Barnevogn ?

<3 BAMBINO E>

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som har begynt å tenke på det ennå ? Jeg hadde Emmaljunga duo edge til førstemann var superfornøyd med denne. Solgte den dessverre og må nå ha ny. Broren min har stående en Simo vogn etter sønnen hans. Det vises ikke at den er brukt, den er knall babyblå så om jeg får en gutt så overtar jeg den B-) problemet er at den er ikke mulig å gjøre om til sportsvogn, den er ren bagvogn og tror den er for gammel til at det er mulig å kjøpe sportsdel til den..

Hadde simo, har kastet den!! Nå bøir det emmaljunga edge duo, brown flower tror jeg den het;)

Har lest litt rundt, men har ingen erfaringer siden dette er nr. 1 :P Er mye ute og går lange turer med hunden, så trenger en vogn som funker langs landeveier/grusveier. Samtidig må den være grei å slå sammen og få plass til i bilen, da hunden allerede har okkupert nesten hele bagasjerommet i den store stasjonsvogna vår :P

Har sett på Emmaljunga, men er usikker på hvilken modell :-S

Har lest litt rundt, men har ingen erfaringer siden dette er nr. 1 :p Er mye ute og går lange turer med hunden, så trenger en vogn som funker langs landeveier/grusveier. Samtidig må den være grei å slå sammen og få plass til i bilen, da hunden allerede har okkupert nesten hele bagasjerommet i den store stasjonsvogna vår :p

Har sett på Emmaljunga, men er usikker på hvilken modell :-S

Emmaljunga er en stor vogn da, så om du skal ha bedre plass så får du simovonger, der hjulene trekker seg inn når du klapper ned vogna, det hadde bi nå sist.. :)

Emmaljunga er en stor vogn da, så om du skal ha bedre plass så får du simovonger, der hjulene trekker seg inn når du klapper ned vogna, det hadde bi nå sist.. :)

Hmm.. Ja.. Må finne ut om vi skal oppgradere bilen, evt. kjøpe bagasjeromsinndeler for å sperre av halve bagasjerommet til hunden. Vi har i utgangspunktet et stort bagasjerom, og langt nok til å slippe å ha en vogn på langs. Må nok i butikken og se på de ulike versjonene etterhvert :-)

Hmm.. Ja.. Må finne ut om vi skal oppgradere bilen, evt. kjøpe bagasjeromsinndeler for å sperre av halve bagasjerommet til hunden. Vi har i utgangspunktet et stort bagasjerom, og langt nok til å slippe å ha en vogn på langs. Må nok i butikken og se på de ulike versjonene etterhvert :)

Ja daaa er dere heldige, hehe... vi har såå lite bagasjerom, men når er jo vesla 3 år (blir fire i november) så vi trenger jo ikke vogn til henne :) Jeg har forelska meg i emmaljunga due edge, brown flower<3

141068.jpg

Ja daaa er dere heldige, hehe... vi har såå lite bagasjerom, men når er jo vesla 3 år (blir fire i november) så vi trenger jo ikke vogn til henne :) Jeg har forelska meg i emmaljunga due edge, brown flower<3

Den er kjempefin :-) Vet du hvordan den er å ha med på tur? Har ikke akkurat en asfaltshund, så er avhengig av å kunne gå lengre turer på grus-/landeveisveier. Så kan ikke ha en vogn med små hjul som kun funker på asfalt :P

Vi har simo duo fra 1. mann, brukte den til nr. 2, den ser omtrent like fin ut, så den blir brukt til nr. 3 også :)

Den er kjempefin :) Vet du hvordan den er å ha med på tur? Har ikke akkurat en asfaltshund, så er avhengig av å kunne gå lengre turer på grus-/landeveisveier. Så kan ikke ha en vogn med små hjul som kun funker på asfalt :p

Jeg tror både emmaljunga og simo er bra på grusveier. Det viktigste for deg er å ha fire store lufthjul (tenker jeg da :)). Vogner med små hjul/plasthjul er til å riste babyen fra hverandre på grus/skogsveier..

