Barnevogn

UberPea

Andre møte med forumet
Hei!
Lurer på det som veldig mange andre også lurer på, VALG AV BARNEVOGN! Det er ein så enorm jungel at det er vanskelig å få skikkelig oversikt:)

 Nokon som har gode tips eller erfaringar med valg av barnevogn? :)
 
Jeg har kjøpt Emmaljunga City Cross!
Lurer på Bugaboo Cameleon også..
 
Har også bestemt mg for emmalunja city cross.. Har aldri hørt noe negativt om den av noen som har den!
 
Jeg lurer litt på maxi cosi mura 4, men litt usikker på den pinglete kalesja på sportsdelen. Noen som har erfaring me den?
 
Emmaljunga City Cross er visst veldig populær:) Men er den veldig godt eigna for oktoberbarn, og vinteren i møte? Er jaggu ikkje lett! :)
 
Vi har kjøpt tfk joggster twist. Sist skulle jeg absolutt ikke ha 3 hjuling, men jeg har blitt frelst
 
Jeg har også emmaljunga sin city cross. Ingen tvil om at det kommer til å bli hoved vogna denne gang. Når de snakker om at den passer oktober barn. Så hadde jeg den til min gutt som er fra starten av august. Han måtte jeg bytte vogn på når han var 6mnd (det var fortsatt mer plass i vogna da. Men han ville bare sette ser opp og se da, så da var sportsvogna i bruk.) Men er kjempe fornøyd med emmaljunga generelt. Lette vogner med god kvalitet. Bruker scooteren til store bror nå. Supre vogner:)
 
Teutonia mistral s med mykbag! Lett å trille med svingbare hjul, bagen løftes enkelt ut av vogna for å ta med den sovende babyen inn, og når bagen tas ut har du en vips ferdig sportsvogn :) Vi har brukt den siden feb 12, og kjøper samme merke i søskenvogn til høsten :)
 
Har Emmaljunga city cross som skal brukes. Elsker den. Helt perfekt hvis man liker å trille i skog og på snø :) Veldig mye lettere enn f.eks Emmaljunga edge duo og mondial.
Jeg skuffa meg igjennom ubrøyta fortau og ikke noe problem :)

Tror vi skal kjøpe en tfk også da. Kun sportsdelen. Storebror må ha en vogn også og den tar jo ikke så stor plass. Litt skeptisk til 3 hjul da men har hørt mye bra om tfk.
 
Har kjøpt TFK joggster twist :)
 
Skal ha Simo Duo, (2012 modellen)
Må ha en vogn med diger bag med tanke på vinteren og nok plass til å vokse =)

Vil absolutt ALDRI ha 3hjuling, da jeg har opplevd at de har velta!
Ungen til venninna mi fikk et brått møte med fjeset rett i asfalten og det var blod overalt!
ALDRI sa jeg da, og det holder jeg på!
 


UberPea skrev:
Emmaljunga City Cross er visst veldig populær:) Men er den veldig godt eigna for oktoberbarn, og vinteren i møte? Er jaggu ikkje lett! :)


JA!! Uten tvil. Storesøster er født 1 november og City Crossen var helt perfekt til vinterbarn. Lun og god bag. Kjempe fornøyd:)
 
Jeg ser på retrovogner jeg! Dem er så tøffe! Men må absolutt finne en som er sikker osv.. Synes rett og slett de nye vognene er stygge :p
 
retro vogner er kule, men veldig lite praktiske i bil osv... :) og siden vi bor på landet 25 min fra tettsted så blir d litt inn å ut av bil, så vi må ha en praktisk liten vogn.
Har hatt emmaljunga edge, city cross, og city jet. Har havnet på jet'n fra 1 mann... den skal kjøpes tilbake :) så, blir city jet understell, med city bag på (fått tak i en brukt polar, den svarte, hvite, rosa). Så når babyen vil ha vanlig vogn kjøper vi Emmaljunga Scooter :) Har en scooter som er brukt av guttene (kjøpte den brukt på nettet for 4 år siden snart). Men den er blå... så vi trenger ny til jenta ;) har vert knall fornøyd m scootern og... :) så jeg liker aller best city jet og scooter :)
 


Bebibooms skrev:
retro vogner er kule, men veldig lite praktiske i bil osv... :) og siden vi bor på landet 25 min fra tettsted så blir d litt inn å ut av bil, så vi må ha en praktisk liten vogn.
Har hatt emmaljunga edge, city cross, og city jet. Har havnet på jet'n fra 1 mann... den skal kjøpes tilbake :) så, blir city jet understell, med city bag på (fått tak i en brukt polar, den svarte, hvite, rosa). Så når babyen vil ha vanlig vogn kjøper vi Emmaljunga Scooter :) Har en scooter som er brukt av guttene (kjøpte den brukt på nettet for 4 år siden snart). Men den er blå... så vi trenger ny til jenta ;) har vert knall fornøyd m scootern og... :) så jeg liker aller best city jet og scooter :)


Scooter'n er gull!!! Vi har også en scooter som skal bli brukt etterhvert
 
Her blir det Emmaljunga mondial duo :)
 
Jeg tror vi kommer til å kjøpe vogn fra Urban Jungle. Vi handler da på babyjungle.nl, der får vi litt mer for pengene enn i norge. Kjøpte vogn derfra forrige gang også, og var strålende fornøyd med servicen :-).
 
Hadde City Cross til storebror, veldig forbøyd med den:) Men nå hadde jeg lyst til å prøve en trehjuling, så har kjøpt en Easywalker Sky :)
 
Tfk Joggster twist og Brio Sing 4-hjuling til våren da sittedelen til Tfk ikke kan vendes begge veier ;)

Som ei sier over om 3-hjuling og velting så kan de skje hvilken som helst vogn,og har du for eks en Simo sitter de høyere oppe enn en 3-hjuling og har høyere fallhøyde. Jeg har aldri opplevd velt med med Tfk,ei heller aldri hørt noen som har opplevd velt. Nå har jeg jobbet i bhg i altfor mange år og har opplevd flere forskjellige vogner som har veltet,både fremover og bakover,tilogmed 4-hjulinger ;)


Quinny derimot.... Det er sak for seg selv ;)

Vognjungel
 

Har vogna som jeg kjøpte for 2 år siden...

Da var jeg fast bestemt på å ha simo, helt til jeg prøvde å legge den sammen i bilen..........

Da ble det heller brio happy classic, dama i butikken tok opp madrassene i begge vognene, og det var ikke store forskjellen... Overaskende, for briovognen ser liten ut, men den har vært helt super for oss.... 

 
Back
Topp