Barnevogn

krisak skrev:
Har ikke kjøpt enda nei, regner med vi venter enda en stund med det, men har sett meg ut en vogn da, sånn helt uoffisielt, hehe. Tror vi går for emmaljunga! 
Lillesøstra mi har en emmaljunga city cross, mens venninna mi har en edge duo. Søstra mi mener jeg bør kjøpe edge duo fordi city crossen har så liten bag, mens venninna mi mener at jeg må kjøpe en city cross fordi den edge duo er så stor å håndtere.. Så hmm, ja hva kjøper jeg? 
Har egentlig mest lyst å kjøpe den city cross fordi den virker så ok i størrelsen og lett og håndtere, noen som har erfaringer rundt dette? 

Vi hadde city cross til første, og er kjempefornøyd med den:) Synes ikke bagen var liten i det hele tatt. Brukte den til hun var 7 mnd. Da var hu ikke interessert i å ligge mere og ville opp å se, men synes ikke den var begynt å bli for liten da, så kunne ha brukt den lengre også :)

Æsj, har ei flott og lite brukt city cross på loftet etter storebror som jeg nå må selge ,siden jeg nå venter tvillinger blir det tfk twinner twist duo her;)

>Hadde jeg ventet enling hadde city crossen vært selvskreven, herlig, lett, fin og god vogn på alle måter;)

Ikke kjøpt vogn enda nei, blir nok en stund til enda.
Forrige gang hadde jeg brio happy. Var veldig fornøyd med den. Hadde god plass under og den var god å trille.
Nå vil jeg enten ha Brio igjen, Emmaljunga eller OTH. Kan hende jeg kjøper brukt denne gangen hvis jeg finner en som er pent brukt.

Simovogna fortsetter å være sovevogn for storebror, så vi må ha ny vogn. Men jeg tipper vi handler brukt jeg, om jeg ikke kommer over noe bra på nettet. 
Tipper det blir Simo eller Emmaljunga. Skal i allefall ha en vogn med fire hjul, og hjulene skal være store sånn at jeg kommer fram uansett om det er brøyta eller ikke neste vinter! :)

Vi kjøpte bugaboo til minsten, så den skal brukes på aller minsten.. Elsker den vogna. Hadde simo kombi til de to eldste, og aldri mer. Den var så stor og klumpete, at det ble ett styr å få den inn i bilen. Med ett bekken som ikke alltid er på godfot med meg, så var bugaboo det beste alternativet. 

Har ikke kjøpt enda nei, regner med vi venter enda en stund med det, men har sett meg ut en vogn da, sånn helt uoffisielt, hehe. Tror vi går for emmaljunga! 
Lillesøstra mi har en emmaljunga city cross, mens venninna mi har en edge duo. Søstra mi mener jeg bør kjøpe edge duo fordi city crossen har så liten bag, mens venninna mi mener at jeg må kjøpe en city cross fordi den edge duo er så stor å håndtere.. Så hmm, ja hva kjøper jeg? 
Har egentlig mest lyst å kjøpe den city cross fordi den virker så ok i størrelsen og lett og håndtere, noen som har erfaringer rundt dette? 

vi skal ha edge duo. city crossen er ok når det ikke er snø, men med tanke på at jeg skal bruke vognene hver dag vil jeg ha en som fungerer greit under alle forhold. jeg syns ikke edge dou er spesielt tung, simo er mye verre. mener å huske at man kan løte opp bunnen i bagdelen slik av babyen kan sitte når det er aktuelt (i edge dou). jeg liker heller ikke å plassere unger i en trang bag som de fort vokser ut av. har også blitt anbefalt av de som kan noe med vogner å ikke sette ungen i sportsvogn før de kan sitte selv. tenk også på om det er ligge eller hvile stilling i sportsdelen. viktig med tanke på bhg senere. 

Til dere som ikke har vogn/ ikke har erfaring med det så er denne siden veldig fin med anmeldelser av brukere etc, og ikke minst bilder av alle vognene:

http://www.barnevognguiden.no/

Selv har vi en simo kombi og kommer nok til å fortsette å bruke den. Har hatt en OTH som søskenvogn og den var jeg veldig fornøyd med, så skulle jeg kjøpt en vogn nå ville det nok vært en singel utgave av den. Mye lettere enn simovogna og god å trille. :-)

Den OTH søsken/tvillingvogna er forresten til salgs, følger med 2 bager, regntrekk og myggnetting, den er blå men noe solbleket, er av den eldre modellen uten svinghjul og fancy ting på håndtaket. Bor i Oslo- ;-)

Jeg har en emmaljunga duo smart etter han eldste :)

Hva er forskjell på duovogn og kombivogn?

muffinsdronningen skrev:
Hva er forskjell på duovogn og kombivogn?

Smart duo sin sitte del og bagdel er separerte deler. Kombivogn er vel begge delene i ett.

Heleneholt skrev:

vi skal ha edge duo. city crossen er ok når det ikke er snø, men med tanke på at jeg skal bruke vognene hver dag vil jeg ha en som fungerer greit under alle forhold. jeg syns ikke edge dou er spesielt tung, simo er mye verre. mener å huske at man kan løte opp bunnen i bagdelen slik av babyen kan sitte når det er aktuelt (i edge dou). jeg liker heller ikke å plassere unger i en trang bag som de fort vokser ut av. har også blitt anbefalt av de som kan noe med vogner å ikke sette ungen i sportsvogn før de kan sitte selv. tenk også på om det er ligge eller hvile stilling i sportsdelen. viktig med tanke på bhg senere. 

Hmm, får man ikke velge understell på City cross da? Mener bestemt at søstra mi gjorde det, men kan hende jeg husker feil... 
Ja det er akkurat det med at baggen er mindre jeg tenker litt på, sånn i forhold til at jeg gjerne vil bruke vogna som sovested på dagtid så lenge som mulig, men vet at for eksempel nevøen min sover i sportsdelen nå, han er 2 år, søstra mi slår bare ned ryggstøtten slik at han kan ligge, så ble så usikker på om det egentlig har så mye å si. Det er jo også greit med en litt mindre vogn tenker jeg..

Foreløpig har jeg kjøpt en brukt, mai cosi mura(?). Tenkte å bruke understellet til å kunne trille bilsetet. Syns det virker fryktelig praktisk når vi skal følge storesøster i barnehagen:) fulgte med bag og sportsdel også, men jeg skal ha en vogn til. Må jo ha en vi kan trille langtur med!! Aner ikke hvordan vi ender opp med..

liseann skrev:
ha ha ha lolo!
bare vent.... har enda ikke møtt noen som ikke bryr seg om vogn... bare vent til du har trillet en liten stund, så kommer interessen;) alle vognene har så mange forskjellige finesser etc...bare vent! :)

emoticon Her er jeg!! Vi har brukt ei gammel tautonia vi kjøpte brukt og har nå ei vanlig sportsvogn. Hvilke finesser, farger osv gir jeg blanke i ;) For meg er vogn vogn! (Skal sies at jeg ikke er flink å gå tur heller, så har liksom ikke måttet ha den ULTIMATE vogna til det bruket ;)

Så hvordan vi gjør det denna gangen, gjenstår å se :)

Back
Topp