Barnevogn

Vi vurderer bugaboo fox. Var og så på den og ble rimelig solgt. Den er enkel å håndtere/slå sammen etc, lett og også fin og se på. Gode hjul er viktig for oss, og det har den. Ellers vil vi ha en lett vogn som er enkel å pakke sammen og ha med på reiser. Denne synes vi innfridde.

Vi har Britax ho next fra før. Bruker denne nå også. Litt fordi den var så dyr fra før og fordi den er veldig godt å kjøre. Svingbare hjul. Vi har kjøpt terrenghjul til den slik at vi har fire faste hjul også! Veldig greit på grus og skogsveier. Den er litt brei, sp er glad vi har stor bil!

Vi skal nok ha TFK Mono Kombi Air.

Kriteriene våre er trehjuling (minst viktig av kriteriene), høy trillekomfort, håndbrems, vendbar sittedel, store lufthjul som er gode på skogsvei, grus og asfalt, at vognen kan brukes hele vognperioden.

Hadde Bugaboo Buffalo sist og var veldig fornøyd. Solgte den for lenge siden, men kommer til å gå for Bugaboo Fox 3 denne gangen:)

Jeg klarer ikke helt å forsvare å bruke så mye penger på en bugaboo når det finnes gode vogner som koster flere tusen kroner mindre, men det er den jeg har forelsket meg i også. Ikke vært å sett på den enda så kanskje jeg endrer mening.

Vi har emmaljunga nxt90 fra forrige, en eldre thule urban glide som bhg vogn og babyjogger city mini gt stående på hytta :hilarious: Eneste jeg kjøpte ny i sin tid var nxt90 vogna. I og for seg vært fornøyd med den, men var ekstremt tung på snø pga kladdende forhjul. Har heldigvis funnet store faste forhjul på finn, så satser på en bedre vinter denne gang :joyful:

Thule urban glide er helt magisk. Skulle jeg valgt helt på nytt denne gang hadde jeg gått for kun denne. Nå går vi veldig mye tur (med bikkje), og gjerne på grus/skogsveier. Den kommer seriøst frem overalt!

Hyttevogna er super fordi den tar liten plass sammenlagt, også slipper vi å fylle bilen med vogn på helgeturer. Fikk tak i en bagdel gratis på finn til denne, så nå er alt komplett :hilarious:

Last edited:
Glemte at jeg har prøvd en emmaljunga city cross også. Kjøpt brukt for å ha i bhg, men solgte til fordel for joggevognen Thule. Citycrossen fikk jeg prøvd i relativt røft terreng den også. Gynget seg frem overalt, og vogna var relativt lett. Kan varmt anbefales hvis noen skal kjøre mye ulendt :happy:

Har Britax smile 3 til vår 10mnd gamle jente nå. Kommer nok til å bruke den på den nye bebissen og tenker jeg. Veldig fornøyd med den, enkel å håndtere og å slå sammen, fin i diverse terrenger, samt lett å trille. Har kjøpt Cybex Eezy S Twist 2+ (Reisevogn) som vi skal bruke til lillemor fremover. Britaxen tar naturlig nok litt mer plass i bilen.

Hadde bestemt meg for emmaljunga nxt90f, var å så på den men synes den var veldig stiv og virket tung. Så nå heller det mot bugaboo fox 3, fantastisk god å trille (kun testet i butikk vel og merke). Litt skeptisk til ergonomisk sittedel bare. Synes det ikke ser noe godt ut å sove i den.

Har Britax smile 3 til vår 10mnd gamle jente nå. Kommer nok til å bruke den på den nye bebissen og tenker jeg. Veldig fornøyd med den, enkel å håndtere og å slå sammen, fin i diverse terrenger, samt lett å trille. Har kjøpt Cybex Eezy S Twist 2+ (Reisevogn) som vi skal bruke til lillemor fremover. Britaxen tar naturlig nok litt mer plass i bilen.
Hvordan opplevde du størrelsen på bagdelen på denne? Synes den så så liten ut. Men vognen kjentes veldig god ut å trille da jeg testet den.

Jeg klarer ikke helt å forsvare å bruke så mye penger på en bugaboo når det finnes gode vogner som koster flere tusen kroner mindre, men det er den jeg har forelsket meg i også. Ikke vært å sett på den enda så kanskje jeg endrer mening.
Skjønner veldig godt hva du mener, men jeg fikk i hvertfall solgt vår Buffalo for en god pris når vi var ferdige med den. Da ble det ikke så dyrt likevel :happy:

Hvordan opplevde du størrelsen på bagdelen på denne? Synes den så så liten ut. Men vognen kjentes veldig god ut å trille da jeg testet den.

Størrelsen på bagdelen er veldig fin den, var aldri noe problem. Nå byttet jeg over til sportsdelen når vesla bare var 4mnd da, da ville hu helst bare sitte og se. Men den hadde helt fint holdt frem til 6mnd som vel er anbefalt.

Jeg har begynt å titte litt på Nuna barnevognene, og er litt interessert i hvordan de er. Men til nå har jeg bare hørt om influencere som bruker dissw vognene, siden de ikke er så kjent i Norge enda. Så blir litt skeptisk

Erfaringer med Cybex? Vurderer sterkt cybex Priam. Kanskje også den elektriske.

Har babyjogger city elite-vognen fra før, som vi brukte fra eldstemann var ca 1,5 -3 år. Har nå kjøpt en brukt bagdel til den, og tror det blir perfekt:happy:

Back
Topp