BARNEVOGN

Babymama33

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Barnevogn… nysgjerrig på hva dere velger! Til første hadde jeg emmaljunga mondial de lux. Stor vogn og styr med luftdekka! Så kom andremann og da valgte jeg Stokke scoot (kjøpte bagdel til).

nå har jeg ingen vogner, alle er solgt. Vurderer Stokke trailz, men, hvilken mener dere er aller best, tar minst plass og enklest i alle værforhold?

Jeg sliter skikkelig med å velge selv. Babyjogger city elite tar sykt liten plass i bilen, og har faktastisk fremkommelighet. Vi har en utslitt en som vi brukte på slutten av vognperioden til storebror. Ulempen er sportsdelen.. Den kan ikke snus og er veldig stor. Så den passer egentlig ikke i perioden fra 6-12 mnd isj….
Nå vurderer jeg en tfk med multi-x bag. Den tar passelig liten plass i bagasjerommet og har bra fremkommelighet. Vi liker å gå turer i skog og mark, og erfaringer fra forrige tilsier at det kun er 3 hjulsvogn som kommer seg godt nok frem… Hadde 4 vogner med forrige:hilarious:

Skal sies at vi har en vogn igjen fra forrige runde som er en liten og nett byvogn (petit cherie heritage)

Jeg sliter skikkelig med å velge selv. Babyjogger city elite tar sykt liten plass i bilen, og har faktastisk fremkommelighet. Vi har en utslitt en som vi brukte på slutten av vognperioden til storebror. Ulempen er sportsdelen.. Den kan ikke snus og er veldig stor. Så den passer egentlig ikke i perioden fra 6-12 mnd isj….
Nå vurderer jeg en tfk med multi-x bag. Den tar passelig liten plass i bagasjerommet og har bra fremkommelighet. Vi liker å gå turer i skog og mark, og erfaringer fra forrige tilsier at det kun er 3 hjulsvogn som kommer seg godt nok frem… Hadde 4 vogner med forrige:hilarious:
Veldig glad i city elite, brukt mye med begge barna, dog da de var større (1,5+). Den blir sykt liten i bilen ja :) 3 hjul er topp i naturen! Må sjekke ut tfk!

Barnevogn… nysgjerrig på hva dere velger! Til første hadde jeg emmaljunga mondial de lux. Stor vogn og styr med luftdekka! Så kom andremann og da valgte jeg Stokke scoot (kjøpte bagdel til).

nå har jeg ingen vogner, alle er solgt. Vurderer Stokke trailz, men, hvilken mener dere er aller best, tar minst plass og enklest i alle værforhold?
Stokke Trailz er supergod, og du får mange på Finn (kan sikkert finne noen få nye her og der i butikker) men da må du nok bruke tid på å lete. Minuset er hvor stor plass den tar i bil. Understellet er ganske stort, og man orker ikke demontere alt for hver eneste inn/ut av bilen. Både bag og sittedel har masse hardplastdeler og bygger mye. Likevel elsker jeg vognen så den er "hjemmevogn" hos oss, også har vi en Bugaboo som kan tas med i bil og som jeg har adaptere for babybilstol til (alt fra førstemann). Ville heller kjøpt en kvalitetsvogn brukt enn noe billig som skrangler etterhvert og som har dårlig demping. Om du skal ha Trailz, kjøp den nyeste med helsort understell og forlenget kalesje.

Vi har britax smile 3 fra forrige, så blir nok å bruke den ;)

Har bugaboo fox etter førstemann, så blir å bruke den ☺️

Sniker fordi er jeg er barnevognsnerd :hilarious:
Tfk har kommet med en ny modell som heter TfK Mono kombi hvis det er aktuelt. Der kan vendbar del brukes til rundt 2 år. Lenger hvis barnet er nett av vekst :) bagen gjøres om til en ergonomisk sittedel. Også finnes det såklart veldig romslig sittedel som kan brukes senere som kun er forovervendt.

Oi her må jeg følge med. Har kikket litt og ser at det ikke har skjedd veldig mye på vognmarkedet på 6 år. Men allikevel er jeg veldig usikker på hva vi skal ha denne gangen.
Hadde Bugaboo Cameleon til de to andre. Elsket den med babybaggen, selv om de små hjulene foran var til tider håpløse.
Mine barn likte ikke sove i sportsdelen, så da kjøpte jeg en trehjuling. Bumbleride Indie. Elsker den vogna. Var sykt fornøyd med den.
Men den er ikke pen med babybag, og kun forovervendt. Alle vognene er jo solgt nå. Og jeg er veldig usikker :wtf:
Men har bestemt meg for at jeg skal kjøpe brukt! Vurderer Bugaboo Buffalo..

