Barnevogn og bilsete

Sommerfall

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Det er forferdelig tidlig enda, har ikke tatt ultralyd enda en gang..Men må få det litt ut av systemet mitt og satt på et finn.no søk..

Barnevogn, altså for en jungel! :eek:
Jeg trenger en til bilen min som er enkel å legge sammen, og blir så liten som mulig. Har et håp om å slippe å dra ut og inn hundeburet i bagasjerommet :angelic: er det da gunstig i begynnelsen å ha en som bilsetet kan settes kjapt på? Hva annet burde den vogna ha?

Tur/hjemme/sove vogn da?
Har skjønt at underlaget vi går tur på har noe å si, det er jo grusvei/snø.

Bilsete? Hvilket? Hva må jeg tenke på der? Ett til hver bil?

Så mye spørsmål om to små ting!
 
Det er forferdelig tidlig enda, har ikke tatt ultralyd enda en gang..Men må få det litt ut av systemet mitt og satt på et finn.no søk..

Barnevogn, altså for en jungel! :eek:
Jeg trenger en til bilen min som er enkel å legge sammen, og blir så liten som mulig. Har et håp om å slippe å dra ut og inn hundeburet i bagasjerommet :angelic: er det da gunstig i begynnelsen å ha en som bilsetet kan settes kjapt på? Hva annet burde den vogna ha?

Tur/hjemme/sove vogn da?
Har skjønt at underlaget vi går tur på har noe å si, det er jo grusvei/snø.

Bilsete? Hvilket? Hva må jeg tenke på der? Ett til hver bil?

Så mye spørsmål om to små ting!
Sniker
De fleste anerkjente vogner kan pares med flere bilstoler ved hjelp av adapter :happy: det viktigste med bilstol er å velge en som får korrekt helling i bilen
 
Det er forferdelig tidlig enda, har ikke tatt ultralyd enda en gang..Men må få det litt ut av systemet mitt og satt på et finn.no søk..

Barnevogn, altså for en jungel! :eek:
Jeg trenger en til bilen min som er enkel å legge sammen, og blir så liten som mulig. Har et håp om å slippe å dra ut og inn hundeburet i bagasjerommet :angelic: er det da gunstig i begynnelsen å ha en som bilsetet kan settes kjapt på? Hva annet burde den vogna ha?

Tur/hjemme/sove vogn da?
Har skjønt at underlaget vi går tur på har noe å si, det er jo grusvei/snø.

Bilsete? Hvilket? Hva må jeg tenke på der? Ett til hver bil?

Så mye spørsmål om to små ting!
Vi hadde ikke nyfødt bilstol i hver bil, vi kjøpte ført to bilstoler når vi byttet til stol nr 2:)
Ei vogn som er god og trille både for deg og partner- vi har nxt90 emmaljunga- den kan håndtake justeres veldig på, samt vi kjøpte med luft hjul - da går den fint både på grus, snø og asfalt:) vogn føler jeg er så individuelt at det må i butikk og kjenne samt ta på:) bilstol er et hav, jeg lest mye på tester, men glemte helt og tenke på vekten på selve stolen- så endte opp med en ganske tung stol egt..
 
Det er forferdelig tidlig enda, har ikke tatt ultralyd enda en gang..Men må få det litt ut av systemet mitt og satt på et finn.no søk..

Barnevogn, altså for en jungel! :eek:
Jeg trenger en til bilen min som er enkel å legge sammen, og blir så liten som mulig. Har et håp om å slippe å dra ut og inn hundeburet i bagasjerommet :angelic: er det da gunstig i begynnelsen å ha en som bilsetet kan settes kjapt på? Hva annet burde den vogna ha?

Tur/hjemme/sove vogn da?
Har skjønt at underlaget vi går tur på har noe å si, det er jo grusvei/snø.

Bilsete? Hvilket? Hva må jeg tenke på der? Ett til hver bil?

Så mye spørsmål om to små ting!
Vi hadde Britax smile 2 med både første og andre barnet og var veldig fornøyd med den vognen. Nå har den blitt veldig slitt etter å ha blitt sinnsykt mye brukt i 6 år både inne og ute og som barnehagevogn for begge ungene.

