Barnevogn

Vi har kjøpt Emmaljunga nxt90F.
Ting vi tenkte på når vi kjøpte var:
- vi kommer til å ha vognen mye ut og inn av bil, så ville ha en som blir ganske liten. Og en som er lettvint å legge sammen og sette opp igjen.
- mulighet til å kunne ha sportsdelen begge veier, mot den som triller, men også med kjøreretningen for å se å utforske.
- Jeg var veldig bestemt på at jeg ville ha helt flat liggestilling, det kan man med F'en. Men noen vil ha ergonomisk, da er det mer et "sete" til rumpa. Så du vipper hele sportsdelen for å justere stillingen, ikke bare ryggen slik med flat liggestilling.
 
Har Emmaljunga Edge Duo og Babyjogger City Mini GT fra før, gutten på 2 år og 5 mnd er fortsatt umoden på helgeturer og shopping så vurderer Bugaboo Donkey som søskenvogn og som lett kan gjøres om til en vogna med handlekurv vedsiden av. Litt usikker. Ser de tar mindre plass i bilen enn om vi skal ta med de to vi har fra før :p Tror nesten ikke vi hadde fått plass til de to andre vedsiden av hverandre.
 
Vi har Emmaljunga nxt90f som nå brukes av storesøster i hus. Kjøpte den mye pga størrelsen, full liggestilling og at den virket som en god vintervogn mtp der vi bor, tar lite plass i bilen..
Men må si jeg virkelig angrer på kjøpet.. Synes den er utrolig tung å trille i forhold til andre vogner. feks i snø, opp på fortauskanter ol. Nesten umulig å "tippe" oppå. Føler også den ikke er så stabil som jeg ønsker. Føler ikke den sitter godt på veien om man kan si det slik .. Hadde tenkt å bruke den som søskenvogn men føler det blir umulig.. Så storesøster må bare klare seg med ståbrett, gå selv eller noe. Usikker.

Hadde en britax go nxt først til storesøster, men den solgte vi for det var problematisk å ikke ha helt full liggestilling på sportsdel. Den vogna elsket jeg bortsett fra det. Ekstremt liten i bil, ubeskrivelig enkel å slå sammen/opp, lett men stabil og så lett å trille..
Hadde jeg skulle valgt vogn på nytt hadde jeg valgt britax go big! Men det er uaktuelt å bytte vogn til neste da jeg synes man taper en del på å selge nesten nye vogner.. Gjøre det 1 gang var ok, men ikke igjen..
 
Vi har en emmaljunga Edge duo (?) og en TFK joggster tvist (?). Litt usikker på de fulle navna. Brukte emmaljunga’n til første- fornøyd med den. God plass og 4 stødige, store hjul. TFK etter nummer to, fornøyd med den også. Litt tøffere og lettere å manøvrere med 3 hjul, det foran kan man velge om man skal ha låst eller svingbart. Men det føltes som om 3-hjulingen kunne velte lettere og tålte mindre vekt på håndtaket. Har også en trille som jeg har brukt til begge når vi har vært på ferie eller byturer når de ble eldre. Mac Laren quest. Kjempefornøyd med den- fin å se på, robust til å være trille, veldig lett å slå sammen og frakte (reim til å henge over skuldra), veier lite, justerbar rygg slik at ungen kan sove behagelig og veldig holdbar. Ser nesten ikke brukt ut, og skal definitivt brukes til nummer tre også. Tror vogner er mest smak og behag egentlig.
 
Vi bruker fremdeles Stokke Trailz til storebror og har han fremdeles vendt mot oss. For oss er det uaktuelt med en vogn der sportsdelen kun kan vendes fremover. Så mye hyggeligere når vi kan snakke sammen om alt han ser! Venter til april og ser om vi har behov for søskenvogn da eller om lillesøster kan arve vognen til storebror.
 
Vi bruker fremdeles Stokke Trailz til storebror og har han fremdeles vendt mot oss. For oss er det uaktuelt med en vogn der sportsdelen kun kan vendes fremover. Så mye hyggeligere når vi kan snakke sammen om alt han ser! Venter til april og ser om vi har behov for søskenvogn da eller om lillesøster kan arve vognen til storebror.

Sånne ting som dette hadde jeg ikke tenkt på før andre har påpekt det, så er mye å ta med seg når man først skal kikke på vogn og alt er nytt! Tror vi også kommer til å gå for en vogn som kan være vendt mot oss da flere har nevnt dette :)
 
Back
Topp