Barnevogn 2.0 - Hvilken kjøpte du og hvorfor?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Ser flere nå har handlet inn sin barnevogn til baby, tenkte det kunne være fint å samle i egen tråd hvilken vogn du kjøpte og hvorfor valgte du akkurat den? Hvilke kriterier føler du ble oppfylt? :happy:

Gøy å finne igjen denne tråden etter vi har fått brukt vognene våres også, og da kan vi jo legge inn reviews :woot:
 
Til første barnet kjøpte jeg Easywalker Harvey 2. Den hadde vunnet best i test og fått høyeste poengsum noensinne da. Den var rimelig i pris, veldig god å trille (også lett med bare én hånd), lett å slå sammen, relativ liten sammenlagt, ergonomisk sittedel som kan vippes i fire forskjellige hellinger og snus, justerbart fotbrett, fire hjul med muligheten for å låse de to fremste, lett å skifte mellom bagdel/sittedel/bilstol, mulighet til å gjøre om til søskenvogn, likte utseendet og fargene man kunne velge. Minuset med den var at den gjerne kunne hatt litt lengre kalesje (der er jo Bugaboo overlegen), men fungerer helt fint med Tinkafu solskjerm. Den var også utvokst ca ved 2,5-årsalder så da kjøpte vi en Babyjogger City Mini GT2 siden den varer lenge, lett å slå sammen og blir også relativ liten sammenlagt. (BJ City Elite2 ble for stor for meg, den er både høyere og bredere enn GT2). Ville ikke hatt Mini GT eller Elite som eneste vogn siden man ikke kan snu sittedelen. Både jeg og mannen er generelt mye mer fornøyd med Easywalker enn Babyjogger som føles litt billig i forhold.

Denne gangen har vi kjøpt Bugaboo Donkey 5 fordi vi ser behovet for søskenvogn pga ca 17 mnd aldersforskjell på de to minste. (Jeg har prøvd å lete etter extension set for å omgjøre Easywalkeren til søskenvogn, men er tomt overalt.) Donkey synes vi virker mest praktisk som søskenvogn for oss. Siden vi ikke venter tvillinger, synes jeg det er greit å kunne bruke vognen som både singel- og dobbelvogn. Har lest at det er lettere å trille vogner med barna ved siden av hverandre i stedet for foran hverandre. Dessuten tenker jeg det er mer sosialt for barna slik. Som singelvogn har den jo en praktisk sideveske og selv som dobbeltvogn kommer man gjennom de fleste dører. Gleder meg også til den fantastiske kalesjen Bugaboo har. Donkey 5 har i tillegg breezy-funksjon i bagdelen, er lettere å slå sammen enn forgjengerne og barna sitter/ligger litt høyere. Den er grisedyr da selv med 15% rabatt, men syntes de nyere modellene som var pent brukte var overpriset på Finn. Dessuten mister man garantien ved videresalg. Heldigvis kan vi sannsynligvis selge den lett videre når vi ikke har bruk for den lenger :)
 
Kjøpte Emmaljunga fordi den virker solid og litt mer kraftig i understellet. Flere frarådet oss grunnet vekten, men venner rundt meg som fortsatt bruker Emmaljunga er veldig fornøyd, fordi den er god etter deres behov. Noe jeg tenker vi også har behov for. Det blir ikke mye bytrilling, men landevei osv. Den er SÅ fin! Gleder meg til å trille!

Eneste minus er at 21-modellen ikke har demping. Vet ikke om de andre modellene har det? Kjøpt brukt for 6000kr med inkl alt; sportsdel, rockit, regntrekk, myggnett og stellveske. Ser helt ny ut. Skikkelig fornøyd!
 
