Barnevogn

liseann

Gift med forumet
Noen som har kjøpt vogn enda?
Vi har jo en fra Mountain buggy fra storebror, men ville ha ny til lille når h*n kommer... så da vi var i usa forrige uke, kjøpte vi like greit med oss en Bugaboo... Omtrent halv pris enn her i Norge, så da er det jo litt ekstra gøy:) Vet det er tidlig, men det er nå engang nå vi var der:p
 
Har teutonia s3 etter storebror, sportsdel, har kjøpt bag til den:-)
 


liseann skrev:
Noen som har kjøpt vogn enda?
Vi har jo en fra Mountain buggy fra storebror, men ville ha ny til lille når h*n kommer... så da vi var i usa forrige uke, kjøpte vi like greit med oss en Bugaboo... Omtrent halv pris enn her i Norge, så da er det jo litt ekstra gøy:) Vet det er tidlig, men det er nå engang nå vi var der:p


Hvordan gikk det å få den med seg hjem?
Vi skal til usa om halvannen uke, men har tenkt at alle slike store ting blir for mye hazzel å få med seg hjem? (vi har ingen barn fra før vi kan 'bruke' den på for å få den med på flyet)
Send evt PM om det blir for mye å ta her :) Kanskje vi kan titte på vogn... *gruble*
 


Phibonacci skrev:


liseann skrev:
Noen som har kjøpt vogn enda?
Vi har jo en fra Mountain buggy fra storebror, men ville ha ny til lille når h*n kommer... så da vi var i usa forrige uke, kjøpte vi like greit med oss en Bugaboo... Omtrent halv pris enn her i Norge, så da er det jo litt ekstra gøy:) Vet det er tidlig, men det er nå engang nå vi var der:p


Hvordan gikk det å få den med seg hjem?
Vi skal til usa om halvannen uke, men har tenkt at alle slike store ting blir for mye hazzel å få med seg hjem? (vi har ingen barn fra før vi kan 'bruke' den på for å få den med på flyet)
Send evt PM om det blir for mye å ta her :) Kanskje vi kan titte på vogn... *gruble*

På nettsiden til flyselskapet skal det stå hvilke mål b*h*l du kan ha på dine kolli. Og tillatt vekt selvfølgelig. Så om du vil erstatte en koffert for en eske i passelig str går det fint. Reiser du med barn, har du uansett lov å ha med deg en vogn til dem i tillegg til bagasje...vi reiser stort sett alltid med Icelandair..
Det er litt begrenset med vogner i usa altså... så ikke regn med å finne en stor og robust simo;) jeg handlet på Babys r' us, og da måtte jeg bestille vogna inn, kun amerikanske "bilstoloppivogna" modeller inne...
Du kan innføre barnevogn under 6000,- tollfritt. Klær må tolles inn...
Kjøpte Ergobaby bæresele og- halve prisen av hjemme..

Hvor skal dere?
 


Phibonacci skrev:


liseann skrev:
Noen som har kjøpt vogn enda?
Vi har jo en fra Mountain buggy fra storebror, men ville ha ny til lille når h*n kommer... så da vi var i usa forrige uke, kjøpte vi like greit med oss en Bugaboo... Omtrent halv pris enn her i Norge, så da er det jo litt ekstra gøy:) Vet det er tidlig, men det er nå engang nå vi var der:p


Hvordan gikk det å få den med seg hjem?
Vi skal til usa om halvannen uke, men har tenkt at alle slike store ting blir for mye hazzel å få med seg hjem? (vi har ingen barn fra før vi kan 'bruke' den på for å få den med på flyet)
Send evt PM om det blir for mye å ta her :) Kanskje vi kan titte på vogn... *gruble*

På nettsiden til flyselskapet skal det stå hvilke mål b*h*l du kan ha på dine kolli. Og tillatt vekt selvfølgelig. Så om du vil erstatte en koffert for en eske i passelig str går det fint. Reiser du med barn, har du uansett lov å ha med deg en vogn til dem i tillegg til bagasje...vi reiser stort sett alltid med Icelandair..
Det er litt begrenset med vogner i usa altså... så ikke regn med å finne en stor og robust simo;) jeg handlet på Babys r' us, og da måtte jeg bestille vogna inn, kun amerikanske "bilstoloppivogna" modeller inne...
Du kan innføre barnevogn under 6000,- tollfritt. Klær må tolles inn...
Kjøpte Ergobaby bæresele og- halve prisen av hjemme..

