Barnevogn

Vi vurderer Uppababy Vista V2 med ståbrett til storebror. Kjøpte brukt Stokke Trailz forrige gang, så vi har den i bakhånd. Fordi vi ikke har bil ønsker jeg meg ny vogn, er så lei å se på den gamle slitte trailzen. Jeg syns bruktkjøp er helt topp, men vogn var det eneste jeg angret på at vi kjøpte brukt uten garanti osv. Vognen er nok det vi kjøpte til førstemann som vi har brukt desidert mest, så jeg tenker det er viktig å være fornøyd :)

Erfaringer med Cybex? Vurderer sterkt cybex Priam. Kanskje også den elektriske.
Sniker.

Vi har cybex priam (ikke elektrisk) til april 2020 barnet, og elsker den! Synes den er stabil og god på mye forskjellig underlag, og lett å låse forhjulene ved behov. Trillet den opp og ned av høye fortauskanter og inn og ut av busser og trikker, og skjønner ikke at noen kan synes den er tung:). Jeg har prøvd venners bugaboo, og har ikke tenkt noe over at det er noen forskjell. Nå brukes den primært til soving, og babyjogger city mini til trilling (der kan du derimot snakke om lett vogn! Er som å trille en fjær:hilarious:).

Annet pluss er at den er veldig lett å legge sammen og blir ganske liten i bil, særlig hvis du klikker av hjulene, og lett å bytte mellom bag og sittedel om man vil bruke begge deler i en overgangsperiode.

Største minus synes jeg er kalesjen, der trengte jeg en ekstra solskjerm på sommeren.

Jeg hadde egentlig lovet meg selv at jeg ikke skulle bli besatt av vogner denne gangen, men det er litt vanskelig.. :angelic:

Har ikke det store utvalget siden vi skal ha 2.

Men endte opp med bugaboo donkey 3 twin.
Den er lett, god å trille, lett å legge sammen, vi kan gjøre den om til enkelt vogn om det skulle være behov for det. Og sitt/ligge delen kan vendes begge veier. Kan låse framhjulene, også hadde det uansett ikke vært aktuelt med 3 hjul, så 4 er toppers.

Usikker på hvordan den blir på mer ulendt terreng, men det finner vi jo utav!

Sniker.

Vi har cybex priam (ikke elektrisk) til april 2020 barnet, og elsker den! Synes den er stabil og god på mye forskjellig underlag, og lett å låse forhjulene ved behov. Trillet den opp og ned av høye fortauskanter og inn og ut av busser og trikker, og skjønner ikke at noen kan synes den er tung:). Jeg har prøvd venners bugaboo, og har ikke tenkt noe over at det er noen forskjell. Nå brukes den primært til soving, og babyjogger city mini til trilling (der kan du derimot snakke om lett vogn! Er som å trille en fjær:hilarious:).

Annet pluss er at den er veldig lett å legge sammen og blir ganske liten i bil, særlig hvis du klikker av hjulene, og lett å bytte mellom bag og sittedel om man vil bruke begge deler i en overgangsperiode.

Største minus synes jeg er kalesjen, der trengte jeg en ekstra solskjerm på sommeren.

Ja. Vet at bugaboo fox er en god vogn, men jeg synes ikke den er fin. må være så praktisk den bare vil, meeeeen

Har babyjogger city elite-vognen fra før, som vi brukte fra eldstemann var ca 1,5 -3 år. Har nå kjøpt en brukt bagdel til den, og tror det blir perfekt:happy:

Jeg har vært kjempefornøyd med city elite med bagdel! Elsker at baggen er så høy, opplever at det er så mange av vognene nå hvor baggen er så lavt på understellet.

Men, vår city elite er veldig sliten, så vet ikke om den holder til et barn til.

Jeg har vært kjempefornøyd med city elite med bagdel! Elsker at baggen er så høy, opplever at det er så mange av vognene nå hvor baggen er så lavt på understellet.

Men, vår city elite er veldig sliten, så vet ikke om den holder til et barn til.
Testa den i dag/festet den på, og at den var så høy, var det første som slo meg, så litt gøy å hlre at det er samme opplevelse, og at det er en bra vogn!:happy:

Testa den i dag/festet den på, og at den var så høy, var det første som slo meg, så litt gøy å hlre at det er samme opplevelse, og at det er en bra vogn!:happy:

Så gøy at du prøvde! Ja, behagelig høy! Men, u røft terreng eller krapp sving, opplever noen den som mer ustabil med så høyt tyngdepunkt. Tror det er en smakssak, jeg har ikke opplevd det som noen ulempe kontra det å slippe å bøye meg ned til knærne for å løfte opp barnet.

