Barnevogn og røyk i kjeften

Akkurat dyreparken burde være tilnærma røykfri sone syns jeg. Er veldig få som respekterer de designerte røykesonene, og de er jo dessuten helt oppi folk likevel.

Og at disse er plasser sånn at man nesten MÅ gå forbi dem selv om man ikke røyker...

Ja er utrolig ubehagelig å bli tvungen til å trille forbi en røyksky. Å når man da ser en nyfødt baby ligge i vogna man trille forbi da kjenner jeg det koker! Ja dyreparken burde være røykfri. Men de tørr nok ikke det, redd for å tape gjester.
 
Den der unnskyldningen serverte venninna mi til meg også. Vet du hva, det er det dummeste jeg noensinne har hørt!
Jeg røyka før jeg ble gravid med eldste, og begynte igjen etterpå -slutta igjen 6mndr før jeg ble gravid med nr.2
Har aldri røyka mens jeg har gått gravid, og ja jeg var stressa og hadde røyksug, men får meg ikke til å tro at det er farligere enn å røyke :eek:

Kjenner ei jeg tror smugrøyker. Men kan jo ikke beskylde henne for det heller...

Hun har i hvertfall bestemt seg for å starte opp igjen så snart den lille er ute
 
Ærlig talt så grenser det til omsorgssvikt, i hvertfall når barnet er i magen. Men når ungen er i vogna søipper han jo ikke unna da heller.

Enig. Er så dårlig gjort å tvinge røyken og lukta på andre. Selv så kjørte jeg taxi her om dagen, og det luktet så røyk at jeg satt med hodet i fanget og var bilsyk hele turen frem. Den lukta er virkelig til å bli dårlig av, og det er det som er minst nevneverdig i denne saken.
Da jeg selv røkte så passet jeg på å ikke røyke opp i ansiktet på noen. Det er ikke så vanskelig å vise litt omtanke.
 
Du ser ikke problemet? Når man vet hvor farlig selv passiv røyking er? Jeg er tidligere røyker, men jeg FORSTÅR virkelig IKKE at noen utsetter barn for røyking. Så empatisk nekter jeg faktisk å være. Da får mor/far gå vekk fra barnet når de røyker.
De sier at de som røyket før er verst!
Tydeligvis IKKE i den gruppen selv HELDIGVIS!!!
Vet dere som snakker nedsettende her om denne moren HVOR mye passiv røyking det er snakk om?
For det er ALLTID snakk om en hvis mengde over tid!
Så deler av en røyk på 24 timer er ikke så utrolig skadelig som mange skal ha det til!

Veldig glad jeg ikke møtte på noen av dere mens jeg røyket!!! Ufyselig å ville henge ut en mor! Pass på at deres liv er perfekt!!!
Hadde denne moren blåst røyk med vilje på ungen, røyket i bilen med ungen eller røyket inne burde noen ha snakket med henne om farene! Men hva vet vel dere om det?
 
Mannen røykte for noen år tilbake men røykte aldri i nærheten av datteren våres som på den tiden da var 10 mnd. Han sluttet det året da sønnen våres var 1 år. Klart det er en avhengighet men det finnes da grenser?
 
Ser virkelig ikke problemet jeg!
Er slike ting som gjør at en røyker vil røyke mer! Man får dårlig samvittighet så man tar seg en røyk til.

Ja det er forferdelig og røyke MEN ikke-røykere må faktisk kunne ha såpass mye empati til å se at det er ikke frivillig men en avhengighet, ingen hadde vel røyket foran unger hvis de ikke var avhengig, eller husket hvordan det stinker!

Så lenge foreldrene ikke røyker inne og prøver å ellers minimere røyken så syns jeg ikke folk på et forum skal snakke nedsette om det!
Altså blåser hun røyk med vilje på ungen? Vet dere hvilket miljø det barnet er i ellers? Kan hende at den røyken er den eneste røyken moren røyker ved ungen!


Når hun i regnet står inne i skjulet med ungen i vogna og røyker, virker det ikke på meg som at det er samvittigheten overfor ungen som står i høysetet
Er vel heller ubehagelig å bli våt, tenker jeg

Nå som det er kaldt og nærmest vindstille så ser man jo også hvor sigarettrøyken henger, og når hun står 1-2 meter unna så er både hun og ungen midt i dampen

Røyken er en avhengighet, men jeg syns ikke synd i en eneste røyker. Er ufyselige greier. Og barna skal komme først, uansett!
 