Hvor skal dere?
 
Har ikke kjøpt enda nei, regner med vi venter enda en stund med det, men har sett meg ut en vogn da, sånn helt uoffisielt, hehe. Tror vi går for emmaljunga! 
Lillesøstra mi har en emmaljunga city cross, mens venninna mi har en edge duo. Søstra mi mener jeg bør kjøpe edge duo fordi city crossen har så liten bag, mens venninna mi mener at jeg må kjøpe en city cross fordi den edge duo er så stor å håndtere.. Så hmm, ja hva kjøper jeg? 
Har egentlig mest lyst å kjøpe den city cross fordi den virker så ok i størrelsen og lett og håndtere, noen som har erfaringer rundt dette? 
 


krisak skrev:
Har ikke kjøpt enda nei, regner med vi venter enda en stund med det, men har sett meg ut en vogn da, sånn helt uoffisielt, hehe. Tror vi går for emmaljunga! 
Lillesøstra mi har en emmaljunga city cross, mens venninna mi har en edge duo. Søstra mi mener jeg bør kjøpe edge duo fordi city crossen har så liten bag, mens venninna mi mener at jeg må kjøpe en city cross fordi den edge duo er så stor å håndtere.. Så hmm, ja hva kjøper jeg? 
Har egentlig mest lyst å kjøpe den city cross fordi den virker så ok i størrelsen og lett og håndtere, noen som har erfaringer rundt dette? 


Storesøsteren min har city cross og anbefaler den varmt. Så det er en vogn vi skal titte på om vognen skal kjøpes her. Da kan jeg få låne bag'en av de også, så blir det litt mindre utgifter :) Den er også litt lettere en edge duo, men ellers tror jeg de har de fleste finessene :)
 


liseann skrev:


Phibonacci skrev:


liseann skrev:
Noen som har kjøpt vogn enda?
Vi har jo en fra Mountain buggy fra storebror, men ville ha ny til lille når h*n kommer... så da vi var i usa forrige uke, kjøpte vi like greit med oss en Bugaboo... Omtrent halv pris enn her i Norge, så da er det jo litt ekstra gøy:) Vet det er tidlig, men det er nå engang nå vi var der:p


Hvordan gikk det å få den med seg hjem?
Vi skal til usa om halvannen uke, men har tenkt at alle slike store ting blir for mye hazzel å få med seg hjem? (vi har ingen barn fra før vi kan 'bruke' den på for å få den med på flyet)
Send evt PM om det blir for mye å ta her :) Kanskje vi kan titte på vogn... *gruble*

På nettsiden til flyselskapet skal det stå hvilke mål b*h*l du kan ha på dine kolli. Og tillatt vekt selvfølgelig. Så om du vil erstatte en koffert for en eske i passelig str går det fint. Reiser du med barn, har du uansett lov å ha med deg en vogn til dem i tillegg til bagasje...vi reiser stort sett alltid med Icelandair..
Det er litt begrenset med vogner i usa altså... så ikke regn med å finne en stor og robust simo;) jeg handlet på Babys r' us, og da måtte jeg bestille vogna inn, kun amerikanske "bilstoloppivogna" modeller inne...
Du kan innføre barnevogn under 6000,- tollfritt. Klær må tolles inn...
Kjøpte Ergobaby bæresele og- halve prisen av hjemme..

Hvor skal dere?