Hmm kanskje jeg bare skal lete etter et nytt understell til baggen, rett og slett. Bagen er jo i god stand.

Så gøy at du prøvde! Ja, behagelig høy! Men, u røft terreng eller krapp sving, opplever noen den som mer ustabil med så høyt tyngdepunkt. Tror det er en smakssak, jeg har ikke opplevd det som noen ulempe kontra det å slippe å bøye meg ned til knærne for å løfte opp barnet.

Hmm kanskje jeg bare skal lete etter et nytt understell til baggen, rett og slett. Bagen er jo i god stand.
Mitt inntrykk er at veldig få vogner rekker å bli slitt. Har også en gammel carena vogn stående som vi brukte til eldstemann. Den har vært brukt til to barn før han. Hadde tenkt å bruke den nå, om jeg ikke fikk tak i bagdel. Så de er jo som regel av varig kvalitet:thumright

TFK mono, noen som vet om fysiske butikker som har denne stilt ut i Oslo-området?

Hadde nxt90f med første og var i utgangspunktet fornøyd, men den er tung og stiv.
Var tung å legge sammen og sette bag og sittedel på understellet (SPESIELT sittedel) man fikk det til når man hadde fått teknikken inn, sittedelen var veldig tung å få lagt ned ryggen på og man var og nødt til å finne teknikken til å få det til.
Vi syntes dempingen var god og elsket myggnettingen med solskjerm.

Denne gangen går vi for Cybex Priam da vi syns den er lettere i bruk, lett å legge sammen, smidig å trille, og vi trenger ikke bryte noe særlig på den som vi gjorde med emmaljungaen :happy:

Hadde nxt90f med første og var i utgangspunktet fornøyd, men den er tung og stiv.
Var tung å legge sammen og sette bag og sittedel på understellet (SPESIELT sittedel) man fikk det til når man hadde fått teknikken inn, sittedelen var veldig tung å få lagt ned ryggen på og man var og nødt til å finne teknikken til å få det til.
Vi syntes dempingen var god og elsket myggnettingen med solskjerm.

Denne gangen går vi for Cybex Priam da vi syns den er lettere i bruk, lett å legge sammen, smidig å trille, og vi trenger ikke bryte noe særlig på den som vi gjorde med emmaljungaen :happy:

Har gått for E-priam selv :)

TFK mono, noen som vet om fysiske butikker som har denne stilt ut i Oslo-området?

Det vet jeg ikke, men jaggu, den liker jeg ut ifra bildene.
Vet du om bagen er høyt eller lavt plassert?

Så på en del bilder nå, og synes den er litt lav, nå som jeg har blitt vant til city elite

Vi har også en slik og jeg eeeelsker den! Beste vogna å trille :D Eneste store minuset er sportsdelen som ikke kan vendes, men det har vi løst med å ha en annen vogn også.

Har allerede brukt vår til to barn, men håper og tror den holder til nummer 3 også :)

Hvilken barnevogn vurderer du, og hva er kriteriene dine til barnevognen for valget?

- At vogna er liten pga. reiser til Nederland og ekstremt liten bil :hilarious:

Utover det har jeg ikke satt noen kriterier. Det finnes masse gode vogner, men er usikker på hvordan liten vogn blir når babyen blir større. Jeg er vant med Emmaljunga og Teutonia fra de to eldste.

Har kjøpt Bugaboo Cameleon 3 brukt(2015 model tror jeg). Googler jeg den og fox ser jeg derimot ikke forskjellen visuelt?

Vi har også en slik og jeg eeeelsker den! Beste vogna å trille :D Eneste store minuset er sportsdelen som ikke kan vendes, men det har vi løst med å ha en annen vogn også.

Har allerede brukt vår til to barn, men håper og tror den holder til nummer 3 også :)

Enig, det er et kjempestort minus.

det tror jeg jammen ikke, men du kan komme til Bærum å prøve min, hehe!
Spør bare om du lurer på noe med den! Har den til babyen min født i mars21 :)
Til totilla over: bag er høyt plassert :)

Back
Topp