Kan noen hjelpe meg litt?
Står imellom britax smile 4 og emmaljunga nxt90.
Det er kampanje nå, så tenkte jeg skulle bestille
For og imot??
smile 4, lett og nett vogn, takler det meste av terreng og blir liten sammenlagt. Flat sittedel (ryggen legges ned), veldig god kalesje på spesielt sittedelen. smile har romsligst handlekurv under vogna
Emmaljunga nxt90 veier mye mer, litt annerledes demping men jeg synes fortsatt den er litt stiv da. Mer tungkjørt vogn, men mange liker at den er veldig stødig. Jeg liker godt håndtaket på denne vogna, men synes ellers kalesje er litt knapp på både bag og sittedel. Det kan dog fikses med kalesjeforlenger fra feks tinkafu.
Tar veldig mye mer plass sammenlagt enn smile 4. Du kan velge mellom ergonomisk sittedel (sete som bikkes bakover) eller flat sittedel.
Ville sett på om plass sammenlagt og totalvekt på vogna har noe å si. Og hvilken du synes ser finest ut vil jeg igså si er viktig. Veldig mange vogner er gode vogner, så det kommer litt an på hvilket design man vil ha og hvilke kjøreegenskaper man ønsker. Jeg opplever smile som smidigere og mer lettkjørt enn nxt90, men at nxt90 kanskje takler hakket mer terreng. Til gjengjeld er den tyngre og mye mer upraktisk å få inn og ut av bil. Med de ønskene jeg har for ei vogn, ville jeg gått for smile av disse, men det er bare min subjektive mening og ikke fasiten for alle