Vi skal til NY. Reiser også med Iceland Air. Liker de når man skal over atlanteren :)
Fikk du bestilt inn en modell med europeisk bilstolfeste?
Jeg har lyst til å prøve mei tai. (om jeg husker rett), så du noe til det der borte?
 
Har en Emmaljunga Mondial fra førstemann, kjempefornøyd med den, så den blir brukt på nytt!
 


krisak skrev:
Har ikke kjøpt enda nei, regner med vi venter enda en stund med det, men har sett meg ut en vogn da, sånn helt uoffisielt, hehe. Tror vi går for emmaljunga! 
Lillesøstra mi har en emmaljunga city cross, mens venninna mi har en edge duo. Søstra mi mener jeg bør kjøpe edge duo fordi city crossen har så liten bag, mens venninna mi mener at jeg må kjøpe en city cross fordi den edge duo er så stor å håndtere.. Så hmm, ja hva kjøper jeg? 
Har egentlig mest lyst å kjøpe den city cross fordi den virker så ok i størrelsen og lett og håndtere, noen som har erfaringer rundt dette? 

Jeg skal kjøpe city cross :) Til storebror hadde vi simo kombi (ALDRI mer!!) - og der er det jo stor bag. Er flott det, men på grunn av at vogna er så stor og tung kjøpte vi heller ei teutonia sportsvogn og brukte den da han var noen måneder gammel. Om babyen vokser ut av city cross bagen - så ligger den jo godt inni sportsvogndelen og.. Jeg vil MYE heller ha ei lita, lett vogn enn stor bag. :)
 
Siden dette er vår første sammen, så blir det ny vogn.
Har allerde bestemt oss for emmaljunga edge duo, men blir ikke å handle den inn før etter nyåret :)
 


Phibonacci skrev:


liseann skrev:


Phibonacci skrev:


liseann skrev:
Noen som har kjøpt vogn enda?
Vi har jo en fra Mountain buggy fra storebror, men ville ha ny til lille når h*n kommer... så da vi var i usa forrige uke, kjøpte vi like greit med oss en Bugaboo... Omtrent halv pris enn her i Norge, så da er det jo litt ekstra gøy:) Vet det er tidlig, men det er nå engang nå vi var der:p


Hvordan gikk det å få den med seg hjem?
Vi skal til usa om halvannen uke, men har tenkt at alle slike store ting blir for mye hazzel å få med seg hjem? (vi har ingen barn fra før vi kan 'bruke' den på for å få den med på flyet)
Send evt PM om det blir for mye å ta her :) Kanskje vi kan titte på vogn... *gruble*

På nettsiden til flyselskapet skal det stå hvilke mål b*h*l du kan ha på dine kolli. Og tillatt vekt selvfølgelig. Så om du vil erstatte en koffert for en eske i passelig str går det fint. Reiser du med barn, har du uansett lov å ha med deg en vogn til dem i tillegg til bagasje...vi reiser stort sett alltid med Icelandair..
Det er litt begrenset med vogner i usa altså... så ikke regn med å finne en stor og robust simo;) jeg handlet på Babys r' us, og da måtte jeg bestille vogna inn, kun amerikanske "bilstoloppivogna" modeller inne...
Du kan innføre barnevogn under 6000,- tollfritt. Klær må tolles inn...
Kjøpte Ergobaby bæresele og- halve prisen av hjemme..

Hvor skal dere?


Vi skal til NY. Reiser også med Iceland Air. Liker de når man skal over atlanteren :)
Fikk du bestilt inn en modell med europeisk bilstolfeste?
Jeg har lyst til å prøve mei tai. (om jeg husker rett), så du noe til det der borte?


Har ikke sjekket ut dette med bilstoladapter. Er motstander av baby i bilstol andre steder enn i bil, så for meg er dette ikke et tema...
Mei tai har jeg- brukt i 10min om du vil kjøpe min... forrige mann var ingen bæreunge dermed ble den ikke brukt....sort på en side, og sort\turkis på andre...
 
hiver meg på og anbefaler mei taj!!!  :) Vi brukte det kjempe mye med frøkna!!!

