Barnevogn

ATGM

Andre møte med forumet
Jeg har gått meg helt vill i jungelen av barnevogn. Noen har tips?
Viktig at den kan trilles på snø for her brøytes ikke veien før på kveld/ natt, lett å få inn og ut av bil og god plass til mini.
Tusen takk :Heartred
 
Ville definitivt gått for en vogn med store hjul mtp snøen. Men igjen så kommer gulla våre i januar, og det er ganske begrenset hvor ofte vi triller ute den første stunden. (Hvertfall her!)
Jeg hadde heller funnet et vogn-alternativ som passer hele året, og går heller med bæretøy på de verste snø-dagene:joyful: (bor i sør, og har kanskje maks 3 uker med mye snø:hilarious:)

Hva med emmaljunga egde duo eller Bugaboo fox/buffalo og et runner understell i tillegg? Da har du dekket alle behovene du kan tenke deg!
Tfk og babyjogger city elite er gode 3-hjulinger:joyful:
 
Jeg har gått meg helt vill i jungelen av barnevogn. Noen har tips?
Viktig at den kan trilles på snø for her brøytes ikke veien før på kveld/ natt, lett å få inn og ut av bil og god plass til mini.
Tusen takk :Heartred
Dersom du trenger en som kan brukes på ubrøytet snø vil jeg foreslå høyt understell. Har du sett på silver cross sleepover? Den har jeg hatt nå til jenta mi på 1 år. Jeg har brukt den til å gå i all slags vind og vær. Og den er kjempe god.
 
Hvis det er mange snødager ville jeg ikke anbefalt buffalo/fox. Synes den er veldig vond ved mye snø. For øvrig veldig bra vogn ☺️
 
Vi bor et sted der det er mye snø over tid, og gjerne varierer fra speilholke til djup slaps og alt derimellom. Vi har derfor hatt ei vogn med fire like store og faste lufthjul/klassisk understell. Kjøpte ei brukt Basson duovogn sist, og denne gangen kikka vi på emmaljunga edge duo eller mondial, og har også sett silver cross sleepover. Den selges til en ganske grei pris på jollyroom nå.

Vi har en babyjogger city elite også, og den duger ikke vinterstid her - annet enn de periodene vi har barfrost da selvsagt, eller når det er kaldt og ikke så mange cm snø. :p Og skal man ha babyjogger så kjøp deluxe-bagen, den andre er knøttliten. Jeg er ikke like babyjoggerfrelst som mange som har vognen er, og det er spesielt to ting som jeg ikke liker. Det ene er at sportsdelen ikke kan snus begge veier, og det andre er at jeg syns de forsvinner litt nedi sportsdelen (fordelen med sportsdelen er dog at den kan brukes lenge da). Nå har jeg kjøpt noen stropper for å få ryggen litt mer opp da, og et innlegg, så får vi se om jeg syns det hjelper. Ellers en veldig god vogn til sitt bruk, men jeg ville ikke hatt bare den her jeg bor. Syns forøvrig at alle vogner skulle hatt like god kalesje som babyjoggeren. Den er virkelig gull! Dekker langt ned, lydløs og med flere tittevindu med magnetfeste (= bråker ikke, de med borrelås er noe herk). Veldig glad i den som vogn nr 2.

Vogn er vanskelig altså, og det er så store forskjeller på hva man liker. Jeg er jo en sånn helfrelst "klassiker"-type, og slo raskt fra meg emmaljungaunderstellene med svingbare hjul foran. Ulempen med disse vognene er jo at de er store og tunge å få inn og ut av bil. Løsningen vår har vært to vogner, rett og slett. Jeg syns ikke man får alt i en vogn. Har i alle fall ikke klart å finne den ultimate vogna som dekker alle behovene våre. Så. Vi har tre vi nå. :angelic: Ei litt mindre trille, babyjoggeren og den gamle Basson-vogna. :p
 
Vi hadde Stokke Trailz med førstemann og den fungerte overraskende bra på snø. Dersom det hadde snødd mye og det ikke var brøyet, trakk jeg vogna etter meg, slik at de største hjulene vendte forover.

Nå ønsker vi å prøve Britax Go Big 2, spent på hvordan den er på snø. For oss handler dette både om permisjonstiden, men da kan man jo velge å være inne i snøstorm, men vel så mye om de to årene deretter. Vi brukte vogna til og fra barnehagen begge de to første årene (går til og fra), så den fikk virkelig kjørt seg i all slags vær.
 
Når det kommer til nedsnya tider her i nord vil jeg anbefale som de over her sier, fire faste store hjul. Vi har emmaljunga edge og godt fornøyd med den. Har i tillegg bumbleride indie, den er omtrent identisk med babyjogger City elite, og den er ikke optimal i snø :rolleyes:

Selv om vi nå har de to vognene pluss nordic cab så får jeg likevel lyst på ny vogn til nu baby, har veldig lyst på den nye Britax smile 3 :rolleyes:
 
Back
Topp