Barnevogn

Minimarmor

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Noen som har gode tips til barnevogn?
Jeg er på utkikk etter en vogn med 4 hjul, (Tenkter da evt lufthjul, da det er mest behagelig å trille med?)
Vil gjerne ha en vogn med god størrelse på sportsdelen(ikke sånn som på eks Stokke, som har veldig liten sportsdel), da barnet skal bruke vognen som sovevogn i bhg. og gjerne lun stor bagdel, da jeg får baby mot vinteren. (er veldig kravstor her:P) Jeg bruker vogn veldig mye, da jeg går veldig mye! bruker ALDRI bil, med mindre hele familien skal ut på tur. Går gjerne rundt 1 mil om dagen.
Da er det mest asfalt/grus og selvfølgelig snø om vinteren. er en fordel om vognen ikke er supertung.
Noen med erfaringer som de ønsker å dele? alle tips tas imot med et stort takk:)

Vi kjøpte nettopp babyjogger city preimer som har fire hjul; der kan du velge hvilken vei sportdelen skal være (ansikt mot deg eller ryggen mot deg) men kan kanskje være litt liten den spotsdelen da, men city eliten har veldig stor og godt sportsdel men tre hjul.
Til babyjogger så må du kjøpe bagen utenom, og de er regnet for å bruke ute i terreng.

Jeg er fan av emmaljunga jeg da. Der kan du velge i mye forskjellige hjul etter ønske. Er også en veldig robust vogn. Jeg har kjøpt med vendbare lufthjul forran (som kan låses). Har også planer om å gå nye på grus/asfslt. Men som terreng vogn kan den bli litt tung. Thule har en fin sportsvogn vet jeg, eller babyjogger som er nevt ovenfor:)

Vet du skrev 4 hjul, men TFK Joggster Twist passer de andre kriteriene dine veldig bra :p Framhjulet kan låses slik at det ikke svinger hit og dit da.
Vi har den og er storfornøyd! Bor på landet med grusveier på alle kanter, den har vært ypperlig å trille både på gjørmete grusvei og på snø.
Bagdelen er god og stor, noe større enn mange andre bagdeler, fikk lett plass til en voksipose oppi den.
Sportsdelen er i hvert fall stor, med innebygd myggnetting. Jeg brukte ikke den vogna med sportsdel på når jeg har vært på butikken eller kjøpesentre, da ble vogna for stor syntes jeg :)
Kjempesnedig at den har håndbrems, da kan man bremse litt i bratte nedoverbakker istedet for å slite ut armene med å holde igjen vogna.
Superenkel å slå sammen, og ikke av de tyngste vognene heller.
Min har lufthjul.
Anbefaler deg å prøve den ut i butikk før du går helt bort fra 3 hjul altså ;)
Jeg synes ikke den er ustødig og er ikke redd for at den skal velte selv om den bare har 3 hjul.

Vet du skrev 4 hjul, men TFK Joggster Twist passer de andre kriteriene dine veldig bra :p Framhjulet kan låses slik at det ikke svinger hit og dit da.
Vi har den og er storfornøyd! Bor på landet med grusveier på alle kanter, den har vært ypperlig å trille både på gjørmete grusvei og på snø.
Bagdelen er god og stor, noe større enn mange andre bagdeler, fikk lett plass til en voksipose oppi den.
Sportsdelen er i hvert fall stor, med innebygd myggnetting. Jeg brukte ikke den vogna med sportsdel på når jeg har vært på butikken eller kjøpesentre, da ble vogna for stor syntes jeg :)
Kjempesnedig at den har håndbrems, da kan man bremse litt i bratte nedoverbakker istedet for å slite ut armene med å holde igjen vogna.
Min har lufthjul.
Jeg synes ikke den er ustødig og er ikke redd for at den skal velte selv om den bare har 3 hjul.
Jeg har lenge hatt øyne for TFK:D synes det er en kjempe fin vogn, med masse plass i både bag del og sports del. Grunnen til at jeg gikk bort fra den er det at det kun er 3 hjul. I forhold til at den skal brukes som sovevogn utendørs i barnehagen, føler jeg meg ikke trygg på at den er stødig nok:( Venninna mi har også den, og bruker den til sovevogn i bhg. Hun har aldri opplevd at den har falt over, så er nok bare meg og mine bekymringer:p Jeg har en ganske ny joggevogn med 3 hjul, som jeg tenker at jeg kan bruke ved siden av når lille blir stor nok til å sitte i den. Så da tenker jeg at jeg vil ha en robust og stødig vogn med 4 hjul. da får jeg også mer oppbevaringsplass under vognen. Men takk for tips=) Helt enig i at TFK er en kjempe flott vogn!

