Den første vogna vi kjøpte var Britax smile 2, og den har jeg vært veldig fornøyd med. Den er høyere oppe fra bakken enn de fleste andre vogner, så det er ikke like tungt å stå bøyd over den og fikse på pose og seler. Den har lufthjul og er fin og lett å trille med. Vår er brukt til to unger og blir nok brukt til tredje også.
Den er litt kort i ryggen, så jeg synes ikke at den holder hele vognperioden, men smile 3 er visst lengre i ryggen! At smile-vognene er under halvparten av prisen av en Emmaljunga- eller Stokke-vogn er også veldig fint så klart.
Da eldste begynte i barnehagen kjøpte jeg en brukt Emmaljunga nitro city til 1000 kr. Demonterte den og vasket den grundig, og fikk en fin sovevogn til barnehagen (vi fikk beskjed om at det var mest praktisk å la den stå der).
Da minsten ble født hadde eldste vokst ut av smile 2, så da kjøpte jeg en Babyjogger City Elite 2 slik at de hadde hver sin vogn. Samtidig kjøpte jeg en brukt Babyjogger City mini gt double (altså søskenvogn). Én av disse var nok overflødig
, siden dobbelvogna ble brukt hvis begge var med. Men jeg må si at jeg virkelig elsker Babyjogger-vognene!
Da vi skulle på en eller annen tur en gang kjøpte jeg en Babyzen yoyo reisetrille som var litt for dyr... Jeg har ikke brukt den så mye, men har den liggende i bilen slik at den er klar for en tur på kjøpesenteret. Jeg har lånt den bort flere ganger til folk som skal ut å reise, da den er veldig liten og praktisk. Når den er sammenslått skal den få plass i håndbagasjen på fly. Den har små hjul i hardplast og ikkejusterbart håndtak, så den er ikke så behagelig å trille med, men bra nok for kjøpesenteret, danskebåten, flyplassen.
Shit, unnskyld stilen.
Bilstoler: Vi har hatt britax i både babystol, stol 2 og stol 3. Det kan være verdt å merke seg at britax har noen produkter som er "premium line", hvor kvaliteten er høyere. Babystolen vår er litt for skranglete synes jeg (mulig jeg sniker meg til å bytte den ut), men da jeg kjøpte bilstol 2 (premium) var jeg så fornøyd med hvor fin den var.
Ellers har de BeSafe på bilverkstedet vårt. Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg kanskje gått for dem. Jeg synes stolene virker fine, og det er fint å kunne dra innom og se på og prøve, og ikke minst; kjøpe lokalt!