Barnevogn!

Har en TFK Joggster Twist fra forrige, så blir å bruke den :) Veldig fornøyd med den. Litt større bagdel enn på mange andre vogner, god plass til voksiposen oppi. Tror vi brukte bagdelen til førstemann frem til han var 9 mnd, da ville han helst sitte oppreist hele tiden. Men brukte den likevel til soving enda litt lengre :)
Eneste minuset med vogna er at når man bruker sportsdelen så virker den veldig stor. Da er det ikke en vogn man tar med på kjøpesentre eller butikken osv.
Den funker knallbra på både snø og gjørme (bor på landet), stort pluss for at det er håndbrems også :)
Vi må kjøpe en barnehagevogn til eldste da, han begynner i barnehage til høsten. Kommer nok til å kjøpe en brukt da :)

Var dere misfornøyd med emmaljunga, og evt hvorfor? :\
Den er veldig stor. Elsket den når vi brukte bagdelen, fordi den er så stor og god plass til lille, samt veldig god plass under når man skal handle osv. Det at vogna er såpass stor ble veldig upraktisk i lengden. Tung og stor å dra inn og ut av bilen, stor når man går på kjøpesenter/butikk. Sånn i lengden ble det mer slitsomt enn praktisk med så stor og tung vogn. Hatt stor vogn til begge gutta, og bytta dem begge ut i mindre vogn når vi skulle over til sportsvogn:p så denne gangen har jeg lært, og forhåpentlig slipper jeg å bytte ut vogna igjen :D

Vi har bestemt oss for emmaljunga double viking 735 eller hva den nå heter :-) Prøvde den i butikken og den var rett og slett lekker ♡ Gleder meg til de skal ligge oppi der ♡ Bestiller ikke før etter oul i juni :-) Eneste minuset er at den er ganske smal så det ble veldig klumpete med vognpose oppi der så vi går for dun dyne og lammeskinn også ull på barna :-) Har aldri brukt vinterpose på de to andre vinter barna våres så gjør det sånn istedet for å bruke flere tusen på vognposer :-/ Men som jeg gleder meg til de kommer og håper vel i grunn at de ikke skal være så veldig premature så vi kan dra hjem fort :-)

Vi har bestemt oss for emmaljunga double viking 735 eller hva den nå heter :-) Prøvde den i butikken og den var rett og slett lekker ♡ Gleder meg til de skal ligge oppi der ♡ Bestiller ikke før etter oul i juni :-) Eneste minuset er at den er ganske smal så det ble veldig klumpete med vognpose oppi der så vi går for dun dyne og lammeskinn også ull på barna :-) Har aldri brukt vinterpose på de to andre vinter barna våres så gjør det sånn istedet for å bruke flere tusen på vognposer :-/ Men som jeg gleder meg til de kommer og håper vel i grunn at de ikke skal være så veldig premature så vi kan dra hjem fort :-)
Vi har brukt bilstolpose i vogna! Tvillinger er ofte litt små, så det var helt perfekt. Nå er Mia fem måneder korrigert, og kan enda bruke den i vogna!

Vi har brukt bilstolpose i vogna! Tvillinger er ofte litt små, så det var helt perfekt. Nå er Mia fem måneder korrigert, og kan enda bruke den i vogna!

Ja de er mindre enn de vanlige vognposer, det vet jeg :-) Foreløpig så har jeg bestemt meg for å bare bruke dyner men for all del, kan jo være jeg ombestemmer meg :-)

Er det god plass til den i bugaboo donkey?
Kan jeg spørre hvor stor jenta di er nå?

Syns jo vognposer er så store, så syns det har blitt trangt i den store briobagen t.o.m, men bilstolpose kan jo være et alternativ.
Sist brukte jeg babynest i vogna sammen med dyne/teppe.

Er det god plass til den i bugaboo donkey?
Kan jeg spørre hvor stor jenta di er nå?

Syns jo vognposer er så store, så syns det har blitt trangt i den store briobagen t.o.m, men bilstolpose kan jo være et alternativ.
Sist brukte jeg babynest i vogna sammen med dyne/teppe.
Bilstolpose har vært helt perfekt i bagen. I sportsdelen skal vi ha voksi city. Jenta vår er 5,7 kg og 63 cm og har enda god plass i posen!

Vi kjøpte Emmaljunga Duo Edge 2014 i dag! Meget pent brukt til et barn. Fikk den til halv pris. Det var akkurat den modellen jeg ønska, ble så glad da jeg fant ei brukt ei i god stand :)

Vi hadde også lyst på Emmaljunga først. Etter å ha sett i butikkene og trillet litt rundt, har både jeg og mannen falt for Stokke trailz. Vil ha den i grå. Den virker mer robust og behagelig enn de gamle stokke-modellene. Den virker minst like god å trille som Emmaljunga, men er lettere og har enklere festemekanisme på. Vi har heldigvis noen måneder på å tenke på da.

Har 2 stk Mountain Buggy Urban Jungle etter storebror, så blir å bruke de til baby også :)

Trodde jeg kom til å kjøpe emmaljunga City cross, men etter å ha sett stokke trailz ble jeg veldig usikker. Tror det blir stokke, om den får plass i bilen da :-)

Jeg vurderer Brio/ Britax go. Er det noen som har erfaringer med den? Jeg er litt skeptisk til å ikke ha lufthjul. Også lurer jeg på om sittedelen er lang nok. Jeg har nemlig to veldig lange barn fra før. Begge har liggi langt over kurven på målingene og de var begge godt over 90 cm da de var to år.

Vi vurderer sterkt Bugaboo Donkey :) Mellomste vil være 22-23 måneder når babyen kommer, men han skal være hjemme med oss og er ikke så opptatt av og gå selv ;)

Jeg vurderer Brio/ Britax go. Er det noen som har erfaringer med den? Jeg er litt skeptisk til å ikke ha lufthjul. Også lurer jeg på om sittedelen er lang nok. Jeg har nemlig to veldig lange barn fra før. Begge har liggi langt over kurven på målingene og de var begge godt over 90 cm da de var to år.

Jeg har en brio go nå som gutten min skal ha i barnehage. Sporsdelen er kjempe lang og den er utrolig god å trille selvom den ikke har luft hjul. Den har kjempe bra demping og stor plass under vognen. Han er straks 2 og nærmer seg 90 lang han også. Mener jeg målte den til 110 cm lang :)

Vi har vell sitt på Baby Jogger City Elite og Emmaljunga Edge Duo! Både jeg og mannen har fallt for Emmaljunga, mye pga romsligheten i bag'n!
Så er det jo utrolig kjekt å få "bygge" sin egen vogn! :-D

Vi skal se på en brukt Brio Go i morgen. Vognen er bare brukt i underkant av et år, så det tror jeg kan være et bra kjøp :) Særlig hvis den er like fin som på bildene.
Fordelen med å kjøpe brukt, i tillegg til at en sparer en del kroner, er jo at da har jeg samvittighet til å kjøpe ei god reisetillegg i tillegg når mini blir større.

Har forelsket meg helt i Bugaboo Buffalo, men blir nok å bruke vognen etter 1.mann. *sukk*

Back
Topp