Barnevogn

Til førstemann hadde jeg Emmaljunga Edge duo. Solgt den etter 6 mnd. Syntes den var for tung og stor, samt at jeg ikke syntes sportdelen var fin. Kjøpte så Easywalker sky.

Til andremann hadde vi easywalker qtro og var superfornøyd.

Hadde mountain buggy swift som bil/reisevogn og veldig fornøyd med det. Hadde en eldre brukt city cross til bhgbruk.

Nå snuser jeg på Emmaljunga NXT90 og Bugaboo Fox. Tror hjulene på fox blir litt for «pinglete», i mangel av bedre ord, på føret her på vinteren, men elsker at den er så lun. NXT90 syns jeg egentlig er litt for tung, men regner med det blir den og en Babyjogger city elite til bilen og reising, og senere bhgvogn :D

Er det noen av dere her som har erfaring med svart vogn? Tenker å kjøpe Baby jogger city elite. Jeg synes svart er finest (bare sett fargene på bilder), men resten av familien sier grå fordi svart er så varmt og skittsomt.
Er det noen av dere som har erfaring med det?
Har hatt en brun og en svart. Den svarte ble fort skitten, du ser faktisk fort flekker på den. Den brune falmet og ble lilla på skjermen. Har på følelsen at det kommer til å være utfordringer uansett :p vi har kjøpt mørkeblå denne gangen, blir sikkert flekkete den og men vi får tørke den av inneimellom :D

Har hatt en brun og en svart. Den svarte ble fort skitten, du ser faktisk fort flekker på den. Den brune falmet og ble lilla på skjermen. Har på følelsen at det kommer til å være utfordringer uansett :p vi har kjøpt mørkeblå denne gangen, blir sikkert flekkete den og men vi får tørke den av inneimellom :D

Vi endte opp med lysegrå fordi den var billigere :p Får se hvordan den er i bruk. Den perfekte vognen finnes uansett ikke!
Hvordan er det å sitte i en mørk sportsvogn? Blir ikke stoffet i den veldig varm når solen steker?

Vi endte opp med lysegrå fordi den var billigere :p Får se hvordan den er i bruk. Den perfekte vognen finnes uansett ikke!
Hvordan er det å sitte i en mørk sportsvogn? Blir ikke stoffet i den veldig varm når solen steker?
Har ikke hatt noe problem med det. Men det er vel sjelden jeg har latt den stå i solsteika hvis det er veldig varmt. Hadde mørk blå tvillingtrille når vi var i Australia uten den utfordringen :shy: men har som sagt opplevd falming, så setter vogna alltid fra meg i mest mulig skygge.
Men grå er også veldig fint da, lurte veldig på Stokke vogn i grå før vi landet på vår.

Last edited:
Dette skal gå helt fint. Evt kan du bruke et mykt underlag som barnet sitter på, så skal det hjelpe litt.

Hadde tenkt å kjøpe Bugaboo fox, men snakket med to stk som jobber på barnas hus som frarådet det, da de får inn ekstremt mange reklamasjoner på den. Har derfor kjøpt en brukt buffalo istedet:)

Hadde tenkt å kjøpe Bugaboo fox, men snakket med to stk som jobber på barnas hus som frarådet det, da de får inn ekstremt mange reklamasjoner på den. Har derfor kjøpt en brukt buffalo istedet:)
Hadde sett meg ut denne pga spesifikasjoner og bilder på nett, men etter å ha kjent på den i butikken kommer vi ikke til å gå for den, kjentes ikke spesielt solid ut. Etter første kikk tror jeg det blir ntx90 på oss

Kjøpte NXT90 igår :happy: Litt tidlig, men fikk med gratis stelleveske så da slo jeg til. Liker kupp :D

Hadde sett meg ut denne pga spesifikasjoner og bilder på nett, men etter å ha kjent på den i butikken kommer vi ikke til å gå for den, kjentes ikke spesielt solid ut. Etter første kikk tror jeg det blir ntx90 på oss
Ja, de sa at de ville ventet en stund med kjøp av fox til Bugaboo hadde fått fikset «barnesykdommene» på den.. er kjedelig å måtte bytte ramme etter en liten mnds bruk!

Fikk beskjed av en venninne at jeg kunne få vognen hennes, en Brio Go med både spebarns bag (?) og bag for litt eldre barn. Noen som har erfaring? Tenker uansett at det er et kupp :happy:Elsker å gjenbruke, i alle fall når jeg vet at det er en solstråle av et barn som har brukt vognen før xsmile6

Denne gangen blir det Bugaboo buffalo. Kjøpt brukt. Har allerede tatt den i bruk med sportsdelen og er skikkelig fornøyd. Hadde såå lyst på den forrige gang, men endte opp med å bruke samme vogn som til eldste da.