Den er kjempefin :) Vet du hvordan den er å ha med på tur? Har ikke akkurat en asfaltshund, så er avhengig av å kunne gå lengre turer på grus-/landeveisveier. Så kan ikke ha en vogn med små hjul som kun funker på asfalt :p

Hadde selv samme type emmaljunga (gammel model som nok blir byttet ut nå) til min datter og de kommer frem over alt. Veldig stødig vogn med gode hjul som tåler grus og snø :)

Er det noen som har erfaring med emmaljunga citycross? Jeg vurderer denne vognen. Jeg liker emmaljunga godt, men synes duo edge som jeg hadde sist er en veldig tung vogn og ønsker en litt lettere variant.

Jeg kjøpte en brukt Bugaboo til førstemann, kjempefornøyd med den. Den egner seg nok ikke helt for de som skal gå i veldig ulendt terreng. Det som er GENIALT med denne vognen er at den blir veldig liten i bagasjerommet, samtidig som den har en av de største baggene :) Man kan også feste MaxiCosi setet på den :) (Søstra og broren min har Simo Kombi, den tar ENORMT med plass....)

Desverre gikk det mugg i vogna da jeg lot den stå i garasjen i høst da det regnet i 2 mnd :( Jeg skal heller bruke den som dele-vogn og kjøpe meg en forhåpentligvis brukt Bugaboo 3 :)

Som de andre sier, er både denne og simo gode vogner med gode hjul;)

Jeg kjøpte en brukt Bugaboo til førstemann, kjempefornøyd med den. Den egner seg nok ikke helt for de som skal gå i veldig ulendt terreng. Det som er GENIALT med denne vognen er at den blir veldig liten i bagasjerommet, samtidig som den har en av de største baggene :) Man kan også feste MaxiCosi setet på den :) (Søstra og broren min har Simo Kombi, den tar ENORMT med plass....)

Desverre gikk det mugg i vogna da jeg lot den stå i garasjen i høst da det regnet i 2 mnd :( Jeg skal heller bruke den som dele-vogn og kjøpe meg en forhåpentligvis brukt Bugaboo 3 :)

Jeg har også en brukt bugaboo, men denne egner seg ikke veldig ute på vinterføre som vi har her i nord. Den er genial resten av året, kjempelett og lett å tilpasse behov. Må nok vurdere å selge den hvis vi skal ha to da...

Er det noen som har erfaring med emmaljunga citycross? Jeg vurderer denne vognen. Jeg liker emmaljunga godt, men synes duo edge som jeg hadde sist er en veldig tung vogn og ønsker en litt lettere variant.

Denne har jeg også sett på :-) Vil også høre erfaringer med denne vognen :-)

Jeg har også en brukt bugaboo, men denne egner seg ikke veldig ute på vinterføre som vi har her i nord. Den er genial resten av året, kjempelett og lett å tilpasse behov. Må nok vurdere å selge den hvis vi skal ha to da...

Jeg synes den var helt grei på vinterføre så lenge jeg hadde på vinterdekkene :)

Jeg synes den var helt grei på vinterføre så lenge jeg hadde på vinterdekkene :)

Jo, men da mister den mye av sin bevegelighet som jeg liker så godt med den vognen. Også synes jeg bugabooen er lite lun siden kalasjen ikke kan dras ned noe av betydning. Men alt i alt en god vogn altså :)

Jeg hadde denne bare i andre farger for fem år siden :-) Superfornøyd :-) Stødig - god å trille - regulerbar høyde på håndtaket som passet oss perfekt - fin å trille selv om ikke veiene er topp brøytet - veldig god plass til baby - eneste jeg var litt missfornøyd med var kurven under, jeg ville haller hatt metallkurv (eller i allefall ikke i "tøy"). Vurderer den veldig sterkt om det blir en jente.. Blir det gutt så blir det sannsynligvis "arvegods" som ser ut som ny ;)

Jeg har sett på Emmaljunga mondial duo med sports-understellet jeg. Jeg har også hund og bor ganske landlig til og er avhengig av å fly i terrenget med vognen. Hvordan tror dere denne vognen vil takle det, dere som har oversikten? Er den noen vogner som er bedre i terreng og på snø og is enn denne?

Back
Topp