Barnevogn

Vi kjøpte Stokke Trailz 2018 modellen det året, da jeg gikk gravid med storesøster den gangen ☺️ Tenker å bruke den nå også ❤️
 
Vanskelig med barnevogner altså:rolleyes:
Forrige gang hadde jeg en Emmaljunga edge duo, var veldig fornøyd med den. Bortsett fra hjulene, lufthjul ble irriterende ganske fort. Men det er 11 år siden og det kan være store forskjeller fra da til nå. Kunne likevel tenkt meg til en litt mindre vogn denne gangen, selv om vi har stor bil og plass til det vi måtte ønske. Men til syvende og sist handler det nok mest om å finne en som funker for både meg og mannen da det er ganske stor høydeforskjell mellom oss. Gleder meg skikkelig til vi skal ut i butikkene og prøve:Heartred lovte mannen å vente til vi rundet 12 uker før jeg begynte å «mase» om vogn.. en uke gjenstår:hilarious:
 
  • Liker
Reactions: mei
Kanskje de må være så lave, hvis de er så lette? Få tyngden nærmere bakken, liksom? :confused005 Men kjedelig er det, de er jo veldig fine!
Kanskje :)
Har heldigvis litt tid på å vurdere hva som er viktigst :p
 
Vanskelig med barnevogner altså:rolleyes:
Forrige gang hadde jeg en Emmaljunga edge duo, var veldig fornøyd med den. Bortsett fra hjulene, lufthjul ble irriterende ganske fort. Men det er 11 år siden og det kan være store forskjeller fra da til nå. Kunne likevel tenkt meg til en litt mindre vogn denne gangen, selv om vi har stor bil og plass til det vi måtte ønske. Men til syvende og sist handler det nok mest om å finne en som funker for både meg og mannen da det er ganske stor høydeforskjell mellom oss. Gleder meg skikkelig til vi skal ut i butikkene og prøve:Heartred lovte mannen å vente til vi rundet 12 uker før jeg begynte å «mase» om vogn.. en uke gjenstår:hilarious:

Har også fått med mannen på rundt ukr 12 kan vi starte å kikke!:hilarious: 2 uker her - la de gå fort:rolleyes:
 
Sniker!

Gøy med vognjakt :hilarious: kjøpte vogna når jeg var 13 uker på vei etter TUL siden det var tilbud i butikk :D
Endte opp med Emmaljunga Edge Duo på grunn av at den er solid og skal være god på vinterføre her jeg bor (vinter halve året). Ønsket i utgangspunktet de store hjulene til mondial de lux, for har hørt at de er veldig god på vinterføre, kramsnø og sørpevær.. men den var ikke på tilbud. Satser på at Edge duo fungerer bra. Den er tung, og kanskje ikke noe særlig «senter vogn», men her vil det jo i hovedsak bli turer ute den skal brukes til :happy: så har den heller ikke ergonomisk sittedelen (ønsket ikke å ha det) så det er fint, og at det er solskjerming på vognen.
 
Noen som har testet Easywalker Harvey 2? Jeg vil helst ha Stokke trailz, men dersom jeg ikke finner den brukt i god stand vurderer jeg den førstnevnte :p
 
  • Liker
Reactions: mei
Nå er jeg ganske sikker på Stokke igjen :hilarious: Er så gira på å kjøpe :D
 
Noen som har testet Easywalker Harvey 2? Jeg vil helst ha Stokke trailz, men dersom jeg ikke finner den brukt i god stand vurderer jeg den førstnevnte :p

sniker fra desember 19:)

jeg har easywalker harvey 2. Bor i nord. Jeg har ingen vogn å sammenligne med. Men vi er superfornøyde med vogna. Bruker enda bare bagdelen, men gleder meg til å gå over til sportsdelen. Vogna er høyere enn bugaboo men ikke like høy som trailz, dersom du kjøper med høydeadapter (koster vel 349). Vogna er lett, 12 kg med sportsdel, liten sammenlagt (passer fint i baggasjerommet til en Renault clio, størrelse med en golf). Sportsdel kan vendes begge veier ++ masse mer. Mannen er også veldig glad i vogna og liker at den er lett, nett men samtidig fin høyde slik at barnet kommer godt opp:)

Men det er mange flotte vogner der ute å velge i, vanskelig å velge :) lykke til.
PS; vogna er jevnlig på tilbud på barnas hus, vi fikk komplett vogn for 6500.
 
