Barnevogn

babykul

Blir kjent med forumet
Noen som har anbefalinger for barnevogn?

Jeg ser litt på mountain buggy og babyjogger city elite. Erfaringer med disse? Setter pris på tips og gode råd :) Tror det blir å kjøpe brukt denne gangen, så da er det greit å begynne å følge med på Finn nå snart.

Jeg har hatt Mountain Buggy Urban Jungle til førstemann. En veldig lett vogn å trille som kommer frem over alt! Perfekt i trange butikker og gater. Har hørt noen si at bagdelen er litt liten, men det opplevde aldri vi som noe problem.
Ulempene med vognen er at den er litt mindre stabil enn en firehjulsvogn, jeg har tenkt lite på det når jeg går på asfalt, men på litt mer ujevnt underlag som skogen har det irritert meg noen ganger. Den andre ulempen er at sittedelen er vendt fra deg og det kan føles litt kjipt i starten, men det har gått helt fint altså! Ellers en vogn vi har vært veldig godt fornøyd med! :)
Vi kjøpte en Emmaljunga Edge Duo for å ha i barnehagen, men prøvde den på noen turer først, og for et monster i forhold! Tung og bred og vanskelig å styre! Vet mange er fornøyd med den altså, men det var da jeg innså hvor stor forskjell det egentlig er på vogner! Lykke til med vognjakten! :)

Det finnes en egen tråd ang City elite som kan være verdt å sjekke ;)

Har en emmaljunga mondial, utrolig stor og god bag, og god å trille, men tung å få i bilen...

Noen av dere som har erfaring med Cybex sine vogner? Fikk tilbud om en sånn Balios S 3 i 1 vogn, men kjenner ikke til merket :)

Eg er fornøyd med stokke xplory som vogn om vår/sommer/høst :) Veldig grei og lett å pakke med seg når ein er på farta, og med stokke bilstol kunne eg klapse bilstolen rett på understellet. Ikkje den beste på vinterføre då.

Vi har kjøpt Simo vogn nå. Hadde samme til de to eldste og ble Såå happy når jeg fant en pent brukt til en fin pris. Veldig fornøyd!

Jeg har faktisk to vogner etter sist gang :rolleyes: en mountain buggy urban jungle, veldig fornøyd med den ! Lett og grei å ha på butikken. Så har jeg en emmaljunga super nitro ,sportsvogn . Tenker å kjøpe en bag til den på Finn.no . Så jeg kan bruke til tur vogn her hjemme . Så kan MB ligge i bilen :p

Noen som har erfaring med emmaljunga nxt90? Eller Stokkevognene? Må ha en vogn som er god på ulendt terreng og har 4hjul. Hatt Simo før, og vært førnøyd med det, men den er 12år gammel....litt lyst på ny:happy:

Noen som har erfaring med emmaljunga nxt90? Eller Stokkevognene? Må ha en vogn som er god på ulendt terreng og har 4hjul. Hatt Simo før, og vært førnøyd med det, men den er 12år gammel....litt lyst på ny:happy:
Jeg har også lyst på nxt90, men i gen erfaring. Har derimot erfaring med Emmaljunga Nitro City. Den hadde også svingbare forhjul og var ganske nett og liten. Ikke så god på snøføre, men bedre om en låste forhjulene.

Last edited:
Vi vurderer Emmaljunga Super Viking pga. samme behov for vogn som er god på ulendt terreng. Skal bare prøve den i bilen for å se om vi får plass ved siden av hundeburet, så har vi vel egentlig bestemt oss. Vi vil ha ny vogn siden dette er første barn og vi håper å kunne bruke den flere ganger, men det frister litt å kjøpe brukt når jeg ser på Finn - mange lite brukte vogner til finfin pris! Men så har jeg lyst til å velge farge selv, og den jeg vil ha er det ingen som selger.:wacky: Det blir vel å følge med på priser hver dag noen måneder i tilfelle det kommer et godt tilbud, og å stikke innom flere butikker for å høre hvilken pakkepris de kan tilby oss.:p

Er det noen av dere her som har erfaring med svart vogn? Tenker å kjøpe Baby jogger city elite. Jeg synes svart er finest (bare sett fargene på bilder), men resten av familien sier grå fordi svart er så varmt og skittsomt.
Er det noen av dere som har erfaring med det?

Er det noen av dere her som har erfaring med svart vogn? Tenker å kjøpe Baby jogger city elite. Jeg synes svart er finest (bare sett fargene på bilder), men resten av familien sier grå fordi svart er så varmt og skittsomt.
Har ikkje helt svart men veldig mørkegrå (emmaljunga kaller fargen blac lounge) og synes no det har funket veldig fint. Ikkje noe problem med skitt og varme. Men gode luftemuligheter i vognen. Alle vogner blir jo varm med sol på seg

City elite er jo uv beskyttet så ikke opplevd at den blir varm. Syns svart er bedre enn grå. Hadde en grå graco vogn og den ble mer skitten enn den svarte eliten.

Jeg syns den svarte var veldig kjedelig når man så den. Valgte Titanium fargen da den tåler litt mer smuss og ser tøff ut

Back
Topp