Barnevogn

-LeneMor-

Glad i forumet
Første ungen som er ventet her, og er helt grønn på hvilken ting jeg trenger!
Men, tenkte starte med barnevognen -lyst å dele litt tips?

Noen vogner dere har vært fornøyd/misfornøyd med?
Hvilken vogn skal dere ha?

Reiser over til England neste måned, og vurderer å kjøpe vogn der..

På forhånd takk for gode råd :)

Jeg har ingen erfaringer men ønsker og følge linken[:)][:)]

Vurderer Bugaboo Cameleon

ORIGINAL: Malakitten

Jeg har ingen erfaringer men ønsker og følge linken[:)][:)]

Vurderer Bugaboo Cameleon

jeg har Bugaboo og er kjempefornøyd med den.

Men det er viktig å tenke over hvor du bor og hva som er viktig for deg.

Trenger du en stødig vogn til grusveier eller trenger du en lett vogn som er lett å manøvrere?

eller noe mitt i mellom?

kommer du til å får så å trille slik at du trenger en vogn som er lett å slå sammen og ta ut og inn av bilen?

eller kommer du til å trille hjemmenifra nesten hver dag?

Hadde jeg gått hjemme den vinteren som nå har vært tror jeg jeg hadde endt opp med å kjøpe ny vogn.. for selv med vinterhjul er den ikke akkurat genial på vinterføre men det kommer jo an på hvor du bor.. Det gikk helt fint i fjor vinter.

Har ikke helt bestemt meg selv, men vet jeg vil ha en vogn som er lett både og kjøre og få inn og ut av bilen! I tillegg vil jeg ha en som blir liten da den slås i sammen! De fleste vogner er jo greie ellers, unngå de med aller minst bag! Men trenger heller ikke en kjempebag, min erfaring er at de vil sitte oppreist før bagen blir for liten og det går superfint og sove i sportsvogn også!

Jeg liker 4 stødige hjul, jeg liker et klassisk utsende og en flott stor bag, jeg går MYE turer på grus, veier, fjellveie, skog osv, jeg liker også at sportsdelen er stor og behagelig å sove i når dem blir større - derfor har jeg en Emmaljunga Mondial (BLack Croc) RÅ FORNØYD! [;)][:D]

Jeg er også 4 stødige hjul tilhenger, og selv om det er til dels tøffe vogner der ute så er det de tradisjonelle som fenger meg.

Jeg blir å trille hjemmefra oftest og det er både asfalt og grus. Jeg vil også ha en vogn som storebror kan håndtere uten å være redd for velt osv.

Jeg har kjøpt meg Emmaljunga Edge Duo, og GLEDER meg vilt til å bruke den.

Det som blir trukket frem som minus med den er at den er stor og tung, men for meg var det ikke noe alternativ, og jeg opplever den ikke som tung (gudsønnen min har likens)

Lykke til med vognvalg!

Jeg ønsker å kjøpe emmaljunga city cross i skinnimitasjon i croc (svart) den er super lett og trille da den har en meget lett understell. Skulle egentlig ha Edge Duo men denne har et mye tyngre understell og med erfaring fra 1.mann så blir disse vognene så tunge når ungen er i bhg alder da blir det så pes å trille

ORIGINAL: Charlotteogprinsessa

Jeg liker også 4 stødige hjul, at vognen har god fjæring,stor og romslig bag med god plass til vinterpose og at vognen kan brukes lenge.

Vi har Simo kombi og er kjempe fornøyde.Brukte bagen til snuppa var 8 mnd og den var romslig og god da også.
Den veier litt.Men løfter den jo ikke inn ut og hele dagen lang.Også er den en drøm å trille[:)]

kan bare signere denne [:D]

vi brukte bagen til hun var 11 mnd faktisk. hele vinteren gjennom med voksipose i [:)]
kjekt med løs bag som du kan ta med inn om du skal på besøk osv. og da slipper du å legge ungen i en kald vogn når du kommer ut igjen også.

er superfornøyd, og kommer til å kjøpe ny nå siden den etter snuppa nå er 8 år gammel [;)]

Vi har Emmaljunga Smart Duo Combi. En kjempegod vogn med solige hjul. Den er lett å håndtere samt å løfte inn og ut av bil. Det er god kvalitet så den ser helt super ut ennå selv etter 2,5 års bruk både hjemme og i barnehagen av storebror. [;)]

Har brio happy duo :) Brio harmony :) Den e så fiiiin :) Veldig fornøyd :)

ORIGINAL: ~Vimsa~

Bugaboo sefølgelig[:)]
Kommer jo til å gå på litt grus, men kjøper vinterhjulene i tillegg så tviler på at det er noe problem da[:)]

Jeg har Bugaboo og er veldig fornøyd. Nå bor jo jeg i Oslo, så triller ikke veldig mye på grus.

