Barnevakt for første gang

Var vel 10 mnd når både jeg og pappaen var borte ettermiddag + kveld. 2 år og 3 mnd første gang vi begge var borte en natt.

Har ikke voldsomt behov for barnevakt den første tida for å være ærlig og familie bor for langt unna til å kunne stille opp ofte. Også ammet vi såpass mye lenge, og jeg haaatet pumping og ville ikke bruke mme (og, måtte jo pumpe ved fravær pga spreng, da tok jeg heller med guttungen og ammet istedetfor, mye lettere). Fikk gjort det vi trengte uansett :)
Ser den, takk for svar! :-)

Første overnatting (1natt) var da hun var 11mnd, andre nå når hun er 13mnd.
Er hos farmor og farfar.
Vi spiser ute, rydder og vasker hus, har en kosekveld sammen.

Vi hadde barnevakt for første gang da frøkna var 3 uker, det var helt tilfeldig og overhodet ikke noe vi hadde behov for. Min mamma passa i nesten 4 timer, og vi var på grillmat hos en nabo ca 100 m hjemmefra. Første gang vi hadde "ordentlig" barnevakt var i sommer. Da var snuppa 1 år og mamma passa henne nesten ett døgn mens vi dro på hyttetur med venner.

Vi hadde barnevakt for første gang da frøkna var 3 uker, det var helt tilfeldig og overhodet ikke noe vi hadde behov for. Min mamma passa i nesten 4 timer, og vi var på grillmat hos en nabo ca 100 m hjemmefra. Første gang vi hadde "ordentlig" barnevakt var i sommer. Da var snuppa 1 år og mamma passa henne nesten ett døgn mens vi dro på hyttetur med venner.
Så koselig at hun kan vere med mormoren sin da! :)

Min var flere år før hanovernattet hos andre, for meg har det ikke vært behov for det og jeg ønsket å ha han hjemmr

Vi har ennå ikke hatt barnevakt til vår 1 åring. Vi har ikke hatt behov og ingen har tilbydd seg.
Lurer litt på hva som er vanlig? Det er nok store variasjoner selvsagt.
En del av mine venner med barn har foreldre (besteforeldre til barna) som spør om å få «låne» ungene noen timer av og til. Når barna er eldre ønsker besteforeldrene å ha de på overnatting ol.
Besteforeldre er jo selvsagt forskjellige og vi hadde ikke forventet noe hjelp før vi fikk barn heller.
Men til spørsmålene:
-når (alder på barn) hadde dere barnevakt for første gang?
- hvor lenge?
- hva gjor du/dere den tiden?
- hvem passer barnet?

Begge våre var noen år før de hadde barnevakt utover en time her og der for lengre tannlegebesøk osv.
Yngstemann på 4 har begynt å snakke om overnatting uten oss nå, så det blir nok ikke så lenge til vi prøver det.
Eldstejenta på 9 var nok rundt samme alder når hun sov over borte for første gang, på eget initiativ. :)
Vi har foreløpig ikke hatt noe behov for at barna er borte på overnatting, men om det hadde blitt krise med et av barna så vi begge måtte vært med, eller det skjedde noe som gjorde at det var best at vi var alene uten dem...
Ellers har det holdt lenge med noen timer her og der for kosens skyld. (Barnevaktens og barnas kos altså.) :)

Begge våre var noen år før de hadde barnevakt utover en time her og der for lengre tannlegebesøk osv.
Yngstemann på 4 har begynt å snakke om overnatting uten oss nå, så det blir nok ikke så lenge til vi prøver det.
Eldstejenta på 9 var nok rundt samme alder når hun sov over borte for første gang, på eget initiativ. :)
Vi har foreløpig ikke hatt noe behov for at barna er borte på overnatting, men om det hadde blitt krise med et av barna så vi begge måtte vært med, eller det skjedde noe som gjorde at det var best at vi var alene uten dem...
Ellers har det holdt lenge med noen timer her og der for kosens skyld. (Barnevaktens og barnas kos altså.) :)
Takk for svar! :)

Første gang vi hadde barnevakt over natten var barnet 10 mnd og da var h*n hos besteforeldrene i nabohuset mens vi var utenbys i bryllup. Har siden fødsel møttes flere ganger i uken. De sov hjemme hos oss og alt gikk fint. De har aldri tilbydd seg å passe, men vi spør når vi har behov.

Første gang vi hadde barnevakt noen timer husker jeg ikke hvor gammel barnet var, men da var vi på kino.

Barnet var 6mnd da det overnattet hos besteforeldrene i 1uke :)

Back
Topp