Nå vil vi kjøpe ny versjon av denne vognen da den er lenger i ryggen og finere. Blir enten Britax smile 3 eller Britax smile 4 nå. Vognen blir veldig liten og er lett å pakke sammen, kjempe enkel og deilig å kjøre! Kjøper man pakken med liggedel, sportsdel, nyfødt bilstol og isofix base så får du alt du trenger. Den bilstolen er såå lett å klikke av basen og sette den rett på vognen.

Du trenger bare en av den bilstolen! Om du trenger å ha den i en annen bil så går det an å feste bilstolen med bilbelte. Er først når du har bilstol 2-3 at du trenger to av hver og det er lenge til.
 
Vi hadde Britax smile 2 med både første og andre barnet og var veldig fornøyd med den vognen. Nå har den blitt veldig slitt etter å ha blitt sinnsykt mye brukt i 6 år både inne og ute og som barnehagevogn for begge ungene.

Nå vil vi kjøpe ny versjon av denne vognen da den er lenger i ryggen og finere. Blir enten Britax smile 3 eller Britax smile 4 nå. Vognen blir veldig liten og er lett å pakke sammen, kjempe enkel og deilig å kjøre! Kjøper man pakken med liggedel, sportsdel, nyfødt bilstol og isofix base så får du alt du trenger. Den bilstolen er såå lett å klikke av basen og sette den rett på vognen.

Du trenger bare en av den bilstolen! Om du trenger å ha den i en annen bil så går det an å feste bilstolen med bilbelte. Er først når du har bilstol 2-3 at du trenger to av hver og det er lenge til.
Jeg titta faktisk på 3'ern og syntes den så ok ut. Men må nok avgårde for å prøve når den tiden kommer. Synes det var kjekt å kunne få alt i en pakke.

Har og sett at mange liker den serien der.

Shit..ja det blir vel å bytte ut såpass med de bilstolene..
 
Vi hadde ikke nyfødt bilstol i hver bil, vi kjøpte ført to bilstoler når vi byttet til stol nr 2:)
Ei vogn som er god og trille både for deg og partner- vi har nxt90 emmaljunga- den kan håndtake justeres veldig på, samt vi kjøpte med luft hjul - da går den fint både på grus, snø og asfalt:) vogn føler jeg er så individuelt at det må i butikk og kjenne samt ta på:) bilstol er et hav, jeg lest mye på tester, men glemte helt og tenke på vekten på selve stolen- så endte opp med en ganske tung stol egt..
Aha, så vente litt med bilstol nr 2 da.

Notere meg vogna

Åh, det var lurt å minne en på..vekten av selve stolen!
 
Med jenta mi født 2020 kjøpte vi to baser, en i hver bil slik at vi kunne bruke babystolen i begge. Kjøpte stol nr 2 i samme merke og da to stoler. Har Emmaljunga nxt 90F til tiden med babybag :)
 
Vi har vogn og bilstol etter jenta vår som er født i 2020, vi har da britax baby safe 2 i-size m/flex base, passer til begge bilene våre pga. Flex base! Og kjøpte vogn brukt på finn faktisk, en emmaljunga edge duo, veldig fornøyd med vogna! Godt størrelse i bagdelen!
 
Den første vogna vi kjøpte var Britax smile 2, og den har jeg vært veldig fornøyd med. Den er høyere oppe fra bakken enn de fleste andre vogner, så det er ikke like tungt å stå bøyd over den og fikse på pose og seler. Den har lufthjul og er fin og lett å trille med. Vår er brukt til to unger og blir nok brukt til tredje også. :) Den er litt kort i ryggen, så jeg synes ikke at den holder hele vognperioden, men smile 3 er visst lengre i ryggen! At smile-vognene er under halvparten av prisen av en Emmaljunga- eller Stokke-vogn er også veldig fint så klart.

Da eldste begynte i barnehagen kjøpte jeg en brukt Emmaljunga nitro city til 1000 kr. Demonterte den og vasket den grundig, og fikk en fin sovevogn til barnehagen (vi fikk beskjed om at det var mest praktisk å la den stå der).