Jeg ville forøvrig ikke gått for city elite da ungen ikke sitter mot deg. Når de er små søker de mye oppmerksomhet og trygghet og ikke så flinke til å si fra før det er for sent. Ikke lett å følge med på barnet om man må ha kalesjen nede

Har valgt emmaljunja ntx90. Ser det er flere som skriver at de syns de er tunge, men jeg syns ikke det. Valgte den pga at understellet er lett og klappe sammen samt ikke veier så mye og at det ikke tar så stor plass da jeg har en ikke så stor bil(Peugeot 208) og får fint plass til den i bagasjen der og at samtidig så er jeg bare 150 cm høy og korte armer så får den inn og ut lett uten å ripe opp bilen.:) Bag delen må jeg ta å legge oppo understellet eller i baksete Syns det også er lett å bytte bagdeler og snu dem den veien jeg ønsker. Men første gangs mor så kan hende endrer menig etter noen mnds bruk etter at lillefrøkna kommer :cat:

Har valgt emmaljunja ntx90. Ser det er flere som skriver at de syns de er tunge, men jeg syns ikke det. Valgte den pga at understellet er lett og klappe sammen samt ikke veier så mye og at det ikke tar så stor plass da jeg har en ikke så stor bil(Peugeot 208) og får fint plass til den i bagasjen der og at samtidig så er jeg bare 150 cm høy og korte armer så får den inn og ut lett uten å ripe opp bilen.:) Bag delen må jeg ta å legge oppo understellet eller i baksete Syns det også er lett å bytte bagdeler og snu dem den veien jeg ønsker. Men første gangs mor så kan hende endrer menig etter noen mnds bruk etter at lillefrøkna kommer :cat:
Tror de fleste elsker emmaljunga vognene sine ;)
Det er supergode vogner som er stabile og har god plass til alt man trenger :)

Jeg ville forøvrig ikke gått for city elite da ungen ikke sitter mot deg. Når de er små søker de mye oppmerksomhet og trygghet og ikke så flinke til å si fra før det er for sent. Ikke lett å følge med på barnet om man må ha kalesjen nede

Dette er en av bekymringene mine ved City Elite. Derfor tror jeg at jeg kommer til å bruke storesøster sin Emmaljunga Edge Duo den første tiden når vi bytter over til sportsvogn :)

Vi gikk for stokke xplory for snart 5 år siden, og den skal brukes nå igjen da den er så god som ny, selv etter myye bruk :) Super vogn etter min mening (våre behov). Lett å manøvrere mellom trange hyller på butikken, ha med på tog/buss. Lett å legge sammen og tar lite plass i bilen. Ungen sitter/ligger høyt så man slipper å bøye seg ned. Eneste jeg kan trekke ned på er lite oppbevaring under vognen, i stedet for en hylle/kurv som på de fleste vogner er det "en bag". Ikke den beste på ubrøytet vinterføre..

Fordeler med city elite:
- bagdelen sitter HØYT oppe i forhold til andre vogner. (PS: bagdel fra 2018 eller nyere med de «nye» festene sitter enda høyere enn den gamle bagdelen med de «gamle» festene)
- sportsdelen er stor
- barna sover kjempegodt i sportsdelen da den er dyp og det blir godt og lunt og mørkt inni der
- den er super på alle underlag, og fungerer overraskende bra på snø med låst forhjul
- kjøpes billig på salg til ca 5000kr
- tar liiten plass sammenlagt
- fantastisk å trille

Ulemper med city elite:
- kun forovervendt sportsdel
- litt for tilbakelent oppreiststilling på sportsdelen, dette kan dog fikses med en ekstra stropp som dytter ryggen lenger opp
- litt bred over bakhjula

Fordeler med bugaboo buffalo:
- kjøpes billig på finn.no (4-6000kr)
- sportsdel begge veier
- god oppreist stilling på sportsdelen
- tar relativt liten plass sammenlagt
- god på snø med låste forhjul

Ulemper med bugaboo buffalo:
- barna sover ikke så godt i den ergonomiske sportsdelen
- den er ikke så «lun» for soving
- bagdelen sitter laaavt nede. Bagdelen på nye fox sitter enda lengre ned..

Har begge vognene og syns en kombo av disse to er helt topp.

Fordeler med city elite:
- bagdelen sitter HØYT oppe i forhold til andre vogner. (PS: bagdel fra 2018 eller nyere med de «nye» festene sitter enda høyere enn den gamle bagdelen med de «gamle» festene)
- sportsdelen er stor
- barna sover kjempegodt i sportsdelen da den er dyp og det blir godt og lunt og mørkt inni der
- den er super på alle underlag, og fungerer overraskende bra på snø med låst forhjul
- kjøpes billig på salg til ca 5000kr
- tar liiten plass sammenlagt
- fantastisk å trille

Ulemper med city elite:
- kun forovervendt sportsdel
- litt for tilbakelent oppreiststilling på sportsdelen, dette kan dog fikses med en ekstra stropp som dytter ryggen lenger opp
- litt bred over bakhjula

Fordeler med bugaboo buffalo:
- kjøpes billig på finn.no (4-6000kr)
- sportsdel begge veier
- god oppreist stilling på sportsdelen
- tar relativt liten plass sammenlagt
- god på snø med låste forhjul

Ulemper med bugaboo buffalo:
- barna sover ikke så godt i den ergonomiske sportsdelen
- den er ikke så «lun» for soving
- bagdelen sitter laaavt nede. Bagdelen på nye fox sitter enda lengre ned..

Har begge vognene og syns en kombo av disse to er helt topp.

Kjøpte city elite nå for en stund siden, på nettet ;) nypris 5800kr med regntrekk til bag inkludert. kunne ikke huske at bagen satt så høyt på de vognene jeg har sett før- men føler den er veeeldig høy nå :wideyed: Håper det er en fordel ;)
Har bare positive erfaringer med den tidligere, har tenkt at den passer oss utmerket. Har da bare prøve av andre og ikke hatt den selv.

Back
Topp