ORIGINAL: Alvani
ORIGINAL: Mollå
ORIGINAL: Mollå
ORIGINAL: Someeone
Jeg har tengt og handle min drømmevogn i sverige,
Uansett om jeg bryter loven eller ikke, blir jeg derimot
stoppet, skal jeg nok greie og betale for meg.
Men med kursen og alt så sparer man en god del,
og jeg tror det kunne nærme seg 3000 til sammen.
Her jeg bor koster drømmevogna mi 8500 kr og for
noen som lever på nav er faktisk det 1 og en halv
mnds lønn. Får 6000 i mnd...Og finner du en vogn
til under 6000 kr i norge er du god, og da må jeg også
nevne at de billigvognene på billigebarnevogner.no ikke
er under min kategori som egner seg som brukbare.
Jeg ser ikke på dette som noen stor kriminalitet,
Men det er jo mitt syn. Sjønner at *stella* nevner
at det er ulovelig da noen kan bli stoppet og ikke
sjønner hvorfor de får bot. [:)]
Bruktmarkedet har mye... ofte kan vognene være like fine som nye... [;)] Det er veldig mange folk med vogndilla som gjerne kjøper seg både 4 og 5 vogner...
Jeg har råd til å kjøpe 3 vogner til full ny pris hvis jeg ønsker, men jeg føler det er penger ut av vinduet - og det er nok av barneutstyr jeg har lyst å bruke penger på - så jeg er på jakt etter den perfekte vogna på finn [;)]
Er helt enig![:)]
Jeg tenker akkurat likt, men mondial i black croc finnes det ikke så mange av[&:]
Hva er drømmevogna di?
Har den ene drømmevogna etter gullet da, Bugaboo Cameleon[:D]
Problemet mitt er at jeg er jævlig usikker!
Jeg har lyst på ei lita lett vogn som ikke tar så mye plass, men som kan brukes begge veier... Problemet er at når jeg tar de valgene, så er de som regel ikke så bra i terreng.. men på den annen side - jeg har gått VELDIG lite i terreng med den vi hadde til tulla - en brio kombi..
I tillegg så bar jeg ganske mye, og det kommer jeg nok til å gjøre denne gangen og - men jeg hadde nok tatt med meg vogn litt oftere hvis jeg hadde hatt ei lita og grei ei - så jeg vurderer en bugaboo bee... man kan bruke den til nyfødt med cacoon posen.. men jeg føler den ser litt 'ubeskyttet' ut da.. men på den annen side..
Ungen ligger ca. aldri ubeskyttett - fordi vi har for liten terasse til at ungen kan sove i vogn ute.. og hvilke andre situasjoner har vi da igjen? Jeg er helt elendig på å gå turer ute med vogn - og mest sannsynlig kommer jeg da til å foretrekke å bære - spesielt når barnet er mindre enn 6 mndr..
Vi har asfalt gangvei over alt hvor vi bor her - men sist så gikk jeg svært lite til kjøpesenteret likevel, jeg kjørte som regel - for jeg hadde ikke overskudd til å gå hjem igjen etter å ha trasket i 3-4 timer :p Uansett - asfalt skal være behagelig nok for den vogna.
Asfalt er det også overalt hvor min mor bor som er andre stedet jeg er 'mye'...
Og uansett - så har jeg jo mulighet for bæretøy! Som jeg ikke har noe som helst problem med å bruke. Med mindre jeg får en unge med bæreklaus, men det er jo ikke så mange av de...
Alternativer er Brio Go eller Stokke vogna - men stokke vogna føler jeg er helt ubrukelig til å evt bruke som sovevogn i barnehagen i etterkant - og Brio go - den kan jeg bruke - men da må jeg ha både bag + sportsdel - også føler jeg den 'virker' så diger.. Selv om den burde vel være mindre enn Brio Kombi uansett.
Camelonen anser jeg som uaktuell - for der vil sportsdelen blir for liten etterhvert. Jeg er 1,80 lang - tulla mi ser ut til å følge min vekstkurve - dvs. at selv om hun er 20 mnd så bruker vi mye str. 3 år i klærne hennes..
jess.
forøvrig ang reglene Stella ramser opp - hva er problemet med å bare si ok til stella'a lovopplysning - og være glad for at hun opplyste om det i tilfelle dere skulle bli tatt?
Greit å være klar over reglene før man bryter dem..
Det er ikke lett å velge barnevogn! [8D]
Hvis du synes buggisen blir kort i ryggen, så vil nok brio go`en også bli det?
Jeg har funnet drømmekombinasjonen min![:D]
Buggis + en god og solid bagvogn/sportsvogn.
Buggisen blir brukt til shopping, reise og til å klipse maxi cosien oppå ved handleturer o.l.
Bagvogna til soving, turer o.l[:)]
Lykke til med valget! Kommer nok til å komme mange slike tråder fremover[;)]
Trodde jeg hadde hørt at Brio Go var lengre.. har ikke lest at folk har hatt problemer med det der.. men venninna mi hadde Camelonen, og selv om gutten hennes er ca. gjennomsnittet (lavere enn mi tulle) så fikk hu problemet rundt 18-20 mndr..
Fant et sted hvor de hadde blitt informert av betjeningen at Go var blandt de lengste i ryggen..
Jeg begynner å gå litt mer tilbake til Go nå, funderer på om den kan bli brukt med softbag istedenfor å måtte ha bagdelen.. jeg har veldig ikke lyst på bagdelen :p