Jeg er fan av emmaljunga jeg da. Der kan du velge i mye forskjellige hjul etter ønske. Er også en veldig robust vogn. Jeg har kjøpt med vendbare lufthjul forran (som kan låses). Har også planer om å gå nye på grus/asfslt. Men som terreng vogn kan den bli litt tung. Thule har en fin sportsvogn vet jeg, eller babyjogger som er nevt ovenfor:)
hva heter den modellen du har kjøpt fra Emmaljunga? er jo kjempe mange forskjellige modeller å velge i. Har sett masse på emmaljunga, men er jo så sykt mye å velge i på emmaljunga.no, men ikke fullt så mye på butikken.. tenkte å ta turen til kattis babyshop i sverige og titte litt, der har de kanskje en del utvalg i emmaljunga man kan teste

hva heter den modellen du har kjøpt fra Emmaljunga? er jo kjempe mange forskjellige modeller å velge i. Har sett masse på emmaljunga, men er jo så sykt mye å velge i på emmaljunga.no, men ikke fullt så mye på butikken.. tenkte å ta turen til kattis babyshop i sverige og titte litt, der har de kanskje en del utvalg i emmaljunga man kan teste
Arrester meg gjerne om jeg tar feil her, er kun slik jeg har forstått det:)

Vi sto mellom mondial, mondial deluxe og edge. Slik jeg har oppfattet det er det kun design som skiller disse. Her kan man velge mellom låste og svingbare, luft eller gummi hjul+++. Grunnen til at vi sto mellom disse var funksjonene og størrelsen. Valgte edge fremfor mondial pga farge på sportsdel. Hadde hvitt skinn på deluxe..
Nitro,city og viking er litt nettere og har litt andre valgmuligheter i forhold til farger ol. De har også forskjellige understell å velge i. Men som sagt nettete og vi luket ut disse raskt grunnet smak rett og slett.
Det har også kommet en helt ny vogn i år nxt90 som også kan være noe!

Arrester meg gjerne om jeg tar feil her, er kun slik jeg har forstått det:)

Vi sto mellom mondial, mondial deluxe og edge. Slik jeg har oppfattet det er det kun design som skiller disse. Her kan man velge mellom låste og svingbare, luft eller gummi hjul+++. Grunnen til at vi sto mellom disse var funksjonene og størrelsen. Valgte edge fremfor mondial pga farge på sportsdel. Hadde hvitt skinn på deluxe..
Nitro,city og viking er litt nettere og har litt andre valgmuligheter i forhold til farger ol. De har også forskjellige understell å velge i. Men som sagt nettete og vi luket ut disse raskt grunnet smak rett og slett.
Det har også kommet en helt ny vogn i år nxt90 som også kan være noe!
Jeg tittet innom emmaljunga.no nå, og så 2017 modellene. der var det noen veldig fine vogner:) Falt for Super Nitro! Den har og svingbare forhjul og de nye lufthjulene hadde ganske grove spor, som jeg kan se for meg blir helt supre på vinterføre:D forskjellen blir vel at "kurven" under er i stoff, og ikke metall. og at jeg må bruke city bag istede for den vanlige store. men da blir vel kanskje vognen litt lettere. Det er virkelig en jungel av vogner altså:wideyed: dette er siste babyen jeg skal ha, og derfor også siste vogna. Så vil så veldig gjerne ha den perfekte vogna for mitt bruk:p

Jeg tittet innom emmaljunga.no nå, og så 2017 modellene. der var det noen veldig fine vogner:) Falt for Super Nitro! Den har og svingbare forhjul og de nye lufthjulene hadde ganske grove spor, som jeg kan se for meg blir helt supre på vinterføre:D forskjellen blir vel at "kurven" under er i stoff, og ikke metall. og at jeg må bruke city bag istede for den vanlige store. men da blir vel kanskje vognen litt lettere. Det er virkelig en jungel av vogner altså:wideyed: dette er siste babyen jeg skal ha, og derfor også siste vogna. Så vil så veldig gjerne ha den perfekte vogna for mitt bruk:p
Vi kjøpte fjorårets super nitro på snövit i Arvika forrige uke, var satt veldig ned i pris, og kun med duo s chassi men vi er veldig fornøyd, det fine med emmaljunga er jo at vi kan kjøpe lufthjul om vi ser at det blir nødvendig etterhvert.
Syns super nitro var perfekt str, syns Mondial ble veldig stor (sto mellom den i sand og super nitro i green lounge) syns også fargen ble feil.
Men gleder meg veldig til å få virkelig prøvd ut vogna ;)