Så til vogn!!
Heldiggris med bugaboo!! Digg vogn!! Men litt for dyr i norge gitt.. 
Vi tenker babyjogger søskenvogn, city select, og skulle gjerne hatt oss en tur til us og handla der.. er halveprisen.. men det blir det nok ikke. 
Har og brio happy etter snuppa, og den er vi kjempe fornøyd med. Skikkelig god tur vogn!! Ble brukt hver dag i minimum 1time i over ett år, og bruker den ennå.. Liker den super godt!! Og baggen var plenty stor nok (er like stor som city cross sin), for når hu begynte å vokse utav den så strevde hu for å komme seg opp å sitte uansett, var altfor utolmodig til å ligge i den. Så måtte bytte når hu var 6 mnd, og bageb var ennå passelig :) 
 
Vi har også vogn fra førstemann, Emmaljunga Nitro City. Liten og veldig lett vogn, dette var viktig for oss pga lang trapp fra huset til veien.. Bagen brukte vi helt til mini var mer interessert i å sitte enn å ligge, og vi hadde aldri problemer med at den var for liten selv om mini var stor i forhold til vekstkurvene på helsestasjonen..

Eneste jeg er spent på er om mini kommer til å slutte med soving i barnehage før mai måned.. ellers må vi finne en løsning med sovevogn i bhg..
 
Jeg kan absolutt ingenting om vogn i det hele tatt. Jeg vil ha en med 4 hjul (ikke en sånn som ser ut som den har dobbelhjul på hvert hjul) og ikke en liten og kompakt greie. Vil ha plass under til oppbevaring. Fant en nettside med utrolig fine vogner i mange forskjellige mønster og farger, men så sluttet Firefox å virke, så jeg mtåte slette hele driten og nå vet jeg ikke hvor jeg finner drømmevogna lenger :(
Ikke at jeg hadde kjøpt den, liker ikke å kjøpe bruksting på nett. Kommer til å se på finn.no etter vogn, kanskje finner jeg drømmevogna :)
Eller, drømmevogn og drømmevogn, er ikke så interessert i vogn. Bare den funker og er let å bruke så er det igrunn det samme. Problemet er at det er så mange forskjellige så det er ikke sikkert at alle er like enkle, hehe ^^
 
Har emmaljunga city cross etter snuppa.
Kommer nok ikke til å bruke peng på ei nu vogn....er SUPER fornøyd med city crossen
 


liseann skrev:

Har ikke sjekket ut dette med bilstoladapter. Er motstander av baby i bilstol andre steder enn i bil, så for meg er dette ikke et tema...
Mei tai har jeg- brukt i 10min om du vil kjøpe min... forrige mann var ingen bæreunge dermed ble den ikke brukt....sort på en side, og sort\turkis på andre...


De skal jo ikke være for lenge i bilstolen, så ser den, men kan være en praktisk greie for kort tid i så tilfelle :) Hva vet jeg? Er jo første, så vanskelig å vite på forhånd alle behov ;)

Når det gjelder mai tai'en så har jeg funnet en butikk i NY jeg ønsker å sjekke ut når jeg er der. Skulle jeg ikke tatt turen dit så hadde jeg garantert kjøpt din :) Ser de fort koster mellom 1000 og 2000 her!? Der har jeg funnet mange til rundt $100 +/- så da må jeg nesten snoke litt :) 
 
ha ha ha lolo!
bare vent.... har enda ikke møtt noen som ikke bryr seg om vogn... bare vent til du har trillet en liten stund, så kommer interessen;) alle vognene har så mange forskjellige finesser etc...bare vent! :)
 
dette med å ikke sitte i bilstol... vi tok alltid førstemann ut av stolen når vi skulle ut av bilen, og det gikk bare fint... så da gjør vi nok det samme med nr to. men man skal aldri si aldri- får vi en unge som sliter med kolikk søvnvansker etc kan det jo hende vi blir desperate;p
 
Back
Topp