Vi kjøpte Britax Smile 4, og er til no veldig fornøgd!
Valgde den mykje på grunn av at den er relativt liten og nett. Bur i andre etasje utan heis eller mogelegheit for å lagre vogn i trappegangen, so må anten flyttast opp to etasjer eller ned i kjellaren, greitt å ha ei vogn som er relativt lett då.
Eg personleg er ikkje veldig fan av ergonomisk sittedel. Får barn med korte bein, når ein legg ned i liggestilling, stikk beina rett opp og dei ligg nokså ukomfortabelt, so ei flat liggestilling vart best for oss, men som og utelukka Bugaboo som vi hadde sett mykje på.

Likta og at vindtrekket på babydelen på Smile 4 var magnetisk, istadenfor for glidelås, slik det er på 5z, gjer det sekundar raskare å få opp hysterisk baby i tilfelle glidelåsen går vrang, og dei sekunda er ofte veeeldig lange.

Kjøpte og den på tilbod, so var ikkje altfor galen pris, pluss at det var fin farge. Som ein regnbogefamilie, ville vi ikkje ha grå eller svart vogn, so fekk tak i fargen Atlantic Green.
 
Bugaboo fox 2 ble resultatet her! Jeg kjøpte brukt, og vognen er kjøpt ny i 2022. Kjempefornøyd! Hadde Stokke Trailz før, og elsket den - men bagasjerommet vårt elsker helt klart foxen mer:joyful:
 
Har ikke kjøpt enda venter til black friday. Var innom barnas hus idag og der hadde de heldigvis vogna jeg kunne tenkt meg etter å ha lest om den. Ble lile fornøyd ved å se og prøve den. Så her blir det cybex talos s lux. En god del rimeligere enn mange andre er den og :cheers
 
Her kjøpte vi emmaljunga nxt90, mørk grå bagdel og sort sittedel. Bor landlig til å ønsket en stødig vogn.. lest rundt om at folk sier den er tung, men skal ikke lasses inn og ut av bil i tide å utide.Knallfin vogn, kjøpt brukt, ser ny ut, fulgte med både reflex, 2x regntrekk, 2x myggnetting. Betale 3000,- for den.. så da tenkte jeg at hvis jeg i værstefall blir missfornøyd etter en stund med bruk, så får jeg igjen de pengene om jeg selger den for å kjøpe annen:hilarious:
 
Last edited:
Har Silvercross sleepover elegance etter storebror. Vi hadde behov for ei vogn med litt store hjul som ikke roterer. Vi bor på småbruk og har en ganske brokete grusvei. Kom meg frem overalt med den vogna i all slags vær. Litt tung vogn i fht mange andre, men solid. Veldig fornøyd (har også city jogger elite som vi brukte fra ca. ettårs-alder).IMG_4642.jpegIMG_4643.jpegIMG_4641.jpeg
 
Bellino De Lusso og Bellino Avventura. Spent på om det er et kupp eller en flopp. Dersom vi ikke er fornøyd med dem når vi får dem hjem og får prøvd dem ut så tipper jeg vi fort ender opp med en Cybex. Vi får se.
 
Last edited:
Vi har Bugaboo Donkey 5 i monoutgave. Lurer på utvidelse til søskenutgave. Evt bruke emmaljunga duo edge bagdelen til mini. Er den vognen jeg er desidert mest fornøyd med. Og bære mini i bæresele hvis jeg må ha med begge de to minste samtidig ut…
 
Kjøpte Bugaboo fox fordi det var så bra tilbud nå og fordi veldig mange er fornøyde med den. Orket rett og slett ikke gjøre mer research på detaljer, så veldig lettvint å bare gå for den :angelic:
 
Da har vi bestilt bugaboo fox 5 i sort! :D
Vi har vel strengt tatt vært innstilt på bugaboo fox 5 fra start. Egentlig bare fordi vi synes den er fin, og har hørt mye bra om den. Vi valgte sort da det var best tilbud på det. Sto mellom grønn og sort!
 