Vi kjøpte fjorårets super nitro på snövit i Arvika forrige uke, var satt veldig ned i pris, og kun med duo s chassi men vi er veldig fornøyd, det fine med emmaljunga er jo at vi kan kjøpe lufthjul om vi ser at det blir nødvendig etterhvert.
Syns super nitro var perfekt str, syns Mondial ble veldig stor (sto mellom den i sand og super nitro i green lounge) syns også fargen ble feil.
Men gleder meg veldig til å få virkelig prøvd ut vogna ;)
kanskje du da kan kjøpe de hjulene til 2017 modellen?:) synes de så utrolig bra ut! med dype spor (i forhold til vinterføre) synes også at mondial er litt stor og tung. hatt den tidligere

kanskje du da kan kjøpe de hjulene til 2017 modellen?:) synes de så utrolig bra ut! med dype spor (i forhold til vinterføre) synes også at mondial er litt stor og tung. hatt den tidligere
Ja hjulene skal vist passe alle modeller nyere enn 2015 mener jeg :)
Så greit å kunne ha valgmulighetene :)
Kan godt tenke meg den blir stor tung. Tenker super nitro passer perfekt for bagen er jo ganske stor fortsatt :D

Min har lufthjul.
Signerer! :D
Bruker også TFK som sovevogn i barnehagen, og har aldri opplevd den som ustødig. Aldri har den veltet heller:) Har hatt TFK siden snuppa ble født i 2009, og hatt den til de to minste, så kan gå veldig god for den vogna altså:D Denne babyen skal også ha TFK.

Jeg har kjøpt super nitro og bare venter på å kunne ta den i bruk :)
Syns det er veldig lettvindt med svingbare (og låsbare) hjul. :)

Jeg har kjøpt super nitro og bare venter på å kunne ta den i bruk :)
Syns det er veldig lettvindt med svingbare (og låsbare) hjul. :)
tenker også at det er en fordel med svingbare hjul på emmaljunga vogn. selv om Super Nitro er av de letteste emmaljunga vognene, så er de jo sjenerellt tunge. jeg irriterte meg veldig over å måtte "løfte" hele vogna når jeg skulle svinge/snu forrige gang, men jeg elsker den gode plassen babyen/barnet har i emmaljungavognene. bare håper ikke det blir et problem at hjulene foran er litt små, sånn i forhold til snø:nailbiting:

Vi kjøpte Britax Smile 2, tror den kan passe det du ser etter og er ikke så altfor dyr :) men dette er mitt første barn og har enda ikke fått prøvd den i praksis da ;) men er superlett å trille og har fire lufthjul! liggedelen er ikke den største, men er heller ikke av de minste.

Jeg er veldig fornøyd med min Emmaljunga edge duo.. Mange syns nok kanskje den er stor og tung, men til mitt bruk er den helt perfekt, selv om jeg alltid har bodd i 2 etg og tar den opp og ned trappen hver dag :) gleder meg helt vilt til å ta i bruk bagen igjen, den er så utrolig nydelig <3 vi har forresten to, kjøpte en litt eldre og pent brukt til å ha i barnehagen :)

Kjøpte denne http://nordshop.no/nordshop-no-baby-merc-q9

Litt skummelt med tanke på at man ikke får prøvd den i butikk, men har hatt den i hus noen uker nå og jeg elsker den! Den er superlett å trille, også med en hånd. Bagdelenn har håndtak som er veldig greit om man skal bære den med seg. Både badelen og sportsdelen er store og romslige og med godt trekk og kan plasseres begge veier. Den har fire hjul hvor to roterer, men kan låses. Også er den veldig billig og helt nydelig også da =) Vi vurderte både Britax smile2 og emaljunga next 90, men denne er rett og slett lettere å trille og romsligere og til under halvpris av emmaljungaen. Kan tilby folk som bor i Trondheim og vurderer den, å komme å teste den =p

Kjøpte denne http://nordshop.no/nordshop-no-baby-merc-q9

Litt skummelt med tanke på at man ikke får prøvd den i butikk, men har hatt den i hus noen uker nå og jeg elsker den! Den er superlett å trille, også med en hånd. Bagdelenn har håndtak som er veldig greit om man skal bære den med seg. Både badelen og sportsdelen er store og romslige og med godt trekk og kan plasseres begge veier. Den har fire hjul hvor to roterer, men kan låses. Også er den veldig billig og helt nydelig også da =) Vi vurderte både Britax smile2 og emaljunga next 90, men denne er rett og slett lettere å trille og romsligere og til under halvpris av emmaljungaen. Kan tilby folk som bor i Trondheim og vurderer den, å komme å teste den =p
Den så veldig fin ut:) nesten synd jeg har kjøpt vogn nå:confused: selv om jeg er veldig fornøyd med den jeg har kjøpt da:D

Back
Topp