ORIGINAL: .meta.
ORIGINAL: Febbis
ORIGINAL: Labambie
For det første: har aldri sett noen snakke om barnevernet pga at foreldrene tar seg en øl
For det andre: det skal MYE til for at et barn blir fratatt foreldrene sine, plassert i fosterhjem osv.
Barnevernet er der for å hjelpe barnet, men også foreldrene. De ønsker i det lengste at barna skal være sammen med foreldrene sine. De aller fleste blir ikke kasteballer i systemet.
I første omgang er det jo bare samtale med foreldrene for å se om det er noe bak mistanken. Er det ikke det, så blir det ikke noe mer heller..
For det tredje: Hvis du virkelig tror det du selv skriver, anbefaler jeg deg å ta kontakt med barnevernet å få litt informasjon. Dette blir bare for dumt.
Jeg VET at barna ikke blir satt i fosterhjem men engang, de blir plassert i "nødhjem"
Jeg jeg faktisk veldig godt hvordan dette fungerer.
Innlegget mitt er basert på de innleggene jeg leser hvor folk skriver de hadde ringt barnvernet med engang!
Og jo: De aller fleste blir kasteballer i systemet hvis det er blitt tatt en avgjørelse om at foreldrene ikke er i stand til å ta vare på barna sine[;)]
Eeeh, hvis det er tatt en avgjørelse om at foreldrene ikke er i stand til å ta vare på barna sine, så har de det VERTFALL ikke bedre hjemme!!?![8|] Da er det jo kjempebra at noen har fanga opp at noe skurrer, og ringt og skaffa de hjelp!
Sign.!! Er vel mye bedre å ringe inn bekymringa si,slik at ting blir undersøkt,enn å ikke gjøre noe som helst??[;)]