Vi klikket hjem Cybex E-Priam i går :happy:
Hørt mye bra, og synes den virket veldig ålreit i butikken da jeg var og så på diverse vogner. Likte også at den ikke er veldig lav.
At den og har motor så den hjelper til i oppoverbakker og bremser i nedoverbakker synes jeg er veldig kjekt. Vi har hund og jeg er ikke den sprekeste, og da føles det mer overkommelig å trille i bakkene her også når man vet det ikke blir fryktelig tungt.
Det at man kan kjøpe ekstra hjul til foran som er større og ski synes jeg er veldig kjekt, her blir det gjerne masse snø, og fint om vi kan trille turer i helger også når barnet nærmer seg ett år!
Også var det selvsagt det at vogna har en vugge-funksjon. Det savnet jeg veldig med første. Har skjønt at sleepitroll også er en greie og virker altså, men ja.

Ønsket meg veldig en vogn jeg selv fikk velge, men funksjoner og utseende jeg synes er fint og jeg har aldri vært bortskjemt med å kunne velge fra øverste hylle før nå, så nå har jeg virkelig unnet meg det:Heartpink
 
Kjøpte Emmaljunga fordi den virker solid og litt mer kraftig i understellet. Flere frarådet oss grunnet vekten, men venner rundt meg som fortsatt bruker Emmaljunga er veldig fornøyd, fordi den er god etter deres behov. Noe jeg tenker vi også har behov for. Det blir ikke mye bytrilling, men landevei osv. Den er SÅ fin! Gleder meg til å trille!

Eneste minus er at 21-modellen ikke har demping. Vet ikke om de andre modellene har det? Kjøpt brukt for 6000kr med inkl alt; sportsdel, rockit, regntrekk, myggnett og stellveske. Ser helt ny ut. Skikkelig fornøyd!
Så ei annen kommentere at demping var overvurdert, de hadde alltid lett etter den mest humpete plassen å trille :)
Har en Emmaljunga vi kjøpte i fjor som skal få bo på hytta, den har lufthjul i tillegg til de harde og de var visst kjempe på gress og slikt sa hun vi kjøpte den av.
Min brukte ser og nesten ny ut, synes den er så pen.
(Vi er mye på hytta så greit å slippe fylle opp bagasjerommet for en tur dit)
 
  • Liker
Reactions: MOK
Valget falt til slutt på Cybex Priam :) Har stått mellom den og Bugaboo Fox 5 en stund, men endte til slutt med Cybex fordi den føltes mer stødig og mindre «skranglete» enn Bugaboo. Valget er også delvis basert på at man har mulighet til å bytte til større fremhjul, synes fremhjulene som er inkludert virker bittelitt puslete. Ønsket en vogn som er lett å få med seg på buss da vi bor i by og nok kommer til å fortsette å bruke en del kollektivtransport, men som samtidig ikke tar for stor plass i bil. Synes også Cybex hadde utrolig gode luftemuligheter i liggedelen, og med marsbaby er det jo i vår- og sommerhalvåret liggedelen vil bli brukt. Var veldig usikker på dette med ergonomisk eller flat sittedel, men etter å ha fått forklart i butikk at ergonomisk gjerne passer best for barna som har lange bein mens flat passer bedre for de med lang overkropp, falt valget på vogn med flat sittedel. Vet jo selvsagt ikke hvordan barnet blir ennå, men samboer er i alle fall lang i overkroppen, mens jeg egentlig ikke er lang noe sted:laughing002 Kjøpte den i svart med svart understell, og håper den ikke falmer veeldig mye, men ville uansett ha svart vogn da vi begge synes det er det fineste:)
 
