barnevakt

[8|]Hmmm...Sliter med fremmed ord jeg.
Barnevakt?
Hva er det?
Alexander har aldri vært borti noe slikt han. Aldri sovet borte,og aldri hatt en barnevakt. Men vi har heller aldri hatt behov for det da, pluss at vi har INGEN som kan være barnevakt[:)]
Altså,storebror passer jo lillebror når vi handler mat på lørdag formiddag,men vi bruker IKKE storebror som barnevakt utenom det! Det er ikke han som fikk barn[8D]. En 16,5 åring har andre ting å gjøre enn å være barnevakt[:D]

Ser det er flere som sier det er viktig med alenetid.. Men hva innebærer det for dere? Her i huset har vi gjerne alenetid 5-6 timer hver eneste dag etter at snuppa er i seng... [8|]

Er det et mål i seg selv å ha minst mulig barnevakt??

Her har jeg barnevakt opp til 2-3 ganger i UKA (etter at ungene har lagt seg, som regel bestemoren eller en av tantene) de månedene sambo er borte- Når han er hjemme er det minimalt..

ORIGINAL: Labambie

Ser det er flere som sier det er viktig med alenetid.. Men hva innebærer det for dere? Her i huset har vi gjerne alenetid 5-6 timer hver eneste dag etter at snuppa er i seng... [8|]

Med flere barn i varierende alder krymper dise timene noe.. Men skjønner heller ikke helt det der med alenetid.. [;)]

ORIGINAL: Maelle

Her har jeg barnevakt opp til 2-3 ganger i UKA (etter at ungene har lagt seg, som regel bestemoren eller en av tantene) de månedene sambo er borte- Når han er hjemme er det minimalt..

hadde jeg hatt besteforeldre mere her eller andre som kunne passet dem hadde vi sikkert hatt mere fri til å gjøre noe bare oss to.

men to-tre ganger i uka syns jeg er mye,hva gjør du da?[:D]er sliten etter å fått ungene i seng jeg å hadde ikke orka å fyke ut på ting 3 ganger i uka[8|][:)]

Mamma og pappa hente snuppa i bhg 3 daga iøp av dei 2 vekene sambo e i nordsjøen. Også har dei ho en lørdag når han e vekke.
Men dei 4 vekene han e heime e det sjelden vi har barnevakt. 
Så det blir 4 ganga iløp av 6 veke.

Men hende jo inn i mellom at vi trenge barnevakt utenom det.. ¨så nåken måna blir det meir.
Men ho har aldri overnatta vekke da, men satse på at ho kanskje skal det neste helg![:)]

ORIGINAL: Prisilla

ORIGINAL: Labambie

alenetid innebærer at foreldrene kan kose seg sammen, kanskje dra ut en tur å bare være sammen uten å bli avbrutt av noe.

riktig[:)]alenetid er å ha tid som man kan bruke anderledes en man kan med barna[:D]fek ta en spontan svipptur til stranda å gå tur ol.

Ingen ganger desverre!

Ganske ofte. Foreldrene mine bor rett bortenfor meg, så de vil gjerne ha han noen timer ett par ganger i uken, eller overnatting i helgene av og til. Veldig deilig at de avlaster meg, når BF ikke har noe kontakt eller ønske om samvær. 

ORIGINAL: stardust

ORIGINAL: Maelle

hadde jeg hatt besteforeldre mere her eller andre som kunne passet dem hadde vi sikkert hatt mere fri til å gjøre noe bare oss to.

men to-tre ganger i uka syns jeg er mye,hva gjør du da?[:D]er sliten etter å fått ungene i seng jeg å hadde ikke orka å fyke ut på ting 3 ganger i uka[8|][:)]

Kurs, foreldre-møter, FAU-møter, møter for fotball-gruppa til eldstemann, turngruppa til mellomste, henting på fotball-trening i perioder.. Prøver å få gått en tur eller trene.. Noe sosialt (kino e.l.) med ei venninne.. Er ikke alltid man har et valg, enkelte ting BØR man bare være med på.. Og for meg som er alene en hel måned om gangen er et godt å få snakket med et annet voksent menneske en gang iblant [;)]

Barnehagen passer jo henne hver dag [:-]

Men ja, sann seriøst.. sover kanskje borte 0-1 gang pr mnd hos besteforelene sine.

Ellers passing kanskje 2-3 ganger pr mnd ( da snakk om et 1-2 timer på ettermiddagen o.l ).
Som idag passa svigers henne 1,5time mens jeg sov.. var så sinnsykt utkjørt og sambo måtte på jobb! Digg for meg!

Vi får barnevakt stort sett når vi vil ha, veldig greit[:)]

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

1-2 ganger sikkert? Noen mer og noen mindre. Alt ettersom..[:)]

pr. mnd????? [:D][:D][:D][:D]

Lillebror er 2,5 år og vi har vel vært helt barnefri 2 ganger.. (hvis jeg ser bort ifra barnehagen)

Kanskje litt vår egen skyld for vi spør egentlig aldri, men tanter/onkler og besteforeldre tar oftere en av barna, men vi har fortsatt den andre her så vi kan jo egentlig ikke gjøre noe bare oss likevell da...

2 - 4 ganger i mnd. Vi er har 2 sett med besteforeldre som stadig vekk spør om å låne barnebarna[:)]

Det varierer veldig, men kanskje 1 gang hver andre mnd i gj.snitt..

12-16 ganger i mnd. Jeg jobber skift og mannen min er ferdig på jobb 15-30 minutter etter barnehagen stenger, så det er litt av et puslespill å få det til å gå opp..
Desverre "bruker vi opp" barnevaktene på dette, så det blir aldri vi kan dra sammen om vi er bedt bort eller dra sammen på kino o.l

Mandag og tirsdag hver uke - da er han hos mormor og morfar mens vi jobber (Mamma har tatt permisjon 2 dager pr. uke for å pase ham).
I helgene har vi sjeldent barnevakt - har vel hatt det 3-4 ganger på 13 mnd. Siden vi jobber begge to liker vi å nyte vår lille familie når helgen kommer [:)]

det varierer...
Hu har vert borte på overnatting 4-5 ganger, så har svigers hatt henne noen timer på dagtid en sjelden gang så jeg får vert på litt møter å sånn uten henne[:)]

En gang annenhver mnd ca... Skulle ønske vi hadde mer, men er ikke mange som vil passe tvillinger[8|]

Back
Topp