Barnevogn

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Hey!!

Noen som har begynt å tenke på barnevogn?

Dette er vår nr. 3 så det blir ikke noe 7000kr vogn denne gangen.. Er egentlig interessert i noe billig og bra. Noe du anbefaler? Kan gjerne bruke en softbag i en nedleggbar sportstrille.
planen tips?

Kom gjerne med hva jeg ikke må kjøpe også.. :) bare det er med argumenter.

Hey!!

Noen som har begynt å tenke på barnevogn?

Dette er vår nr. 3 så det blir ikke noe 7000kr vogn denne gangen.. Er egentlig interessert i noe billig og bra. Noe du anbefaler? Kan gjerne bruke en softbag i en nedleggbar sportstrille.
planen tips?

Kom gjerne med hva jeg ikke må kjøpe også.. :) bare det er med argumenter.

Nr 1 hadde vi Emmaljunga, men den var så himmla tung så vi solgte den. Nr 2 hadde vi teutonia, men var ikkje fornøyd med den hell.Da nr 1og2 er 16mnd mellom kjøpte vi tfk søskenvogn og den likte vi, så da nr 3 kom bestillte vi tfk fra Tyskland. Og har ikkje angra ett sekund. Skal bruke den denne gang også i tillegg til en oth søskenvogn.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Har kjøpt teutonia spirit s3, 3 hjuling. Hadde teutonia mistral forrige gang og var kjempe fornøyd! kjøpt brukt begge ganger. Kan både ha softbag eller hardbag.

Hadde emmaljunga city cross til førstemann og skal bruke den til lillebror også. Veldig godt på terreng føre og ellers lett vogn :)

Jeg skal følge med litt på denne tråden ser jeg. Vi har nemlig en sportsvogn stående hos foreldrene mine fra tidligere, og har vært innom tanken på å bare putte en softbag oppi denne. Men hvor får man tak i det? Og er det stor forskjeller på softbagene, eller kan jeg risikere å kjøpe en som ikke passer i vogna? Kjenner ikke at jeg egentlig gidder å dra på vognjakt igjen, så det hadde vært fristende å gjort det enklest mulig.

Vi har kjøpt barnevogn :) Jeg har alltid vært veldig klar på at jeg skulle ha en 4-hjuling, jeg skulle i alle fall ikke ha en med svingbare hjul. Vel, etter en tur på barnevognbutikken ble valget lett, det ble 3 hjul og svingbart forhjul. En skikkelig helomvending mao ;)

Jeg har alltid trodd at 3-hjulingene var så lite stødige og dårlige å trille, men der tok seg så feil. Jeg prøvde å lene meg på vognen for å se om den tippet lett, men den virket veldig stødig. Trilleegenskapene med 3 hjulingen var helt fantastisk, virkelig en vogn som var lett å manøvrere.

For de av dere som lurte så har valgte vi en TFK Joggster twist 2013. Vi kjøpte en pakke med vogn (sportsdel og bagdel), bilsete, fotpose samt koppholder). Vognen har lufthjul og hvis en skal jogge på grus er det bare å feste forhjulet. Vi bestilte fra Kiddies og sparte nesten 4000 kr på alt dette (da har vi medberegnet mva). Bilsetet heter Cybex Aton 2 og har kommet veldig godt ut i tester.

Nå venter vi bare spent på vognen :)

Vi tenkte på STOKKE EXPLORY duo vogn... synest den er så fin!! Her må ALT kjøpes inn... er 15 år siden sist en gutt ble født i vår familie ..det var min bror ,som skal konfirmeres i år!! så her er det bare jenter... har ikke tenk å ligge han i en rosa/lilla vogn!! hihihi.. men er jo så kjekt å bare ha nye ting ..siden dette er vår første baby!

Vi har Emmaljunga Edge duo til storesøster. Elsker den vognen!! Synes det er litt kjipt at vi ikke kan bruke den denne gangen, men vi trenger hvertfall ikke tenke på at vi må ha en annen sovevogn til henne da ;) Tror vi har landet på å kjøpe Basson Bjørn dypvogn. Stor tvillingvogn med dobbel bag :)

Vi har en Teutonia etter storesøster, som er lett å frakte på buss, i bil osv. Også kjøpte vi en brukt simo kombi, som hovedsakelig skal stå hjemme og brukes på trilleturer. :)

Vi har tenkt å kjøpe mountain buggy urban jungle.... Håper (og tror) vi vil bli fornøyd med den... :)

Mamma klarte å skaffe en brukt simo duo 2008 modell til oss, så man tar det man får :-D
Må kjøpe meg en lettere variant med svingehjul (og luft) til jeg skal flakse rundt på metro og i storbyen når barnet er ett år, men er så vanskelig å bestemme seg. Har heldigvis ett år på meg der til å prøve ut ulike vogner.

Vi har kjøpt en Bugaboo Cameleon, 2 år gammel brukt, da til 4800kr tror jeg det var. Inkl en del utstyr. Lufthjul og små svingbare hjul foran gjør den veldig god å trille. Den har også større vinterhjul som vi fikk med. Ellers er den både liten og lett,man kan ha sportsdelen vendt både mot seg og fra seg. man kan også vaske alle trekkene i maskin,og det gjør at jeg syns den er ok å kjøpe brukt. :-)

Vi skal kjøpe Bugaboo Buffalo. Gleder meg til å få den i hus :)

Har kjøpt meg en Brio Happy, elsker den! Bruker den til snuppa nå.. Liker også Simo.. For meg er det viktig at vognen er stødig, lun, har luftdekk og at barnet kan sitte mot meg i sportsdelen :)

• Liker
Reactions: jb
Vi har handla en Emmaljunga City Cross med hard bag og sportsdel:) veldig fornøyd hittil, så håper vi blir like fornøyde når jr kommer:)

Her bruker vi en gammel simo kombi fra 1997. Har pimpet den litt opp med lufthjul og trekk i bagen fra en "delevogn" 2008 modell ;)
Har hatt simo kombi til alle mine og er veldig fornøyd med de vognene.
Ser det er lett å få tak i billige brukte simo vogner fra 2008 og oppover.
Jeg er litt tradisjonell av meg tror jeg og synes ikke noe om disse 3-hjulingene. De ser for rare ut for meg.
Men det er smak og behag. :)
Vi har også kjøpt ei tralle, Baby Travel Bangkok, som er utrolig lett å ta med i bil, på fly og reise. i den skal jeg ha en softbag nå i sommer og til høsten når vi drar til syden.

Håper du finner en vogn som fungerer for dere :)

Back
Topp