BARNEVOGN

Ikke for å kuppe tråden, men når er det innenfor å kkøpe vogn? Har lyst nå, men er vel litt tidlig i uke 10:playful:

Ikke for å kuppe tråden, men når er det innenfor å kkøpe vogn? Har lyst nå, men er vel litt tidlig i uke 10:playful:
Kjøpte 3 mnd før sist gang, men kjøpte ny da og var lang leveringstid. Så skal du ha ny er det greit å sjekke leveringstid, skal du ha brukt kommer det jo an på hva du skal ha. Noe som finnes flust av der ute og du har litt budsjett og er fleksibel, så vent så lenge som mulig. Tar bare masse plass uansett :)

Kjærest fant en Beemoo vogn til 300 kr.
Jeg syntes det var alt for tidlig. Men nå har vi altså vogn. Men om det går bra så trenger vi enten en til eller tvillingvogn.
Ville ventet ganske mye lengre og sett, blir det tvillinger må dere jo ha tvillingvogn. Du kan jo ikke gå med to single vogner alene i permisjonen ;) hehe. Koselig med ivrig pappa da :)

Vi har en bugaboo fox 1 som 2åringen bruker som babyen skal overta. Hvis han fortsatt sover på dagen får vi kjøpe en ekstra vogn som kan funke som sovevogn. Ellers holder det nok med et søskenbrett:)

Ville ventet ganske mye lengre og sett, blir det tvillinger må dere jo ha tvillingvogn. Du kan jo ikke gå med to single vogner alene i permisjonen ;) hehe. Koselig med ivrig pappa da :)
Har en 11 åring som e veldig ivrig på at de skal komme. Ho mente ho kunne trille en og en :laughing002

Vi har Uppababy Vista V2 etter forrige som vi kommer til å bruke. Kunne ikke vært mer fornøyd med den vognen!

Den er utrolig god å trille og bagdelen tas enkelt av og på med én hånd, noe jeg ikke har sett på så mange andre vogner. Med adapter kan man sette på de fleste bilstoler og kurven er den største jeg har sett på noen vogn.

Vi har bugaboo fox etter første, og blir å bruke den igjen. Er kjempefornøyd med den. Lett, enkel å klappe sammen, god å trille :)

Vet du hva som er forskjellen på Fox og Buffalo?
Merker jeg har vært ute av dette for lenge :hilarious:
Aiii, nei ikke helt konkret :hilarious: Tror buffalo er forgjengeren til foxen, og den har større forhjul enn foxen i hvert fall. Den var allerede gått ut av produksjon når vi skulle kjøpe vogn, så jeg har aldri satt meg inn i den. Men har to venninner som har kjøpt Buffalo fremfor fox (som da var ny) og som er kjempefornøyd :)

Aiii, nei ikke helt konkret :hilarious: Tror buffalo er forgjengeren til foxen, og den har større forhjul enn foxen i hvert fall. Den var allerede gått ut av produksjon når vi skulle kjøpe vogn, så jeg har aldri satt meg inn i den. Men har to venninner som har kjøpt Buffalo fremfor fox (som da var ny) og som er kjempefornøyd :)
Takk. Jeg må nok sjekke opp en del på Finn fremover. Kommet over noen som selger Buffalo til en mye hyggeligere pris.
Hadde Cameleon sist, og kjøpte den ny. Så frister ikke bruke 10 lapper på vogn denne gangen

Takk. Jeg må nok sjekke opp en del på Finn fremover. Kommet over noen som selger Buffalo til en mye hyggeligere pris.
Hadde Cameleon sist, og kjøpte den ny. Så frister ikke bruke 10 lapper på vogn denne gangen
Nei fy faen vogn er dyrt. Det er uaktuelt for oss å kjøpe ny nå, men vår er bare to år, så den har mye bruk igjen heldigvis! Lykke til med jakten :D

Noen som kjenner til Silver Cross Spirit/wave?

