Barnevogn

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Prøvde å søke litt men fant ikke en egen tråd om det!

Det jeg lurer på er, har dere kjøpt vogn - i såfall hvilken og hvorfor? :)

Hvis dere ikke har kjøpt vogn, hvilken vogn vurderer dere?


Vi har ikke kjøpt enda, har vært å kikket litt, men klarer ikke å bestemme oss. Er det store forskjeller mellom de dyreste til de mer rimeligere? Ser feks at noen nettbutikker har "pakketilbud" som gjør at det kan bli litt billigere. Tar også i mot tips til hva vi bør se etter/tenke på når vi velger vogn!
 
Vi har simo kombi etter storesøster som skal brukes her hjemme :)
også har vi kjøpt babyjogger city elite med bag til byturer og ferieturer :) Da denne tar mye mindre plass enn simoen, og lettere for meg å løfte :)
 
Baby jogger city elite er den beste vogna jeg har hatt. Lett vogn som er superenkel å legge sammen og tar ikke stor plass. Spinner på en femøring og mannen liker den veldig godt. Kommer frem over alt med den vogna, på stier og i snø. Koster heller ikke all verdens da den ofte er på tilbud og pakkepriser. Må kjøpe netting, regntrekk og slikt utenom da.
 
Hadde tung og klumpete Simo-vogn til førstemann. Har kjøpt babyjogger city elite med babybag til denne, har sett mange har den vogna og hørt mye positivt, men har ikke prøvekjørt vår ennå.
 
Vi har kjøpt bugaboo buffalo, har testet den litt til 2 åringen og veldig fornøyd med den sålangt :) hadde city elite til første, elsket den, har den enda i bhg faktisk. Men vi måtte kjøpe enda en vogn da hun skulle over i sportsdelen, for hun ville ikke sitte i vognen når hun ikke kunne se oss! Så derfor valgte vi bugaboo denne gangen, i tilfelle lillebror også foretrekker å se oss!
 
Har en emmaljunga, som er perfekt på vinterføre her jeg bor. Likte den veldig godt når hun lå i bagdelen. Den er stødig og supergod, men stor og tung om den skal mye ut og inn av bil. Også har vi en babyjogger City elite som brukes daglig nå når hun sitter i spirtsdelen, den er en del lettere og tar mye mindre plass i bilen :) begge vognene kan virkelig anbefales, men føler de har forskjellige bruksområder. Fordeler og ulemper med begge vognene..
 
Takk for info!

Har sett Stokke, Emmaljunga og Bugaboo i butikk, for det de jeg har hørt mest om (og de hadde en del av de på Barnas Hus)! Skal definitivt se mer på Babyjogger :)
 
Har ikke kjøpt enda, men blir nok emmaljunga nxt90f outdoor på oss :)
 
Vi har Emmaljunga city cross fra forrige gang, så bruker den denne ganga også:) Liten og lett vogn, ikke minst veldig fin. Eneste ulempe er at bagdelen er litt mindre enn på større vogner, så må bytte litt tidligere til sportsdel.
 
Hadde emmaljunga city cross til første, veldig fornøyd, men syns den var tung å ta inn og ut av bilen, spesielt sportsdelen. Hadde søskenvogn når lillesøster kom. Denne gangen har vi kjøpt silvercross pioneer, gleder meg til å begynne å bruke den! :joyful:
 
Takk for info!

Har sett Stokke, Emmaljunga og Bugaboo i butikk, for det de jeg har hørt mest om (og de hadde en del av de på Barnas Hus)! Skal definitivt se mer på Babyjogger :)

Hvis du synes det er greit å ha baby vendt fra deg etter at du er ferdig med bagdelen så er det mye større utvalg av vogner. Om du vil kunne velge selv så er det litt færre vogner. Jeg liker best vendbare sportsdeler så jeg kan ha baby mot meg, men mulighet til å snu senere om baby foretrekker det.

Så er det mye annet å tenke på:
- Skal den være mye med i bil/på reise eller bare være hjemme: Da er det jo sånn at vekt, hvor lett den slås sammen og hvor stoe plass den tar sammenlagt har ulik betydning for brukeren
- Hva slags underlag skal du trille mest på? Fortau (som eventuelt er nymåkt til enhver tid) og kjøpesenter? Eller grusveier og landeveier med mye snø? Hjul er av ulik størrelse og ulikt innhold, og det er jo gjerne 3 eller 4 hjul, og noen har faste hjul andre har svingbare hjul. Noen har svingbare hjul som kan låses.
- Utseendet på vogn er vel mest smak og behag, her er det jo veldig mye forskjellig.
- Ulik høyde på vogner, noen har barnet langt ned, andre har barnet høyt oppe.
- Ulike løsninger på håndtak og justering av disse, igjen mye smak og behag, men lurt at de som skal trille mest er fornøyd med mulighet for tilpasning (f.eks. høy pappa og lav mamma).
- Sportsdelel kan gjerne legges helt flatt eller så er det ergonomisk liggestilling. Her er det gjerne ulikt både hva foreldre og barn foretrekker.

