Barnevernet

ORIGINAL: .meta.

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: Labambie

For det første: har aldri sett noen snakke om barnevernet pga at foreldrene tar seg en øl

For det andre: det skal MYE til for at et barn blir fratatt foreldrene sine, plassert i fosterhjem osv.
Barnevernet er der for å hjelpe barnet, men også foreldrene. De ønsker i det lengste at barna skal være sammen med foreldrene sine. De aller fleste blir ikke kasteballer i systemet.
I første omgang er det jo bare samtale med foreldrene for å se om det er noe bak mistanken. Er det ikke det, så blir det ikke noe mer heller..

For det tredje: Hvis du virkelig tror det du selv skriver, anbefaler jeg deg å ta kontakt med barnevernet å få litt informasjon. Dette blir bare for dumt.

Jeg VET at barna ikke blir satt i fosterhjem men engang, de blir plassert i "nødhjem"
Jeg jeg faktisk veldig godt hvordan dette fungerer.

Innlegget mitt er basert på de innleggene jeg leser hvor folk skriver de hadde ringt barnvernet med engang!

Og jo: De aller fleste blir kasteballer i systemet hvis det er blitt tatt en avgjørelse om at foreldrene ikke er i stand til å ta vare på barna sine[;)]

Eeeh, hvis det er tatt en avgjørelse om at foreldrene ikke er i stand til å ta vare på barna sine, så har de det VERTFALL ikke bedre hjemme!!?![8|] Da er det jo kjempebra at noen har fanga opp at noe skurrer, og ringt og skaffa de hjelp!

Sign.!! Er vel mye bedre å ringe inn bekymringa si,slik at ting blir undersøkt,enn å ikke gjøre noe som helst??[;)]

jeg vet ikke hva jeg skal si, kan hende noen steder er de bra ,men de jeg de folka jeg kjenner som har melt beskymrings mld på ungen sinn eller andre, de har angret på det når de har tatt ungen, for den blei bare værre,plasert på feil sted med feil folk da blei den påvirket osv.

Back
Topp