Last edited:
Har Buffalo :) Fra Fox3 som er nyeste nå så er det jo litt forskjeller, men mtp prisen så hadde jeg ikke kjøpt ny nå uansett. Ser folk selger Buffalo for 2-3000 komplett med masse utstyr her i Oslo for tiden. Er fornøyd med min, men vær obs på noen få ting når du kjøper den brukt: rust på hjulene/skruene, solfalming på alle tekstiler, de fleste er nok noe falmet men du får bare tak i ting brukt til den nå så kalesjer og sånt bør være i ok stand. At festene til kalesjen ikke har brudd/er knekt og limt, tilstand på bøyle på vognen og håndtaket. Ofte litt slitt, både på isoporvariantene og de med skinntrekk. At understellet og rammen er helt, ser folk selger med "litt knekk" her og der, det er ikke trygt.. Lykke til

Har Buffalo :) Fra Fox3 som er nyeste nå så er det jo litt forskjeller, men mtp prisen så hadde jeg ikke kjøpt ny nå uansett. Ser folk selger Buffalo for 2-3000 komplett med masse utstyr her i Oslo for tiden. Er fornøyd med min, men vær obs på noen få ting når du kjøper den brukt: rust på hjulene/skruene, solfalming på alle tekstiler, de fleste er nok noe falmet men du får bare tak i ting brukt til den nå så kalesjer og sånt bør være i ok stand. At festene til kalesjen ikke har brudd/er knekt og limt, tilstand på bøyle på vognen og håndtaket. Ofte litt slitt, både på isoporvariantene og de med skinntrekk. At understellet og rammen er helt, ser folk selger med "litt knekk" her og der, det er ikke trygt.. Lykke til
Tusen takk for tips :happy:
Måtte ta en screenshot slik at jeg har den liggende til de. Tiden vi skal handle. Blir vel ikke får våren/sommeren

Jeg sliter skikkelig med å velge selv. Babyjogger city elite tar sykt liten plass i bilen, og har faktastisk fremkommelighet. Vi har en utslitt en som vi brukte på slutten av vognperioden til storebror. Ulempen er sportsdelen.. Den kan ikke snus og er veldig stor. Så den passer egentlig ikke i perioden fra 6-12 mnd isj….
Nå vurderer jeg en tfk med multi-x bag. Den tar passelig liten plass i bagasjerommet og har bra fremkommelighet. Vi liker å gå turer i skog og mark, og erfaringer fra forrige tilsier at det kun er 3 hjulsvogn som kommer seg godt nok frem… Hadde 4 vogner med forrige:hilarious:
Veldig enig i det du skriver om city elite. Jeg ønsker meg også ei vogn med vendbar sittedel. Men ulempen med mange av disse virker å være at de enten er veldig stor og klumpete, eller har for kort rygg til å bruke hele vognperioden.

Vi har Emmaljunga Edge Duo etter kommende storesøster, og kommer til å bruke den til baby. Veldig!! fornøyd med understell og baggen. Elsker at baggen er så stor og romslig, med god plass til vinterpose. Elsker også at ryggen kan settes opp i baggen, det forlenget bruken av baggen veldig med storesøster. Da kunne hun opp og kikke til hun sovnet, så legges ned etterpå. Den er også veldig lun og god, god kalesj mtp. skjerming fra kulde og vind. Bruker tinkafu solskjerm for å forlenge kalesj mtp. sol om sommeren, der er den litt kort. Ikke like fornøyd med sportsdelen til første tiden i sportsdel, men når baby blir litt større og stødigere er sportsdelen og veldig god. ^^,

Har en babyjogger City Elite som storesøster bruker nå. Veldig fornøyd med den til når barnet helst vil sitte fremovervendt. Utrolig god å trille! Likte den ikke da jeg fikk prøve den som bagvogn av venninne. Liten bag, og og den opplevdes da som ustødig. Men den beste sportsvognen!

Vi vurderer Cybex Priam. Har flere venninner som har den og er fornøyde. Noen som har erfaringer med den her inne?

Vi vurderer Cybex Priam. Har flere venninner som har den og er fornøyde. Noen som har erfaringer med den her inne?

Jeg synes den ser sååå fin ut :happy: Så lurer på det samme, er den noe bra? :woot:

Veldig enig i det du skriver om city elite. Jeg ønsker meg også ei vogn med vendbar sittedel. Men ulempen med mange av disse virker å være at de enten er veldig stor og klumpete, eller har for kort rygg til å bruke hele vognperioden.
Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe TFK mono kombi. Det er en ny vogn som kom i fjor/år. Den har vendbar sittedel og du kan bytte den ut til en større sportsdel som kan brukes opp til 6 år:D

Back
Topp