BARNEVOGN

Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe TFK mono kombi. Det er en ny vogn som kom i fjor/år. Den har vendbar sittedel og du kan bytte den ut til en større sportsdel som kan brukes opp til 6 år:D
Denne har jeg og sett på og siklet etter:hilarious: bare synd den er så sinnsykt dyr

Storebror blir 2 år i juni, trenger vi da en tvillingvogn? I såfall tenker jeg kanskje på å titte på en bugaboo donkey brukt.

Storebror blir 2 år i juni, trenger vi da en tvillingvogn? I såfall tenker jeg kanskje på å titte på en bugaboo donkey brukt.
Kommer vel an på hvor mye dere bruker vogn til å gå langt. Eller om han sitter mye i vogn eller trives med å gå selv. Evt kan man bære han på rygg i bæresele, eller kjøpe søskenbrett, noen kommer med sete også

Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe TFK mono kombi. Det er en ny vogn som kom i fjor/år. Den har vendbar sittedel og du kan bytte den ut til en større sportsdel som kan brukes opp til 6 år:D
Denne så interessant ut! Lurer på om den er stødig bakovervendt med tre hjul. Koster litt også ja :wideyed:

De vognene jeg har funnet med god handlekurv er hvertfall
Britax Go Big/ Go next
Britax smile
Uppababy Vista
Cybex Gazelle

Nxt sine bager er av de litt mindre ja, hvertfall hvis du skal ha litt stor 4mnd baby og vinterpose oppi, men det går som regel bra :) man kan fint bytte til sportsdel mellom 4-6 mnd, særlig hvis den kan legges flat slik som nxt 60F. Begge mine barn har bytta til sportsdel før 6 mnd, eldste rundt 4,5 mnd og minste før 3 mnd fordi hun uansett bare skreik i bagen (trillet kun korte turer likevel). Emmaljubga mondial delux og Edge duo har svære bager derimot.

Tusen takk for svar:happy:

Har Bugaboo fox fra førstemann, så kommer til å bruke den igjen. Var egentlig veldig fornøyd med den. Lett og liten by-vogn, som også funket bra da vi var hos besteforeldre på landet. Den er lett å legge sammen og få i bilen, den er liten og lett å få inn på bussen.
Sportsdelene er også ganske romslig, så han på snart 2 sitter godt i den enda.

Men dere som har flere barn, eller får nr 2 nå, hva tenker dere om vogn i forhold til søsken? Min er 2,5 når mini kommer, så han trenger jo også vogn de gangene vi skal være ute/vekke en stund :confused004

Men dere som har flere barn, eller får nr 2 nå, hva tenker dere om vogn i forhold til søsken? Min er 2,5 når mini kommer, så han trenger jo også vogn de gangene vi skal være ute/vekke en stund :confused004

Min blir 2,75 år når baby kommer, så vurderer søskenvogn - evt. stå-brett. Men er veldig usikker.

Jeg har også tenkt på stå-brett, men ser for mag at han blir så sur om han ikke får sitte i vogn selv. I typisk snart 3-åring stil :dead:

Haha, ja. Spesielt hvis man skal i fornøyelsesparker eller lignende, men for oss blir det i så fall hver vår vogn kanskje.

Kommer vel an på hvor mye dere bruker vogn til å gå langt. Eller om han sitter mye i vogn eller trives med å gå selv. Evt kan man bære han på rygg i bæresele, eller kjøpe søskenbrett, noen kommer med sete også

Mange sover på dagtid fremdeles v 2 år, men samtidig er jo i barnehagen ukedager. Vi må gruble litt på hva vi går for.

Typisk at vogn utgår helt når de blir 3 år. Mange jeg kjenner løser det ved å bruke sykkelvogn til feks besøk i fornøyelsesparker osv :happy:
Min blir gabake nøyaktig 2,5 år når neste kommer. Vi bruker ikke vogn i dag, kun til helgesoving. Vi vurderer å kjøpe en liten trille som tar liten plass i bil som vi kan ha som reserve på ferier/fornøyelsesparker etc. :)

Kommer an på hva en sammenligner med. Er billigere enn emmaljunga, bogaboo og cybex. Men ikke så mange å oppdrive på bruktmarkedet enda:sick009
Ja det er et godt poeng. Merker bare som 3.gangs at jeg er litt mindre frista på å kjøpe helt ny. Har heldigvis god tid til å følge med på Finn.

Kan den tfk mono kombi kobles på eldre tfk-modeller? Har en fra 2016.

Vi får to relativt tette (19 mnd), og jeg lurer litt på om vi skal skaffe oss en søskenvogn. Mannen mener dette er heeelt unødvendig. Vi har kjøpt en brukt sovevogn til bhg (foreløpig bruker hun hovedvognen), hovedvognen, samt en reisetrille, og han tenker at det er nok. Jeg tenker at det er litt mye å forvente av en 1,5 åring at hun skal gå rundt selv når hun får et søsken, vi kommer ikke alltid til å være to voksne sammen, og bæresele/sjal kan bli veldig tungt i lengden.

Noen som har erfaringer?

Ja det er et godt poeng. Merker bare som 3.gangs at jeg er litt mindre frista på å kjøpe helt ny. Har heldigvis god tid til å følge med på Finn.

Jeg følger ofte med på Finn selv om jeg ikke skal kjøpe noe ( :hilarious: ) og det er flere ute som hr blitt lagt ut flere ganger. Ergo mener jeg prisen fint kan prutes ned. Etter mitt skjønn er en pent brukt modell verdt maks 7000, snakker da om Tfk Mono kombi med bare bag-sittedelen og ikke den forovervendte delen man kjøper senere. Det har vært litt salg og nedsatt pris på denne ny, så jeg betalte litt Iver 8k for min, og mener en brukt modell er verdt mindre enn nypris. Uansett til alle - det er så mye vogner til slags at man fint kan prute. Jeg har solgt to vogner i høst og begge til litt lavere pris enn jeg la ut :) og det er jeg klar over når jeg legger ut annonse, at det gjerne blir litt pruting. :)
Eneste modellen som går som hakka møkk er Thule Urban Glide, den er det så mange som vil kjøpe at pruting ikke er aktuelt.

Men må jo dukke opp en vogn i ditt område da såklart :)

Back
Topp