Osv osv osv egentlig. :p Lurt å ha tenkt litt på hva du vil ha, og hva som er viktig for deg. Mye fine vogner på FINN og.
 
Vi har en Simo kombi etter storesøster. Den har store hjul både foran og bak (veldig bra for vinterforhold), hadde en med små hjul foran til eldste jenta vår og den var et herk å komme seg fram i på vinteren! Simoen er vel gått ut av produksjon, men selv liker jeg veldig godt at den har store hjul og anbefaler det. Eneste negative er at det ikke er noe stas å drasse med seg en stor vogn på bussen de få dagene i året det skjer. Ville nok valgt en duo isteden for kombi hvis de hadde hatt flere inne av den da vi kjøpte, siden den da er lettere å trille når man bruker bag delen.
 
Vi har en Brio happy duo etter storebror, den skal lillesøster få bruke også! :happy:
Har egentlig vogndilla, så kunne tenkt meg ny! Meen, vi skal bygge hus inn løpet av de neste årene, så da får vi spare der vi kan ;)
Har ikke mindre enn 4 vogner i hus tilsammen :angelic:
 
Vi har kjøpt emmaljunga nxt90F. Har hatt emmaljunga til de eldste barna og var kjempe fornøyd. Den forrige emmaljunga'n var av den litt større varianten. Valgte en litt mindre vogn nå for at den ikke skal ta opp så mye plass i bagasjen og gangen. Kikket litt på andre vogner også, men var egentlig ingen som nådde opp til emmaljunga for vår del.
 
Hvis du synes det er greit å ha baby vendt fra deg etter at du er ferdig med bagdelen så er det mye større utvalg av vogner. Om du vil kunne velge selv så er det litt færre vogner. Jeg liker best vendbare sportsdeler så jeg kan ha baby mot meg, men mulighet til å snu senere om baby foretrekker det.

Så er det mye annet å tenke på:
- Skal den være mye med i bil/på reise eller bare være hjemme: Da er det jo sånn at vekt, hvor lett den slås sammen og hvor stoe plass den tar sammenlagt har ulik betydning for brukeren
- Hva slags underlag skal du trille mest på? Fortau (som eventuelt er nymåkt til enhver tid) og kjøpesenter? Eller grusveier og landeveier med mye snø? Hjul er av ulik størrelse og ulikt innhold, og det er jo gjerne 3 eller 4 hjul, og noen har faste hjul andre har svingbare hjul. Noen har svingbare hjul som kan låses.
- Utseendet på vogn er vel mest smak og behag, her er det jo veldig mye forskjellig.
- Ulik høyde på vogner, noen har barnet langt ned, andre har barnet høyt oppe.
- Ulike løsninger på håndtak og justering av disse, igjen mye smak og behag, men lurt at de som skal trille mest er fornøyd med mulighet for tilpasning (f.eks. høy pappa og lav mamma).
- Sportsdelel kan gjerne legges helt flatt eller så er det ergonomisk liggestilling. Her er det gjerne ulikt både hva foreldre og barn foretrekker.

Osv osv osv egentlig. :p Lurt å ha tenkt litt på hva du vil ha, og hva som er viktig for deg. Mye fine vogner på FINN og.


Takk for kjempe detaljert svar! Har gitt meg mye å tenke på :rolleyes::happy: og tror vi skal planlegge litt mer før vi på neste vogn-titte tur. :happy:
 
Takk for kjempe detaljert svar! Har gitt meg mye å tenke på :rolleyes::happy: og tror vi skal planlegge litt mer før vi på neste vogn-titte tur. :happy:

Da jeg skulle ha førstemann brukte jeg først mye tid på å finne ut hva som var viktig for oss, og så søkte jeg etter vogner som passet best mulig til våre kriterier. Deretter dro jeg og så på de tre vognene vi hadde på listen til slutt utfra kriteriene. :) For meg var det enklere enn å se på alle vogner som finnes. :p

Da guttungen var over året kjøpte vi en mindre reisevogn/bilvogn i tillegg.
 
Vi har bugaboo buffalo etter storesøster. Den er perfekt til vår bruk. God på grus, asfalt og det vi får av snø. Svingbare fremhjul (som kan låses) gjør den veldig lett å styre. Lang bag som kan brukes lenge, og sportsdel som kan vendes begge veier. Den er grei å legge sammen (men krever begge hender).
Den eneste som irriterte meg med vognen var at regntrekket var altfor stramt, men de har visst laget et nytt.

Jeg tenker også å kjøpe en City mini gt etterhvert.
 
Vi hadde simo kombi til de 2 andre og jeg elsker den vogna:) Denne gangen så har valget falt på emmaljunga mondial delux eller classic understell :) Kunne ikke tenkt meg noe annet enn en stor og lun vogn med masse plass og store fine hjul som kommer fram over alt:)
 
Kva type vogn som er best trur eg varierer etter bruk :)
Stokke xploryen eg har er flott til å dra på kjøpesenter og byvandring med, men ikkje så god til terrengtrilling :)
Trur mange av dei billige pakkane kan vere like gode!
 
Back
Topp