Barnevogn

• Trådstarter Trådstarter Cat
  • Opprettet Opprettet
Hvordan velger man vogn? Er det vanlig å kjøpe brukt? Kan jo ikke vite hva hjulene har blitt utsatt for?
Vi valgte vogn ut i fra hva vi kjente til fra før og anbefalinger fra andre, samt hva vi skal bruke vogna til. Det var viktig for meg at forhjulene var svingbare, at vogna er lett å trille og lett å legge sammen. At sportsdelen kan vendes mot meg. Vi skal bruke vogn mest i byen og på ordentlige veier så da er det bedre for oss med en lett vogn som er enkel å få på buss/bane og som ikke tar så altfor stor plass. Vi endte opp med en Brio Go, og er veldig fornøyd med den.
Det er mange som kjøper brukt vogn, så det er ikke unormalt. Uansett hva man kjøper brukt så er det alltid en risiko å ta med tanke på hvordan gjenstanden tidligere har blitt brukt. Nye hjul kan kjøpes enkelt. Tror f.eks. hjulene til Brio koster 4-600kr per stk hvis man skal ha nye.

Hvordan velger man vogn? Er det vanlig å kjøpe brukt? Kan jo ikke vite hva hjulene har blitt utsatt for?
Hadde kjøpt brukt hvis vi ikke hadde vært så heldig å få ny av besteforeldrene. Ville så klart sett på den før jeg hadde kjøpt brukt. Viktig å tenke på hvordan du skal bruke vogna, i by, på asfalt, i skogen osv. Og prøv den først for å kjenne at du liker hvordan den er å trille, høyde på håndtak og sånt. Vanskelig valg, men viktig :)

Back
Topp