Vi bor et sted der det er mye snø over tid, og gjerne varierer fra speilholke til djup slaps og alt derimellom. Vi har derfor hatt ei vogn med fire like store og faste lufthjul/klassisk understell. Kjøpte ei brukt Basson duovogn sist, og denne gangen kikka vi på emmaljunga edge duo eller mondial, og har også sett silver cross sleepover. Den selges til en ganske grei pris på jollyroom nå.
Vi har en babyjogger city elite også, og den duger ikke vinterstid her - annet enn de periodene vi har barfrost da selvsagt, eller når det er kaldt og ikke så mange cm snø.
Og skal man ha babyjogger så kjøp deluxe-bagen, den andre er knøttliten. Jeg er ikke like babyjoggerfrelst som mange som har vognen er, og det er spesielt to ting som jeg ikke liker. Det ene er at sportsdelen ikke kan snus begge veier, og det andre er at jeg syns de forsvinner litt nedi sportsdelen (fordelen med sportsdelen er dog at den kan brukes lenge da). Nå har jeg kjøpt noen stropper for å få ryggen litt mer opp da, og et innlegg, så får vi se om jeg syns det hjelper. Ellers en veldig god vogn til sitt bruk, men jeg ville ikke hatt bare den her jeg bor. Syns forøvrig at alle vogner skulle hatt like god kalesje som babyjoggeren. Den er virkelig gull! Dekker langt ned, lydløs og med flere tittevindu med magnetfeste (= bråker ikke, de med borrelås er noe herk). Veldig glad i den som vogn nr 2.
Vogn er vanskelig altså, og det er så store forskjeller på hva man liker. Jeg er jo en sånn helfrelst "klassiker"-type, og slo raskt fra meg emmaljungaunderstellene med svingbare hjul foran. Ulempen med disse vognene er jo at de er store og tunge å få inn og ut av bil. Løsningen vår har vært to vogner, rett og slett. Jeg syns ikke man får alt i en vogn. Har i alle fall ikke klart å finne den ultimate vogna som dekker alle behovene våre. Så. Vi har tre vi nå.
Ei litt mindre trille, babyjoggeren og den gamle Basson-vogna.