Jeg er ikke så høy selv, men leste en plass en som skrev at hun var 165 cm høy, og syns den var lav. Men samtidig liker jeg fleksibiliteten som det ser ut til at Bugaboo Donkey har. Men igjen, hvis den blir for lav til noen rett over 1,60, så er den i alle fall for lav for mannen på 1,80..

Kanskje jeg må sjekke ut Stokke Trailz. Emmaljunga ser også fin ut, men den ser litt stor ut sammenslått. Vi har ikke så stor bil, og får ikke byttet den ut før i 2022..
Min mann er 2.01 og vi har bugaboo buffalo uuuten problem. Mannen elsker teleskophåndtaket da han kommer langt nok bort fra understellet til å ikke sparke borti når han går. Bagdelen er lav på bugaboo ja - men sportsdelen er høyere enn for eksempel emmaljunga nxt.
 
Vanskelig med barnevogner altså:rolleyes:
Forrige gang hadde jeg en Emmaljunga edge duo, var veldig fornøyd med den. Bortsett fra hjulene, lufthjul ble irriterende ganske fort. Men det er 11 år siden og det kan være store forskjeller fra da til nå. Kunne likevel tenkt meg til en litt mindre vogn denne gangen, selv om vi har stor bil og plass til det vi måtte ønske. Men til syvende og sist handler det nok mest om å finne en som funker for både meg og mannen da det er ganske stor høydeforskjell mellom oss. Gleder meg skikkelig til vi skal ut i butikkene og prøve:Heartred lovte mannen å vente til vi rundet 12 uker før jeg begynte å «mase» om vogn.. en uke gjenstår:hilarious:

hvordan ble lufthjulene irriterende? Blir vognen vanskeligere å manøvrere? Jeg har lite peiling:rolleyes: vi har grus i innkjørselen og bor i en enden av en stikkvei med grus. Ser for meg at luftdekkene blir litt som å trille sykkelen på grusen? :oops::joyful:
 
hvordan ble lufthjulene irriterende? Blir vognen vanskeligere å manøvrere? Jeg har lite peiling:rolleyes: vi har grus i innkjørselen og bor i en enden av en stikkvei med grus. Ser for meg at luftspenn blir litt som å trille sykkelen på grusen? :oops::joyful:
Synes de lekket mye luft, men ja altså dette er jo 11 år siden. De kan jo være knallbra nå:happy: Kan jo ha vært noe feil med hjula på vogna jeg hadde også, men den var jo helt ny så jeg tror ikke det:shy:
 
Klarer ikke bestemme meg jeg:hilarious: har lyst å kjøpe brukt da, hvis vi finner noe
Jeg skulle gjerne hatt flere :rolleyes:
Har ikke nok penger eller plass til det :hilarious:
Og når vi har bestemt vogn må vi velge farge også :woot: så mange valg!
 
Med min første hadde jeg emmaljunga mondial de luxe, men syns den var for tung. Ja kjempe solid og er god i vinterføre. Vurderer bugaboo denne gangen siden de er lettere, men ikke bestemt meg helt enda.
 
sniker fra desember 19:)

jeg har easywalker harvey 2. Bor i nord. Jeg har ingen vogn å sammenligne med. Men vi er superfornøyde med vogna. Bruker enda bare bagdelen, men gleder meg til å gå over til sportsdelen. Vogna er høyere enn bugaboo men ikke like høy som trailz, dersom du kjøper med høydeadapter (koster vel 349). Vogna er lett, 12 kg med sportsdel, liten sammenlagt (passer fint i baggasjerommet til en Renault clio, størrelse med en golf). Sportsdel kan vendes begge veier ++ masse mer. Mannen er også veldig glad i vogna og liker at den er lett, nett men samtidig fin høyde slik at barnet kommer godt opp:)

Men det er mange flotte vogner der ute å velge i, vanskelig å velge :) lykke til.
PS; vogna er jevnlig på tilbud på barnas hus, vi fikk komplett vogn for 6500.
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :happy: Da skal jeg hvertfall dra på barnas hus og prøve den :)
 
Back
Topp