Ja er utrolig ubehagelig å bli tvungen til å trille forbi en røyksky. Å når man da ser en nyfødt baby ligge i vogna man trille forbi da kjenner jeg det koker! Ja dyreparken burde være røykfri. Men de tørr nok ikke det, redd for å tape gjester.
Det er nok en umulighet. Men de kunne kanskje bygget glassbur til dem :-D hehe
 
Når hun i regnet står inne i skjulet med ungen i vogna og røyker, virker det ikke på meg som at det er samvittigheten overfor ungen som står i høysetet
Er vel heller ubehagelig å bli våt, tenker jeg

Nå som det er kaldt og nærmest vindstille så ser man jo også hvor sigarettrøyken henger, og når hun står 1-2 meter unna så er både hun og ungen midt i dampen

Røyken er en avhengighet, men jeg syns ikke synd i en eneste røyker. Er ufyselige greier. Og barna skal komme først, uansett!
Antar du spiser økologisk mat? Undersøker for metaller i alt av tannkrem, vann osv?
Passer på at stekepanna ikke har ripe eller lignende? Hvem vet du kan faktisk forgifte dine unger like mye! Huff barnemishandling altså!!! Så synd i ungene dine for alle er mennesker og gjør feil! Som sagt hvis ikke hun røyker inne, i bilen blåser røyk direkte på ungen osv så syns jeg ikke den ene røyken er noe å snakke om!
 
De sier at de som røyket før er verst!
Tydeligvis IKKE i den gruppen selv HELDIGVIS!!!
Vet dere som snakker nedsettende her om denne moren HVOR mye passiv røyking det er snakk om?
For det er ALLTID snakk om en hvis mengde over tid!
Så deler av en røyk på 24 timer er ikke så utrolig skadelig som mange skal ha det til!

Veldig glad jeg ikke møtte på noen av dere mens jeg røyket!!! Ufyselig å ville henge ut en mor! Pass på at deres liv er perfekt!!!
Hadde denne moren blåst røyk med vilje på ungen, røyket i bilen med ungen eller røyket inne burde noen ha snakket med henne om farene! Men hva vet vel dere om det?

Det spiller ingen rolle, faktisk. Røyking i nærheten av barn er usunt og potensielt skadelig, helt uavhengig hvor mange røyk og hvor ofte. For å snu empatibiten din. Bør ikke disse foreldrene som røyker i nærheten av sine barn ha såpass med empati ovenfor en ikke-røyker at de unngår å røyke foran barnet? Og i et langtidsperspektiv, hvilket forbilde er disse foreldrene som viser sine barn at røyking er greit? Ja, mulig tidligere røykere er verst. Kanskje det har noe med at vi vet hva vi snakker om? Mitt liv er aldeles ikke perfekt, men like naturlig som det er for meg å ikke la mitt barn stå rett bak eksospotta i noen sekunder er det naturlig for meg å beskytte henne mot røyk. Helt uavhengig tiden hun utsettes for slik forurensning. For ansatte i skole og barnehage er det ikke lenger tillatt å røyke i arbeidstiden, for selv partiklene som henger igjen i hud, lunger og klær har vist seg å være farlig for barn. Men forsvar gjerne røykerne. De er voksne med selvvalgte og bevisste handlinger. Barna er ubevisste mottakere av noe som kan skade dem. Jeg velger å ta barnets perspektiv.
 
Ja er utrolig ubehagelig å bli tvungen til å trille forbi en røyksky. Å når man da ser en nyfødt baby ligge i vogna man trille forbi da kjenner jeg det koker! Ja dyreparken burde være røykfri. Men de tørr nok ikke det, redd for å tape gjester.

Dyreparken ER røykfri! (foruten om noen røykesoner) Det er bare mange folk som tydeligvis ikke kan lese der ute!
 
Last edited:
Antar du spiser økologisk mat? Undersøker for metaller i alt av tannkrem, vann osv?
Passer på at stekepanna ikke har ripe eller lignende? Hvem vet du kan faktisk forgifte dine unger like mye! Huff barnemishandling altså!!! Så synd i ungene dine for alle er mennesker og gjør feil! Som sagt hvis ikke hun røyker inne, i bilen blåser røyk direkte på ungen osv så syns jeg ikke den ene røyken er noe å snakke om!
Denne ENE røyken er nok ikke den eneste røyken fordi for det første hadde hun da fint klart å styre den unna sin lille skatt.

Du kan ikke sammenligne risikoen ved passiv røyking med risikoen ved å leve og spise normalt.

Røyk er ikke noe barn skal utsettes for. Punktum.

Selvsagt finnes det verre ting, dop, alkohol, vold, krig. Men KAN man la barnet slippe å puste inn gift, så gjør man det.

Man strekker seg så langt man kan for å sikre at barna har det bra. Jeg syns at å røyke utenfor barnas rekkevidde er et sånt hensyn man skal ta.
 
