Barnevogn..

Ullegull

Stol på den som viser det!
Septemberlykke 2021
Hvilke barnvogner har dere tenkt å kjøpe? Er jo så mange forskjellige å velge mellom. Jeg sliter litt med å velge mellom den jeg synes er fin eller om jeg heller skal kjøpe den som er praktisk...hehe..burde jo være praktisk men. Mange av de praktiske vognene ser så merkelige ut...

Har fryktelig lyst på emmaljunga....
Meen, mannen er veldig høy... Nesten 2 m og jeg ganske lita...
Må finne en som passer oss begge... :)
Håper emmaljunga fortsatt er aktuell når vi har prøvd litt :)

Vi er så heldige at vi får valgfri barnevogn i julegave av kommende morfar, så det ser ut til at det blir Bugaboo Buffalo :)

Samboeren min er tett på 2m, og denne vogna har et flott teleskophåndtak som passer fint til han.

Vi bor også på "landet", så er helt avhengig av å ha en vogn som er lett å pakke ut og inn av bil, da man må kjøre omtrent overalt. Evt. understell hvor man kan sette på bilstol. Jeg synes Buffaloen er meget bra til å få med seg i bilen, samt tar liten plass.

Har ei carena sportsvogn jeg skal kjøpe mykbag til tror jeg....

Ligger an til å bli Emmaljunga Super Viking her :-) Vil da ha white leatherhette på bagdel og sort sportsdel. Vogna virker veldig solid, den har 4 hjul med svingbare forhjul (et viktig kriterie for oss). I tillegg kan man ha ungen vendt mot seg i sportsdelen og det synes jeg også er viktig. Mange går jo over til sportsdel når de er rundt 6mnd, og føler det er alt for tidlig å snu ungen allerede da. Noen som har erfaringer med den vogna? :-)

Har en Emmaljunga Edge Duo -11 modell som er som ny, kommer til å bruke den igjen. Minuset med den er at den er svær og tung å få med seg. Bortsett fra det er vogna topp! Stor og romslig bag noe jeg synes er viktig. Sportsdelen kan brukes begge veier.

Tror jeg må innom en butikk for å teste de litt :) Vil ha en vogn som veier lite, er enkel å slå sammen og kan brukes både på asfalt og turvei.

Blir Bugaboo, hadde den sist, og kommer til å ha den igjen. Men tror det blir Buffalo, og ikke Cameleon denne gangen, pga. litt enklere hjul på snøføre.

Den har alt i mine øyne: Er liten og nett (vi bor i by og må ha noe som er lett å komme av og på buss etc), veier lite, er lett å manøvrere og tar liten plass når den er lagt sammen. Ikke minst kan man velge om man vil ha barnet mot seg eller fra seg i sportsdelen. Den tåler også mye vekt på håndtakene (10kg mener jeg).

Har en gammel simo duo med stor bag som jeg har brukt til begge ungene var 1 år..men har lyst på ny.. Har lyst på babyjogger city elite :) og ha simoen når den trengs :) men med ødelagt bekken etter 2 små og sikkert ikke blir bedre nå trenger jeg nok en lettere vogn..

Vi må kjøpe vogn etter bil, og vi har altså en litt liten en. Var innom en butikk for å snike litt, og endte opp med masse hjelp! Hehe :) Fant en som gikk i bilen, det var Emmaljunga City Cross! :) Selges med sportsdel, men kjøper bagdel ved siden av :) Hadde egentlig sett for meg en Brio Happy, men dama i butikken mente jeg ikke ville ha den fordi den hadde veldig liten bagdel! Erfaringer med disse to?

Bugaboo Buffalo! Uten tvil :)

Jeg vurderer å kjøpe en brukt 4 hjuls emmajunga til hjemmebruk, sove ute i ol. Og en tfk til bilen. Har ikke så stor bil, og har god erfaring med tfk, men jeg liker også veldig godt lun vogn. Jenta mi sov ute i vogna året rundt sist, og har lyst til å la nestemann også få mulihten hvis det funker. Føler tfk er litt for lite lun til den bruken.Tfk er flott til bilstol, og jeg vil gjerne kunne klikke den på understell. Den nye bagen virker genial, og gjør at barnet kan sitte imot meg l, så den vil jeg nok ha.Så det blir nok sånn hvis jeg ikke pluttselig oppdager en annen vogn jeg faller for :)

Har Simo kombi etter Vesla som kommer til å bli brukt.
Svart med limited edition 2011 mønster inni. Veldig glad i den og kjøpte den med tanke på at jeg skulle bruke den til nr 2

Den er så fin :) Venter du tvilling eller nr to? Hvor lenge er det mellom de, om du venter nr to?

Jeg venter nr to:) Vesla vil være 1 år og 10 mnd i juni når jeg føder. Hadde emmaljunga Mondial med vesla, men den solgte jeg i forrige måned. Kjøpte donkey i sort med rosa kalesje på sitte delen hennes 9g er sååå forelsket i den:)

Back
Topp