Jeg hadde Brio go til forrigie runde, ser de heter Britax go nå. Føler at det går i den retningen denne gangen og. Av de jeg har sett selv nye utgaver av andre merker er det ingen som har like stor plass under vognen?

Det å kunne få plass til alt av handleposer og ting og tang under uten problemer er litt viktig for meg når man ikke har bil har jeg følt.

Jeg har ingen erfaring med barnevogner fra tidligere, men kom over noen som skrev at emmaljunga NXT 60F visstnok skulle være veldig bra. Jeg har ingen peiling som sagt:hilarious: Men er det noen som har peiling på lengde på nyfødt delen på vogner, hvor lange de bør være/pleier å være? Så den på emmaljunga var 76 cm, er ikke det litt kort?:bored:

Hadde ABC Viper 4 til første - og har den enda. Så blir nok å bruke den, men tror kanskje mannen kunne tenke seg en ny.. jeg var veldig fornøyd med den vi hadde hvert fall ☺️

Jeg har ingen erfaring med barnevogner fra tidligere, men kom over noen som skrev at emmaljunga NXT 60F visstnok skulle være veldig bra. Jeg har ingen peiling som sagt:hilarious: Men er det noen som har peiling på lengde på nyfødt delen på vogner, hvor lange de bør være/pleier å være? Så den på emmaljunga var 76 cm, er ikke det litt kort?:bored:

76 cm er gjennomsnittslengda på en 10-12 mnd gammel baby - så bør gå greit det ☺️ kan jo legge ned sportsdelen så man kan sove, men rundt 6-8 mnd så vil gjerne unger sitte ☺️

76 cm er ganske romslig. Emmaljunga er kjent for å ha romslig bag. Det kan også være lurt med romslig bag siden vi kommer til å ha behov for å bruke bagdelen på vinteren. Forrige fikk jeg i april, og gikk over til sportsdel når vinteren satte inn for fult.

Vi har emmaljunga edge duo med svingbare hjul.

Pluss med den er at den har god og stor babybag, veldig god demping, kjemperomslig sportsdel som barnet kan ligge flatt i. Kan snus begge veier. Syns den er veldig god å trille i all slags vær og hjulene kjører gjennom slaps og store brøytekanter lett. Sportsdelen kan være veldig stor i starten, men om man legger i minimizer fra easygrow går det helt fint :)

Minus er kort kalesje, tungt understell og kurven under er så og si umulig å komme til når sportsdelen er på.

Jeg hadde Brio go til forrigie runde, ser de heter Britax go nå. Føler at det går i den retningen denne gangen og. Av de jeg har sett selv nye utgaver av andre merker er det ingen som har like stor plass under vognen?

Det å kunne få plass til alt av handleposer og ting og tang under uten problemer er litt viktig for meg når man ikke har bil har jeg følt.

De vognene jeg har funnet med god handlekurv er hvertfall
Britax Go Big/ Go next
Britax smile
Uppababy Vista
Cybex Gazelle

Nxt sine bager er av de litt mindre ja, hvertfall hvis du skal ha litt stor 4mnd baby og vinterpose oppi, men det går som regel bra :) man kan fint bytte til sportsdel mellom 4-6 mnd, særlig hvis den kan legges flat slik som nxt 60F. Begge mine barn har bytta til sportsdel før 6 mnd, eldste rundt 4,5 mnd og minste før 3 mnd fordi hun uansett bare skreik i bagen (trillet kun korte turer likevel). Emmaljubga mondial delux og Edge duo har svære bager derimot.

Vi har duo til emmaljunga, vi har vært sykt for lyd med den, den har også full liggestilling. I tillegg har vi hatt scooteren, den er jeg ikke like fornøyd med. Det er en god vogn, men den er trang, kan ikke ta av bøylen, og har ikke full liggestilling. Vi har hatt tilfeller av ntx90 i barnehagen, har ikke likt den heller noe særlig og En vogn av Brior som jeg syns har vært lett å tippe dersom barnet er stort og setter seg opp.

Har NXT90 fra førstemann, riktignok med Supreme bagdel. Kjempefornøyd med den. God å kjøre uansett terreng. God og ergonomisk sittedel når de først skal over i sittedel også. Men har ikke sendt den til barnehagen som sovevogn, der har vi valgt City Elite for å ha maksimalt med soveplass for snuppa :) NXT60 var uaktuell for oss pga mindre framhjul som hadde vært helt håpløst i en trøndersk vinter.

Kjærest fant en Beemoo vogn til 300 kr.
Jeg syntes det var alt for tidlig. Men nå har vi altså vogn. Men om det går bra så trenger vi enten en til eller tvillingvogn.

Back
Topp