Det spiller ingen rolle, faktisk. Røyking i nærheten av barn er usunt og potensielt skadelig, helt uavhengig hvor mange røyk og hvor ofte. For å snu empatibiten din. Bør ikke disse foreldrene som røyker i nærheten av sine barn ha såpass med empati ovenfor en ikke-røyker at de unngår å røyke foran barnet? Og i et langtidsperspektiv, hvilket forbilde er disse foreldrene som viser sine barn at røyking er greit? Ja, mulig tidligere røykere er verst. Kanskje det har noe med at vi vet hva vi snakker om? Mitt liv er aldeles ikke perfekt, men like naturlig som det er for meg å ikke la mitt barn stå rett bak eksospotta i noen sekunder er det naturlig for meg å beskytte henne mot røyk. Helt uavhengig tiden hun utsettes for slik forurensning. For ansatte i skole og barnehage er det ikke lenger tillatt å røyke i arbeidstiden, for selv partiklene som henger igjen i hud, lunger og klær har vist seg å være farlig for barn. Men forsvar gjerne røykerne. De er voksne med selvvalgte og bevisste handlinger. Barna er ubevisste mottakere av noe som kan skade dem. Jeg velger å ta barnets perspektiv.
Eh har røyket før selv altså!

Det er MYE inn er giftig og farlig! Moren til være et dårlig forbilde men fins faktisk barn som ikke begynner å røyke selv om foreldrene røyker osv.
Eksos er også giftig, bråtebrann også! Slutte å bruke bilen og gå alle sammen? Eller feie for sin egen dør før man kaster noen "under" bussen for en røyk i løpet av 24timer!
De kan ha inne klær og ute klær forresten som henger forskjellige steder! Dere vet virkelig ikke noe om henne!!!!
 
Denne ENE røyken er nok ikke den eneste røyken fordi for det første hadde hun da fint klart å styre den unna sin lille skatt.

Du kan ikke sammenligne risikoen ved passiv røyking med risikoen ved å leve og spise normalt.

Røyk er ikke noe barn skal utsettes for. Punktum.

Selvsagt finnes det verre ting, dop, alkohol, vold, krig. Men KAN man la barnet slippe å puste inn gift, så gjør man det.

Man strekker seg så langt man kan for å sikre at barna har det bra. Jeg syns at å røyke utenfor barnas rekkevidde er et sånt hensyn man skal ta.
Leve og spise normalt? Mye som ikke er normalt idag og mange giftstoffer vi får i oss eller gir til ungene! Og du kjørte bil? Eksos er faktisk giftig! El -bil? Bruker mer energi kun på å bli laget enn en bensin bil bruker i løpet av 5 år!


Ikke rart mødre føler at de må fremstå som perfekte for andre mødre må vist alltid finne noe å hakke på!!!

Nei sorry en røyk er virkelig IKKE PROBLEMET her men dere som føler at dere må snakke nedsettende om andre mødre! Fy og slike ting skal dere lære barna deres? At de kan snakke nedsettende om andre?
 
Kjenner ei jeg tror smugrøyker. Men kan jo ikke beskylde henne for det heller...

Hun har i hvertfall bestemt seg for å starte opp igjen så snart den lille er ute

Når man har den innstillingen i utgangspunktet, vil jeg tro det er vanskelig å legge røyken på hylla i 9mndr
 
Tatt bilde av....?

Ja ser den er litt drøy, men ikke for fb altså, rett og slett fordi sånt er så graverende at folk nesten ikke tror det hvis du forteller det. Blir jo mest som å spre usanne rykter om noen. Har du bilde så blir du trodd hvertfall.

Men det er nok ikke lurt :p sikkert ikke lov heller. Men kan jo late som, for å få ho til å skvette litt
 
Eh har røyket før selv altså!

Det er MYE inn er giftig og farlig! Moren til være et dårlig forbilde men fins faktisk barn som ikke begynner å røyke selv om foreldrene røyker osv.
Eksos er også giftig, bråtebrann også! Slutte å bruke bilen og gå alle sammen? Eller feie for sin egen dør før man kaster noen "under" bussen for en røyk i løpet av 24timer!
De kan ha inne klær og ute klær forresten som henger forskjellige steder! Dere vet virkelig ikke noe om henne!!!!

Jeg diskuterer ikke denne moren, jeg diskuterer generelt. Eksos er giftig, derfor står man ikke bak eksospotta. Bråtebrann er giftig, derfor er det forbudt i mange kommuner og enda mindre står oppi bålet hvis man er i nærheten av et. Man beskytter barna sine så langt det går for skadelige stoffer.

For meg er det veldig spesielt å forsvare en voksen røyker fremfor et barn uten noen mulighet for å beskytte seg selv.
 
Back
Topp