Barnevogn og bilsete

MammaenTilE

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Hei,

Vi er nå 6+4 med vårt første barn. Litt tidlig å tenke på dette nå allerede, men noen som har anbefalinger på barnevogner og bilseter? Blir turer på asfalt og grus helst.
 
Buggabo buffalo/Fox for vogn.

Hadde besafe modular som bilstol, men ville kanskje valgt Maxi cosi cabriofix(?) Om jeg hadde valgt igjen. Besafe er veldig trygge seter og god solskjerming, men den ble etterhvert veldig tung å bære. Tror Maxi cosi er litt lettere.
 
Maxi cosi Pebble er best i test, så jeg tror jeg ønsker meg den. Så ønsker jeg ei trille jeg kan sette den på, sånn at jeg slipper å ta baby ut av bilstolen og over i barnevogn dersom baby sover. Hadde Britax bilstol og trille som passet sammen. Det var genialt.

Men jeg måtte låne bort bilstolen til søstra mi, så nå vil jeg ikke ta i den med en lang pinne engang. Den er utrolig ekkel og skitten. Så nå må jeg nok kjøpe ny til denne babyen.
 
Maxi cosi Pebble er best i test, så jeg tror jeg ønsker meg den. Så ønsker jeg ei trille jeg kan sette den på, sånn at jeg slipper å ta baby ut av bilstolen og over i barnevogn dersom baby sover. Hadde Britax bilstol og trille som passet sammen. Det var genialt.

Men jeg måtte låne bort bilstolen til søstra mi, så nå vil jeg ikke ta i den med en lang pinne engang. Den er utrolig ekkel og skitten. Så nå må jeg nok kjøpe ny til denne babyen.
Sniker litt.
Maxi cosi pebble er på vei ut, det er rock som nå er utbytteren.

Den har egenvekt på 3,9kg så den er superlett i forhold til f.eks cybex cloud som har egenvekt på ca 4,8-9kg. Bakdelen er at du ikke får 360-rotasjon til maxi cosi sine stoler.
 
Her blir det TFK Adventure 2 og cybex nyfødtsete. TFK er på supersalg på Barnas hus nå. Skal ut av sortimentet, så får både bag og understell for 5500kr !!
Hadde den vogna sist, og ELSKET den!
 
Jeg elsker baby jogger city elite! Eneste minuset er at den ikke er vendbar, men jeg trillet for det meste når hun skulle sove så da hadde jeg god oversikt via titteluka :) Brukte bagdel til hun var ca 7mnd, og hun var stor for alder :)
Bilstol hadde vi besafe modular, veldig fornøyd. Vi ville ikke ta maxi cosi cabrio fix da jeg mener jeg leste en plass det er kjempelenge siden den ble testet sist.. De fleste bilseter er kjempegode :) Adapter til vogn bruke jeg mye!
 
Jeg skal kjøpe Emmaljunga nxt90 i grå/brun :love7

Bilstol har jeg ingen anelse. Men vil ha sånn med 360 rotasjon. :notworthy
 
Jeg skal kjøpe Emmaljunga nxt90 i grå/brun :love7

Bilstol har jeg ingen anelse. Men vil ha sånn med 360 rotasjon. :notworthy
Den vogna skal vi også ha!

Den er faktisk produsert i Sverige - eneste vi kunne finne som ikke er laget i Kina eller lignende. For oss er det veldig viktig, så vi ble så glade da vi fant ut dette :D
 
Jeg skal kjøpe Emmaljunga nxt90 i grå/brun :love7

Bilstol har jeg ingen anelse. Men vil ha sånn med 360 rotasjon. :notworthy

Hadde først sett meg ut Stokke vogn, men har kommet over den vogna der jeg også å vurderer den, er jo kjempe fine :love7
 
Har vært innom evig mange vogner etter storesøster, og de absolutte favorittene er Bugaboo fox, og Stokke trailz ny modell.

Ser at flere skriver Nxt90 her, og jeg vil bare anbefale dere å prøve denne skikkelig før dere kjøper (helst ikke i butikk på flatt underlag) da denne vognen kan være skikkelig tung og stiv å kjøre på ujevnt underlag. Men så klart er smaken som baken:)
 
Vi skal ha Bugaboo Fox (selv om jeg også liker godt tanken på en vogn som ikke er produsert i Kina, men jeg har så ekstremt dårlig erfaring med Emaljunga-vogner etter å ha jobbet i barnehage som student).

Når det gjelder bilsete har jeg virkelig null peiling. Vi har ikke bil, men er med i el-bil kollektiv, og bruker jo bil når vi kjører til hytta og liknende. Så vi trenger et sete som er lett å feste riktig, også når vi står i et parkeringshus og ikke har supergod tid.
 
Jeg elsker baby jogger city elite! Eneste minuset er at den ikke er vendbar, men jeg trillet for det meste når hun skulle sove så da hadde jeg god oversikt via titteluka :) Brukte bagdel til hun var ca 7mnd, og hun var stor for alder :)
Bilstol hadde vi besafe modular, veldig fornøyd. Vi ville ikke ta maxi cosi cabrio fix da jeg mener jeg leste en plass det er kjempelenge siden den ble testet sist.. De fleste bilseter er kjempegode :) Adapter til vogn bruke jeg mye!

Vi har også denne og vi måtte kjøpe ny vogn fordi han vokste ut av bagdelen ved 3,5 mnd :wideyed:
 
Vi har babyjogger City premier.

Når det gjelder bilstol, er det veldig viktig å prøve i bil å få 45grader helning til nyfødt. Anbefaler bloggen bilstoler.blogg.no og facebookgruppa bilstoler!

Maxi cosi cabriofix er en gammel stol, som ikke har vært oppdatert på lenge. Så anbefaler heller maxi cosi pebble plus.

Vi skal ha den som passer i vår bil med bratte seter.
 
Jeg elsker baby jogger city elite! Eneste minuset er at den ikke er vendbar, men jeg trillet for det meste når hun skulle sove så da hadde jeg god oversikt via titteluka :) Brukte bagdel til hun var ca 7mnd, og hun var stor for alder :)
Bilstol hadde vi besafe modular, veldig fornøyd. Vi ville ikke ta maxi cosi cabrio fix da jeg mener jeg leste en plass det er kjempelenge siden den ble testet sist.. De fleste bilseter er kjempegode :) Adapter til vogn bruke jeg mye!

Helt enig med vogn! Denne har jeg hatt også. Brukte bagdelen til han var 7 mnd og det må vinterstid med stor vinterpose oppi så synes den er super størrelse på. :happy:
 
Hmm kjedelig den ble så fort liten da. Men den skal jo være ca like lang som edge duo, bare smalere - mener jeg. Hvilken vogn bytta du da til?

Mener den er mindre. Bytta til buggabo buffalo og da hadde han kjempegod plass. Da begynte vi med vinterpose også. Syntes det var så synd for var så fornøyd med vogna. Men når jeg fikk buggaboen var det mange hakk opp, og er så mye mer fornøyd med buggabo-vogna, også sportdelen. Kanskje spesielt sportdelen! :)
 
Mener den er mindre. Bytta til buggabo buffalo og da hadde han kjempegod plass. Da begynte vi med vinterpose også. Syntes det var så synd for var så fornøyd med vogna. Men når jeg fikk buggaboen var det mange hakk opp, og er så mye mer fornøyd med buggabo-vogna, også sportdelen. Kanskje spesielt sportdelen! :)
Hmm.. buffalo er 3cm lengre og 0,5 cm bredere enn baby jogger deluxe bag :eek: Bra du fant en vogn som funka bedre for dere :)
 
Back
Topp