Valget falt til slutt på Cybex Priam :) Har stått mellom den og Bugaboo Fox 5 en stund, men endte til slutt med Cybex fordi den føltes mer stødig og mindre «skranglete» enn Bugaboo. Valget er også delvis basert på at man har mulighet til å bytte til større fremhjul, synes fremhjulene som er inkludert virker bittelitt puslete. Ønsket en vogn som er lett å få med seg på buss da vi bor i by og nok kommer til å fortsette å bruke en del kollektivtransport, men som samtidig ikke tar for stor plass i bil. Synes også Cybex hadde utrolig gode luftemuligheter i liggedelen, og med marsbaby er det jo i vår- og sommerhalvåret liggedelen vil bli brukt. Var veldig usikker på dette med ergonomisk eller flat sittedel, men etter å ha fått forklart i butikk at ergonomisk gjerne passer best for barna som har lange bein mens flat passer bedre for de med lang overkropp, falt valget på vogn med flat sittedel. Vet jo selvsagt ikke hvordan barnet blir ennå, men samboer er i alle fall lang i overkroppen, mens jeg egentlig ikke er lang noe sted:laughing002 Kjøpte den i svart med svart understell, og håper den ikke falmer veeldig mye, men ville uansett ha svart vogn da vi begge synes det er det fineste:)
Ikke hørt om det med lang overkropp eller lange ben mtp ergonomisk vs flat sportsdel. Hvorfor passer den ene bedre enn den andre?
 
Ikke hørt om det med lang overkropp eller lange ben mtp ergonomisk vs flat sportsdel. Hvorfor passer den ene bedre enn den andre?
Husker ikke alt hun sa (dette ble sagt forrige gang jeg var innom), men bet meg bare merke i lange bein = ergonomisk og lang overkropp = flat. Mente i alle fall denne selgeren. Men det finnes sikkert ikke noe fasitsvar på sånt, man må vel bare gjøre seg noen egne erfaringer etter hvert :)
 
Kjøpte bugaboo fox 5 på tilbud hos barnas hus nå:) hadde bugaboo donkey sist og var strålende fornøyd med den, så håper vi blir like fornøyde nå også

Plussider som gjorde det ble kjøp av fox 5:
- skåret bra på tester
- trillevennlig for både meg på 165 og gubben på 188
- vogna veier lite med tanke på løfting inn og ut av bil og ved trilling
- lett å slå sammen, og tar ikke stor plass sammenlagt. Kan flatpakkes helt ved enkelt å fjerne hjul. Tar liten plass i bil
- man får mye ekstra utstyr og reservedeler, garanti etc
- holder seg godt i verdi med tanke på å få igjen litt ved salg
- sittedelen kan nå forlenges slik at den varer lenger. De forrige modellene var litt korte. Vorker også som baggen er litt romsligere enn tidligere modeller
- bagdel har god lufting, kan brette opp kantene for å få full lufting. Praktisk på varmere sommerdager og vi som muligens kommer til å la baby sove i vogna på campingtur i stede for reiseseng. Da føles denne luftingen tryggere
- fint design

Minus: stiv pris, hørt de ikke er så gode på terreng/ujevne underlag
 
Kjøpte Emmaljunga fordi den virker solid og litt mer kraftig i understellet. Flere frarådet oss grunnet vekten, men venner rundt meg som fortsatt bruker Emmaljunga er veldig fornøyd, fordi den er god etter deres behov. Noe jeg tenker vi også har behov for. Det blir ikke mye bytrilling, men landevei osv. Den er SÅ fin! Gleder meg til å trille!

Eneste minus er at 21-modellen ikke har demping. Vet ikke om de andre modellene har det? Kjøpt brukt for 6000kr med inkl alt; sportsdel, rockit, regntrekk, myggnett og stellveske. Ser helt ny ut. Skikkelig fornøyd!
Om det er Emmaljunga nxt90, så har 21-modellen demper :happy: Den er bare ikke like god som på nyere modeller. Den kan også justeres med en flat-trekker, slik at man kan ha ganske stiv, eller litt mykere demping. Hard demping var best her. Da sovnet hun fortere
 
Om det er Emmaljunga nxt90, så har 21-modellen demper :happy: Den er bare ikke like god som på nyere modeller. Den kan også justeres med en flat-trekker, slik at man kan ha ganske stiv, eller litt mykere demping. Hard demping var best her. Da sovnet hun fortere
Ååå, er det sant?! Det må vi få sjekka ut. Er 21-modell vi har. Men ja, det har sikkert mye å si på «vugging» av barnet i søvn på trilleturer med hardere demping :smiley-ashamed004 :happy:
 
Back
Topp