærlighet ved første blikk eller så blir det her veldig vanskelig.

Hvor stor er den sammenlagt?

Vil si den, sammenlignet med alt du finner av vogner, er midt på treet stor med bagdel, mest pga bagen, understellet blir ganske lite. De aller fleste vogner tar jo en del mer plass med bag, men den er mye mindre enn feks Emmaljunga sine nxt-vogner. Skulle si den er i litt større enn bugaboo. Men bagen kan gjøres flatere og bakhjulene kan tas av om man skal fullstappe bilen og vil ha den enda mindre! Når man er over på kun forovervendt sittedel er den enda mindre igjen, fordi den da legges sammen med sittedelen fastmontert i understellet. Bagen tas av som på de fleste vogner, ved sammenlegging :) Foreløpig bruker jeg den med vendbar sittedel til vesla, så har ikke prøvd den forovervendte enda.
Tror kanskje det finnes detaljerte mål sammenlagt på nettet, men det er jo ikke så lett å se for seg basert på det synes jeg :p

Vil si den, sammenlignet med alt du finner av vogner, er midt på treet stor med bagdel, mest pga bagen, understellet blir ganske lite. De aller fleste vogner tar jo en del mer plass med bag, men den er mye mindre enn feks Emmaljunga sine nxt-vogner. Skulle si den er i litt større enn bugaboo. Men bagen kan gjøres flatere og bakhjulene kan tas av om man skal fullstappe bilen og vil ha den enda mindre! Når man er over på kun forovervendt sittedel er den enda mindre igjen, fordi den da legges sammen med sittedelen fastmontert i understellet. Bagen tas av som på de fleste vogner, ved sammenlegging :) Foreløpig bruker jeg den med vendbar sittedel til vesla, så har ikke prøvd den forovervendte enda.
Tror kanskje det finnes detaljerte mål sammenlagt på nettet, men det er jo ikke så lett å se for seg basert på det synes jeg :p

Tusen takk for beskrivelsen! Det blir nok denne vognen på oss. :D

Tusen takk for beskrivelsen! Det blir nok denne vognen på oss. :D

La meg bare si at jeg har hatt 8 ulike vogner (eh ja, det er galskap :hilarious::hilarious::hilarious:) og dette er den som sjekker av på flest punkter for meg. Er så innmari fornøyd :D den vendbare sittedelen kunne ha vært romsligere, men thats it, har ikke hatt en vogn hvor jeg har vært mer fornøyd totalt sett. Og den forovervendte delen er av de største du får tak i, så vogna varer så lenge man behøver. Har lufthjul forresten! Vet ikke hvordan de punkteringsfrie hjulene er, men tenkte jeg ville gå all in på en vogn som er mest mulig god på ujevnt underlag, så da gikk vi for lufthjul.

La meg bare si at jeg har hatt 8 ulike vogner (eh ja, det er galskap :hilarious::hilarious::hilarious:) og dette er den som sjekker av på flest punkter for meg. Er så innmari fornøyd :D den vendbare sittedelen kunne ha vært romsligere, men thats it, har ikke hatt en vogn hvor jeg har vært mer fornøyd totalt sett. Og den forovervendte delen er av de største du får tak i, så vogna varer så lenge man behøver. Har lufthjul forresten! Vet ikke hvordan de punkteringsfrie hjulene er, men tenkte jeg ville gå all in på en vogn som er mest mulig god på ujevnt underlag, så da gikk vi for lufthjul.

Det høres veldig bra ut. :D

Har gjort research i hele prøveperioden og det er den første vognen vi har kommet over som tikker alle punktene våre. Og så syns jeg den ser fin ut på bilder, tenker å gå for premium grå.

Vi går også for den med lufthjul. Den skal brukes både på skogsvei, grus og asfalt. Så tenker det blir best :)

Hvordan er liggestilling når man har gjort om bagen til sete? Har du bilde?
Og vet du liggemål i bagen?

Jeg blir så usikker på de med tre hjul, men er de ustabile? Ser for meg at ungen lener seg ut og vognen velter…
Så ut som om sittedelen på TFK mono ikke kan legges skikkelig ned? Må ha den andre sittedelen til det?

Last edited:
Jeg kjøpte brukt Emmaljunga edge duo. Veldig fornøyd, fin vogn, betalte 1200,- :happy:

Jeg har kjøpt emmaljunga nxt 90 select, ergomodellen. Den har ekstra demping i forhold til tidligere modeller leste jeg. Virker veldig bra:happy: mange fine løsninger, og litt nettere enn edge duo som jeg hadde sist. har punkteringsfrie dekk på nxt 90, ble gaaal sist å måtte pumpe dekk hele tiden.
Men jeg skal nok ikke gå så mye på grus etc. Blir mest asfalt tipper jeg :happy:

TFK mono, noen som vet om fysiske butikker som har denne stilt ut i Oslo-området?

Synes jeg så at den lille barnebutikken på Skedsmokorset nå har dne i utstilling!

Og mimmis har 20% på tfk mono nå..

Synes jeg så at den lille barnebutikken på Skedsmokorset nå har dne i utstilling!

Og mimmis har 20% på tfk mono nå..

Bra tips! Vi slo til vi :nailbiting: Syns egentlig det er alt for tidlig, men har ventet på akkurat det tilbudet, så da gikk vi for det.

Tilbudet varer forøvrig ut mandag :)

Vi har bestemt oss for bugaboo fox 3 med prampack siden vi reiser mye :-)

Bra tips! Vi slo til vi :nailbiting: Syns egentlig det er alt for tidlig, men har ventet på akkurat det tilbudet, så da gikk vi for det.

Tilbudet varer forøvrig ut mandag :)
Jeg har vært og kikket på den nå på Skedsmokorset og falt pladask!!
Trooor vi ender med å kjøpe, og mimmis har jo retur i 365 dager (skulle det ikke gå veien med dette svangerskapet av en eller annen grunn)

Sjekket prisen, og for billigste i sort, er mimmis på 7490, mens den lille barnebutikken har 8865,- etter 10% nykunderabatt. Da er det vanskelig å velge noe annet enn det rimeligste synes jeg.

Back
Topp