Da minsten ble født hadde eldste vokst ut av smile 2, så da kjøpte jeg en Babyjogger City Elite 2 slik at de hadde hver sin vogn. Samtidig kjøpte jeg en brukt Babyjogger City mini gt double (altså søskenvogn). Én av disse var nok overflødig :bag:, siden dobbelvogna ble brukt hvis begge var med. Men jeg må si at jeg virkelig elsker Babyjogger-vognene!

Da vi skulle på en eller annen tur en gang kjøpte jeg en Babyzen yoyo reisetrille som var litt for dyr... Jeg har ikke brukt den så mye, men har den liggende i bilen slik at den er klar for en tur på kjøpesenteret. Jeg har lånt den bort flere ganger til folk som skal ut å reise, da den er veldig liten og praktisk. Når den er sammenslått skal den få plass i håndbagasjen på fly. Den har små hjul i hardplast og ikkejusterbart håndtak, så den er ikke så behagelig å trille med, men bra nok for kjøpesenteret, danskebåten, flyplassen. :)

Shit, unnskyld stilen. :bag:

Bilstoler: Vi har hatt britax i både babystol, stol 2 og stol 3. Det kan være verdt å merke seg at britax har noen produkter som er "premium line", hvor kvaliteten er høyere. Babystolen vår er litt for skranglete synes jeg (mulig jeg sniker meg til å bytte den ut), men da jeg kjøpte bilstol 2 (premium) var jeg så fornøyd med hvor fin den var. :) Ellers har de BeSafe på bilverkstedet vårt. Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg kanskje gått for dem. Jeg synes stolene virker fine, og det er fint å kunne dra innom og se på og prøve, og ikke minst; kjøpe lokalt!
 
Har britax smile 3 fra forrige gang, og er superfornøyd med den. Den er fortsatt i jevnlig bruk, og holder hverfall en unge til ☺️
 
Vi har britax smile 3, liker den godt men syns kanskje bagdelen er litt liten. Bagdelen er litt større tror jeg på britx smile 2.
 
Vi har britax smile 3, liker den godt men syns kanskje bagdelen er litt liten. Bagdelen er litt større tror jeg på britx smile 2.
Bagdelen er ganske liten på smile 2 også, byttet til (liggende) sittedel da mine var rundt 5 måneder. Men med vinterpose og fottrekk følte jeg det ble lunt og bra likevel. :)
 
Bagdelen er ganske liten på smile 2 også, byttet til (liggende) sittedel da mine var rundt 5 måneder. Men med vinterpose og fottrekk følte jeg det ble lunt og bra likevel. :)
Vi måtte bytte til sittedel da begge var ca 4 mnd gamle fordi de rullet rundt og nektet å ligge i bagdelen. Ble for skummelt.

Men som du sier så blir det nesten som en bagdel når du bruker vinterpose :) har funka kjempe fint for begge mine :) funker sikkert med neste også selv om det blir sommerbaby, fordi det er jo desember når den er ca 4 mnd :)
 
Vi måtte bytte til sittedel da begge var ca 4 mnd gamle fordi de rullet rundt og nektet å ligge i bagdelen. Ble for skummelt.

Men som du sier så blir det nesten som en bagdel når du bruker vinterpose :) har funka kjempe fint for begge mine :) funker sikkert med neste også selv om det blir sommerbaby, fordi det er jo desember når den er ca 4 mnd :)
Vi må ta høyde for samtlige årstider kjennes det ut som.
 
Tusen takk for alle innspill! Dere er så goe å ha for ei som venter sin første :Heartred

Har lest hver eneste kommentar, og tar med meg tips, råd og idéer.
Bare å fortsette å komme med tanker og innspill om noen brenner inne med noe :happy:
 
Kan noen hjelpe meg litt?

Står imellom britax smile 4 og emmaljunga nxt90.
Det er kampanje nå, så tenkte jeg skulle bestille :nailbiting:
For og imot??
 
Back
Topp