Men den vinteren jeg var hjemme, var det faktisk mer snø enn i år. Jeg hadde ingen problemer å trille vognene, men syns ikke vinterhjulene var spesielt gode å bruke. Da ble egentlig vognen verre å trille enn en vanlig 4-hjuling. Men gikk veldig fint å bruke de små hjulene på snø så lenge det ikke var nysnø.

Bagen er også veldig stor, faktisk like stor som på de store 4-hjulingene. Jeg brukte bagen helt til hun var 10 mnd, og skiftet ikke pga. plassmangel, men fordi hun ville opp og se.

Den veier ikke mer enn 9 kg og snur på 5-øringen. Liten og snerten og kjempe god å trille. Man kan også kjøpe adaptere og sette Maxi cosi bilsete rett på understellet. Det gjorde vi, og hadde god nytte av det.

Bagen under er ikke veldig lett å komme til når man bruker bagen, men det går. Jeg syns ikke det var noe stort problem.

Jeg har en Teutonia spirit S3 og er super fornøyd:o) Eneste jeg skal kjøpe i tillegg denne gangen er hardbaggen du fester på vognen når sportsdelen er tatt bort. Denne er større og har i tillegg en kallesje over hodet på babyen så det blir lunt og mørkt!
Vognen er super lett og trille omtrent overalt(vi er mye på fjellet om vinteren og har trillet i tung snø) og lett og legge sammen.

ORIGINAL: mamma85

Jeg ønsker å kjøpe emmaljunga city cross i skinnimitasjon i croc (svart) den er super lett og trille da den har en meget lett understell. Skulle egentlig ha Edge Duo men denne har et mye tyngre understell og med erfaring fra 1.mann så blir disse vognene så tunge når ungen er i bhg alder da blir det så pes å trille

Vi har bestilt denne vognen ! Bagen i en lys baige farge i skinnimitasjon og sportsdelen i svart croc [:D]
Har lest og undersøkt mye, og den skal være en super god vogn!!!

Jeg liker også 4 stødige hjul, at vognen har god fjæring,stor og romslig bag med god plass til vinterpose og at vognen kan brukes lenge.

Vi har Simo kombi og er kjempe fornøyde.Brukte bagen til snuppa var 8 mnd og den var romslig og god da også.
Den veier litt.Men løfter den jo ikke inn ut og hele dagen lang.Også er den en drøm å trille[:)]

Må bare signere denne [:D]

Jeg har OTH Urban Jungle. Den har 3 hjul, men er veldig stødig!
God å trille på asfalt og grus og skogstier og i snø!
Den blir flat og går lett inn i biler!
Er helt superfornøyd med den!! Hatt den i 3 år, og skal sikkert bruke den i 3 til;)

Sigenere denne [:D]

ORIGINAL: KathMor

Jeg liker 4 stødige hjul, jeg liker et klassisk utsende og en flott stor bag, jeg går MYE turer på grus, veier, fjellveie, skog osv, jeg liker også at sportsdelen er stor og behagelig å sove i når dem blir større - derfor har jeg en Emmaljunga : Mondial (BLack Croc) RÅ FORNØYD! [;)][:D]

smart duo[8D]

ORIGINAL: Mørimor

Jeg har OTH Urban Jungle. Den har 3 hjul, men er veldig stødig!
God å trille på asfalt og grus og skogstier og i snø!
Den blir flat og går lett inn i biler!
Er helt superfornøyd med den!! Hatt den i 3 år, og skal sikkert bruke den i 3 til;)

må bare si at dette er den beste vognen jeg har hatt, men er en minus ting å det er at baggen som babyen ligger i er så liten, så har du vinterbaby så varer ikke den lenge.
ellers er det drømme vogn[:)]

ORIGINAL: MiMiTa

Jeg er også 4 stødige hjul tilhenger, og selv om det er til dels tøffe vogner der ute så er det de tradisjonelle som fenger meg.

Jeg blir å trille hjemmefra oftest og det er både asfalt og grus. Jeg vil også ha en vogn som storebror kan håndtere uten å være redd for velt osv.

Jeg har kjøpt meg Emmaljunga Edge Duo, og GLEDER meg vilt til å bruke den.

Det som blir trukket frem som minus med den er at den er stor og tung, men for meg var det ikke noe alternativ, og jeg opplever den ikke som tung (gudsønnen min har likens)

Lykke til med vognvalg!

sign[:)]

Back
Topp