Barnevogn i trapper

*Håpefull*

Glad i forumet
Hei :)

Jeg lurer på om det er ok å trille barnevognen med babyen på 1 mnd i de seks trappetrinnnene ned i underetasjen i blokken vår eller kan det skape skader i nakke etc?

Vi bor altså i blokk i 3 etg. og jeg har heldigvis muligheten til å sette vognen ned i underetasjen. Har pleid å ta ut barnet og holde henne i ene armen mens jeg triller vognen ned trappetrinnene. Så tenkte jeg på om det går an å trille vognen ned disse trappetrinnene med babyen i eller bør jeg fortsette med å ta henne ut først? Har alltid tenkt at nakken/hodet kanskje ikke tåler dunkene fra trapptrinnene? Det samme spm. gjør seg gjeldende opp også: bør man ta vognen opp uten å legge barnet i først? Hva gjør dere? :) Det letteste er jo at baby ligger oppi men jeg fortsetter å bære henne dersom dette ikke er forsvarlig altså!! :D

Jeg bodde i 2 etg. Og ungen er i dag 13år. Det gikk fint. Men du kan jo trille forsiktig så det ikke humper.

Ja, du trillet vognen opp og ned trappene med barnet i vognen? Det blir litt humping, men som du sier, hvis man triller forsiktig så blir det ikke så hardt:joyful: Er tungvint å ta henne ut og bære henne i den ene armen mens man samtidig triller vognen opp/ned trappen:rolleyes::)

Ja, du trillet vognen opp og ned trappene med barnet i vognen? Det blir litt humping, men som du sier, hvis man triller forsiktig så blir det ikke så hardt:joyful: Er tungvint å ta henne ut og bære henne i den ene armen mens man samtidig triller vognen opp/ned trappen:rolleyes::)

Vi har tre trinn i trappa på vei ned fra huset. Trillet sakte og forsiktig. Har gått fint det :)

Med unge oppi ja. Du lærer fort å trille trapp uten at det humper :)

Med unge oppi ja. Du lærer fort å trille trapp uten at det humper :)

Hehe, okei...Føler liksom at det "smeller" så hardt nedpå når man lander på trinnet, men jeg får trille forsiktig da så går det vel bra;) Hvilken vei triller du/dere i trappene opp og ned for å gjøre det mest mulig skånsomt?

Jeg har alltid tatt ned vogna med baby oppi, trinn for trinn. Det verken humper eller gjør noen skade slik jeg gjør det.

Hehe, okei...Føler liksom at det "smeller" så hardt nedpå når man lander på trinnet, men jeg får trille forsiktig da så går det vel bra;) Hvilken vei triller du/dere i trappene opp og ned for å gjøre det mest mulig skånsomt?

Står øverst i trappa og triller ned på bakhjulene, opp igjen går jeg baklengs og drar vogna forsiktig opp på bakhjulene.

Jeg triller ned trapper, har gjort det fra første dag. Tar det pent og rolig, det humper ikke noe særlig

Tar du det helt sakte, humper det ikke. Synes det er ekkelt, eller tungt (det blir tyngre etter hvert), kan du bære babyen, eller bruke bæretøy. En ringslynge f.eks. tar liten plass under vogna. Evt. kan du jo bære bagen med babyen oppi, hvis den har bærestropper, og trille understellet én og én etasje, men det blir jo litt ekstra jobb.
:)

Da har jeg prøvd meg litt i trapper og det har gått helt fint som dere sier her...ikke så skremmende som jeg hadde forestillinger om:joyful::joyful::)Takk for innspill og tips, dere er gull:love7

Back
Topp